تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803004589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: آذربایجان شرقی قطب چهارم خودروسازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار: آذربایجان شرقی قطب چهارم خودروسازی شود تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی گفت: این فرایند باید با حفظ هویت اصلی این شرکت و در چارچوب تبدیل شدن استان به قطب چهارم خودروسازی کشور صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جبارزاده چهارشنبه شب در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: در این خصوص رایزنی های اولیه با برخی از خودروسازان معتبر برای بازدید از ظرفیت های این شرکت آغاز شده است.
وی تاکید کرد: باید در واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هویت اصلی آن به عنوان تولید کننده ماشین آلات حفظ شده و ایجاد یک صنعت جدید خودروسازی محور برنامه ها شود.
جبارزاده شرکت ماشین سازی تبریز را یکی از برندهای صنعت آذربایجان شرقی و تبریز عنوان و اضافه کرد: عملکرد این شرکت با صنعت استان عجین شده و باید تلاش کرد ماشین سازی به جایگاه اصلی خود در صنعت کشور ارتقاء یابد.
وی با تایید عملکرد مدیرعامل شرکت ماشین سازی در کاهش مشکلات کارگری و بدهی های بانکی و مالیاتی این شرکت در سال های اخیر، گفت: با وجود دستاوردهای کسب شده دراین سال ها هنوز با آنچه از این صنعت مادر انتظار می رود فاصله داریم و باید برای احیاء آن نهایت تلاش خود را بکنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مشکل آب های سطحی شهرک شهید سلیمی و بیان اینکه به نظر می رسد اقدامات انجام شده برای حل این مشکل کارشناسی شده نبوده است، پیشنهاد داد: یک گروه کارشناسی سه نفره از استادان دانشکده های عمران آب و کشاورزی دانشگاه تبریز وضعیت شهرک سلیمی را بررسی و برای حل مشکلات یاد شده راهکار ارایه دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات این شهرک باید از ابتدای احداث آن شناسایی و حل می شد، گفت: تاکنون از هفت هزار و 800 متر کانال کشی برای زهکشی آب های سطحی این شهرک بیش از سه هزار متر انجام شده و از سه هزار و 890 متر لوله گذاری نیز بیش از دو هزار متر صورت گرفته است.
محمدعلی عسگری ادامه داد: فاز نخست این طرح تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد که در این صورت مشکل اساسی 70 درصد واحدهای صنعتی این شهرک حل خواهد شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 46 میلیارد ریال برای حل مشکلات یاد شده در این شهرک هزینه شده و برای تکمیل این طرح ها نزدیک به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
عسگری 15 میلیارد ریال از اعتبارات را برای خرید لوله، 25 میلیارد ریال برای کانال کشی و 20 میلیارد ریال را نیز برای تملک و تحصیل اراضی که شامل 40 معارض می شود، اعلام کرد.
وی بالا بودن آب های زیرزمینی به ویژه در ضلع غربی شهرک شهید سلیمی را عامل اصلی بروز این مشکلات ارزیابی و اضافه کرد: این موضوع علاوه بر تخریب زیرساخت های شهرک، شرایط تخریب ساختمان ها را نیز فراهم می کند.
عسگری همچنین با رد ادعاهایی مبنی بر گران بودن زمین های شهرک های صنعتی استان، گفت: در این خصوص باید قیمت زمین های شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با استان های برخوردار کشور مقایسه شود.
وی با بیان اینکه با این مقایسه مشخص می شود که زمین های شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از قیمت های به مراتب مناسب و ارزان تری نسبت به دیگر استان ها برخوردار است، افزود: توپوگرافی نامناسب استان از عواملی است که موجب افزایش هزینه های احداث شهرک های صنعتی شده و برای نمونه در فرایند احداث برخی از شهرک های صنعتی استان همچون اهر باید یک پل نیز برای ورودی شهرک احداث می شد که این عوامل بر قیمت تمام شده اراضی شهرک صنعتی می افزاید.
عسگری کمک های مالی ارایه شده به شهرک های صنعتی هر استان را از دیگر عوامل کاهش قیمت تمام شده اراضی ارزیابی و اضافه کرد: برای نمونه کمک های ارایه شده به استانی همچون اصفهان بیش از آن چیزی است که به آذربایجان شرقی شده است.
وی تاکید کرد: با این وجود شرکت شهرک های صنعتی استان تمام قد از سرمایه گذاران بخش صنعت حمایت می کند و در این چارچوب از تمام ظرفیت های خود بهره می گیرد.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی این شرکت پس از واگذاری به بانک صادرات تاکید کرد: این شرکت بیشترین ضربه را از خصوصی سازی خورده و سازمان خصوصی سازی بر روی هر بخشی که سایه انداخته آن بخش را دچار مشکل کرده است.
علی اکبر اصل خادم با بیان اینکه برای حل مشکلات شرکت ماشین سازی تبریز به هیچ کمک دولتی نیاز نداریم، افزود: در صورت صدور مجوز برای فروش زمین های تحت تملک این شرکت در منطقه ایل گلی تبریز بسیاری از مشکلات پیش روی شرکت ماشین سازی تبریز حل می شود.
وی با بیان اینکه این زمین ها علت اصلی علاقمندی بخش خصوصی برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز به شمار می رود، گفت: تاکنون هیچ یک از افرادی که برای خرید این شرکت اقدام کرده اند، از بخش صنعت نبوده اند.
وی اظهار کرد: این شرکت با وجود مشکلات بسیار سال گذشته 11 محصول جدید تولید و به بازار عرضه کرده و از این طریق میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است.
اصل خادم یادآوری کرد: 180 میلیارد ریال از بدهای های بانکی این شرکت به همراه دیگر بدهی های مالیاتی، ارزش افزوده و بیمه تصفیه شده است و روند فروش و تنوع محصولات شرکت ماشین سازی تبریز در سه سال گذشته ارتقاء یافته است.
غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست فروش زمین های تحت تملک شرکت ماشین سازی تبریز برای تامین نقدینگی و برون رفت از مشکلات پیش روی این شرکت را فاقد هیچ گونه توجیه اقتصادی دانست و گفت: باید تلاش کرد در فرایند خصوصی سازی ماشین سازی تبریز، این شرکت به صنعت گرانی از این استان واگذار شود.
مشاور صنایع سنگین استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شرکت ماشین سازی تبریز امتیازاتی به استان می دهد که می توان از آن برای توسعه صنعت به ویژه در شرایط تحریم بهره برد.
ابوالفتح ابراهیمی عمده ترین مشکل این شرکت را ساختار دولتی آن ارزیابی کرد که مانع بزرگی برای تصمیم گیری ها و اقدامات سریع آن در بازار رقابتی می شود.
وی تنها راه موجود برای برون رفت از این شرایط و چابک سازی شرکت ماشین سازی تبریز را واگذاری به بخش خصوصی با حفظ هویت اصلی آن عنوان کرد.
فرزاد رمضانی مدیرعامل شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز نیز در این جلسه مهمترین مشکل این شرکت را تامین نقدینگی و بدهی های مالیاتی عنوان کرد و گفت: این شرکت به جای دریافت کمک های مالی برای حل مشکلات فقط به زمان بیشتر برای پرداخت بدهی ها نیاز دارد تا از راه تولید بتواند بدهی های خود را تصفیه کند.
7240/587

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





03/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن