تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804920761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضايت مشتريان از خودروهاي با كيفيت پايين‌تر!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رضايت مشتريان از خودروهاي با كيفيت پايين‌تر!
نظرسنجي صورت گرفته نشان مي‌دهد كه مشتريان ايراني رضايت بيشتري از خودروهاي چيني بي‌كيفيت‌تر نسبت به خودروهاي داخلي با كيفيت‌تر داشته‌اند.
کد خبر: ۴۱۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸ - 25 July 2014


نظرسنجي صورت گرفته نشان مي‌دهد كه مشتريان ايراني رضايت بيشتري از خودروهاي چيني بي‌كيفيت‌تر نسبت به خودروهاي داخلي با كيفيت‌تر داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران چندي پيش نتيجه نظرسنجي خود از مشتريان در زمينه ميزان رضايت از كيفيت خودروهاي سواري عرضه شده در بازار ايران در شش ماهه دوم سال گذشته را منتشر كرد.

نكته قابل توجه در رده‌بندي منتشر شده، بيشتر بودن رضايتمندي مشتريان از خودروهاي چيني است كه كيفيت كمتري نسبت به خودروهايي كه رضايتمندي كمتر مشتريان را به خود جلب كرده‌اند، داشته‌اند. به عنوان مثال در اين نظرسنجي خودروي‌ام وي‌ام 110 در حالي 660 امتياز از مجموع هزار امتياز رضايت مشتريان را كسب كرده كه ميزان رضايت مشتريان از انواع مدلهاي خودروي پرايد به طور ميانگين 620 بوده است.

با اين حال نگاهي به رده‌بندي كيفي منتشره از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران نشان مي‌دهد كه ميزان نمره منفي خودروي‌ام وي‌ام 110 در آخرين رده‌بندي حضور داشته در آن بيشتر از انواع خودروهاي پرايد بوده است، همچنين در اين نظرسنجي مشتريان رضايت بيشتري از خودروي‌ام وي‌ام 315 نسبت به خودروهاي ديگري چون سمند، رانا، پژو 405 و پژو پارس داشته‌اند. اين در حالي است كه براساس جديدترين رده‌بندي كيفي صورت گرفته، ميزان نمره منفي خودروي‌ام وي‌ام 315 بيشتر از تمام خودروهاي ياد شده بوده است.

خودروي‌ام وي‌ام x33 نيز در حالي 701 امتياز از هزار امتياز رضايت‌مندي مشتريان را كسب كرده كه ميزان رضايت‌مندي مشتريان از خودروي تندر 90 معادل 730 امتياز بوده است. در اين زمينه نكته قابل توجه آن است كه براساس رده‌بندي‌هاي كيفي، ميزان نمره منفي‌ام وي‌ام x33 معادل 63.9 و ميزان نمره منفي تندر 90 معادل 21 است.

براين اساس كيفيت‌ام وي‌ام x33 يك سوم خودروي تندر 90 است اما براساس نظرسنجي صورت گرفته مشتريان معتقدند كه تندر 90 تنها در حد 29 امتياز با كيفيت‌تر از‌ام وي‌ام x33 است. نكته جالب توجه ديگر آن است كه كيفيت‌ام وي‌ام x33 در حالي حدود يك سوم كيفيت تندر 90 است كه قيمت اين خودرو در بازار حدود 63 ميليون تومان و قيمت خودروي تندر 90 حدود 40 ميليون تومان است.

بررسي نظرسنجي صورت گرفته از مشتريان در زمينه كيفيت خودروهاي سواري عرضه شده در بازار ايران در شش ماهه دوم سال 92 نشان مي‌دهد كه در رابطه با ديگر خودروهاي چيني مونتاژي در كشور مانند جك و ليفان X60 نيز اين وضعيت به چشم خورده و مشتريان رضايت بيشتري از خودروهاي چيني بي‌كيفيت‌تر نسبت به خودروهاي داخلي با كيفيت‌تر داشته‌اند.

در اين زمينه يك كارشناس صنعت خودرو معتقد است كه علت اين پديده، توجه بيشتر مشتريان به ظاهر خودرو نسبت به كيفيت آن است.

شهرام آزادي مي‌گويد: معمولا خريداران خودروهاي سواري بيشتر به ظاهر خودرو توجه مي‌كنند تا كيفيت فني و قطعات آن. وي با بيان اين‌كه خودروهاي چيني ظاهر مناسب‌تري نسبت به برخي از خودروهاي توليدي در داخل كشور دارند، خاطرنشان مي‌كند: با اين حال واقعيت آن است كه كيفيت اين خودروها در مقايسه با خودروهاي داخلي كمتر است. عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي تصريح مي‌كند: ‌خودروهاي چيني به سرعت مستهلك شده و به اصطلاح از ريخت مي‌افتند از آن سو نيز ميزان خرابي آن‌ها نسبت به خودروهاي مناسب توليد داخل بيشتر است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن