تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812983262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنين فرياد «مرگ بر اسرائيل» در سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طنين فرياد «مرگ بر اسرائيل» در سراسر جهان
همزمان با روز جهاني قدس ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان با تظاهرات گسترده حمايت خود را از مردم بي‌دفاع غزه اعلام كردند. در اين تظاهرات مسلمانان با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر امريكا انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي و حاميان آن ابراز داشتند.
همزمان با روز جهاني قدس ميليون‌ها مسلمان در سراسر جهان با تظاهرات گسترده حمايت خود را از مردم بي‌دفاع غزه اعلام كردند. در اين تظاهرات مسلمانان با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر امريكا انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي و حاميان آن ابراز داشتند.
به مناسبت روز جهاني قدس، مردم مسلمان افغانستان در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس همزمان در كابل (پايتخت) و 13 استان اين كشور از مردم مظلوم فلسطين و غزه حمايت كردند و با فرياد مرگ بر اسرائيل انزجار خود را از رژيم غاصب صهيونيستي و حاميان اين رژيم ابراز داشتند. همچنين مردم عراق در پايتخت اين كشور تظاهرات روز جهاني قدس را در همبستگي با مردم فلسطين آغاز كردند و با پهن كردن پرچم رژيم‌صهيونيستي در كف معابر از روي آن رد شدند. بسياري از شركت‌كنندگان، لباس نظامي به تن كرده‌بودند تا آمادگي خود را براي اعزام به غزه اعلام كنند. زائران ايراني عتبات عاليات نيز در كربلا و نجف به حمايت از مردم مظلوم غزه راهپيمايي كردند. همچنين مردم دمشق، پايتخت سوريه مانند مردم ديگر كشورهاي مسلمان از ساعات ابتدايي ديروز در حمايت از مردم فلسطين و قدس شريف به خيابان‌ها آمدند. مردم دمشق با در دست داشتن پرچم فلسطين و كشورشان، حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام كردند و عليه رژيم صهيونيستي شعار دادند. در جمهوري آذربايجان هم مردم تظاهرات گسترده‌اي را به مناسبت روز جهاني قدس ترتيب دادند. اين تظاهرات از سوي حزب اسلام جمهوري آذربايجان و با شركت برخي از اقشار جوان و مؤمن برگزار شد. لازم به ذكر است كه با مداخله پليس برخي از شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي دستگير شدند. «نوازشريف»، نخست وزير پاكستان روز جمعه همزمان با برگزاري راهپيمايي‌هاي روز جهاني قدس اين روز را عزاي عمومي اعلام كرد. در بيانيه‌اي كه از سوي دفتر نخست وزيري صادر شده آمده است:براي ابراز همبستگي با مردم غزه كه مورد تجاوز و جنايات جنگي رژيم صهيونيستي قرار گرفته‌اند يك روز عزاي عمومي در پاكستان اعلام شده است. برگزار‌كنندگان مراسم روز قدس در لبنان نيز در حمايت از مردم غزه با راهپيمايي در پايتخت اين كشور، پرچم بزرگ فلسطين را در نقطه مقابل پادگان صهيونيست‌ها نصب كردند.  
  بازتاب راهپيمايي ايران در رسانه‌هاي خارجي
برگزاري روز جهاني قدس در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوميت رژيم غاصب صهيونيستي و جناياتش عليه نوار غزه در ايران و ديگر كشورها در رسانه‌هاي جهان بازتاب گسترده‌اي داشت. خبرگزاري فرانسه با پوشش گسترده راهپيمايي روز قدس در ايران گزارش داد: ايراني‌ها در سراسر اين كشور در حمايت از مردم فلسطين و براي محكوم كردن اقدامات مرگبار كشور يهود عليه نوار غزه دست به تظاهرات زدند. معترضان در تهران و 700 شهر ديگر در روز قدس تظاهرات كردند. تلويزيون رويترز انبوه جمعيت مردم تهران را كه براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوميت حملات ارتش رژيم صهيونيستي به غزه به خيابان‌ها آمده‌ بودند به صورت زنده پخش كرد.  خبرگزاري ترند آذربايجان نيز با اعلام حضور رئيس‌جمهور ايران در راهپيمايي روز قدس، شركت ايراني‌ها را گسترده توصيف كرد. ترند نوشت كه مردم در گروه‌هاي بزرگ دهها هزار نفري در تهران و بيش از 700 شهر ديگر با حمل پلاكاردهايي، شعارهايي را عليه اسرائيل سر دادند و پرچم اين كشور را به آتش‌كشيدند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم‌پست» در گزارشي در مورد روز قدس، راهپيمايي مردم ايران را «گسترده» توصيف كرده و نوشته است كه در اين تظاهرات پرچم امريكا و اسرائيل به آتش كشيده شد. اين روزنامه صهيونيستي نوشت: مردم ايران فلسطيني‌ها را براي مقاومت در برابر «اسرائيل» تشويق كردند. پايگاه صهيونيستي «عاروتص‌شواع» هم در گزارشي در مورد روز قدس، نوشته است كه ايراني‌ها در سرتاسر كشور با شعار «مرگ بر اسرائيل» به خيابان‌ها آمدند. اين پايگاه با اشاره به عدم به رسميت شناخته شدن رژيم صهيونيستي از سوي ايران، تهران را متحد اصلي حماس دانست. پايگاه خبري تلويزيون «المنار»، تظاهرات ديروز تهران و شهرهاي بزرگ ايران را «ميليوني» توصيف كرد و افزود: مردم ايران با برگزاري تظاهرات ميليوني روز جهاني قدس را گرامي داشتند و با مردم و مقاومت غزه اعلام همبستگي كردند.
روزنامه الراي كويت هم در مقاله‌اي نوشت كه اعلام روز جهاني قدس از طرف حضرت امام خميني (ره) ثابت كرد كه پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بيش‌تر از يك انقلاب بود و بلكه تحولي جهاني و نقطه عطفي تاريخي بين حق و باطل بود. شبكه الجزيره انگليسي، نيز ديروز نوشت:در تهران راهپيمايي گسترده‌اي بر پاشد. اين راهپيمايي عليه اسرائيل و در حمايت از فلسطيني‌ها در غزه است. اين درحالي است كه 18 روز از بمباران غزه سپري مي‌شود، شبكه خبري سي‌ان‌ان در گزارشي درباره راهپيمايي روز قدس در تهران تأكيد كرد به دليل درگيري‌هاي خونين در غزه، راهپيمايي امسال در تهران داراي شور و حرارت بيشتري بود و مردم بيشتري در آن شركت كردند. سي ان ان نوشت:مردم سراسر ايران با حضور در خيابان‌ها از مردم فلسطين حمايت كرده و همبستگي خود را با مردم غزه نشان دادند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن