تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798404681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش چهره‌های فرهنگی درباره جنایات اخیر در غزه مردم غزه تنها نیستند/ این روزها خواب و خیال راحت ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واکنش چهره‌های فرهنگی درباره جنایات اخیر در غزه
مردم غزه تنها نیستند/ این روزها خواب و خیال راحت ندارم
برخی از چهره‌های هنری، دینی و فرهنگی در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه این اقدامات ددمنشانه را محکوم کرده و خواستار حمایت مجامع بین‌‎المللی از مردم بی‌دفاع غزه شدند.

خبرگزاری فارس: مردم غزه تنها نیستند/ این روزها خواب و خیال راحت ندارم



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، این روزها که هر لحظه عزیزی به خیل شهیدان آزادی سرزمین‌های اشغالی اضافه می‌‌شود شاهد سکوت معنادار مجامع بین‌الملل و کشورهای به اصلاح متمدنی هستیم که نه تنها از انعکاس اخبار جنایات رژیم صهیونیستی شانه خالی کرده‌اند بلکه با سکوت خود زمینه فشارهای بیشتر بر مردم بی‌دفاع غزه را نیز فراهم ساخته‌اند.  خبرگزاری فارس در اقدامی علاوه بر انعکاس اخبار جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و مقاومت مردم مظلوم فلسطین، نظرات چهره‌های فرهنگی، مذهبی و دینی را نسبت به اقدامات اخیر جویا شده است که در ادامه بخشی از واکنش‌های کارشناسان و فعالان فرهنگی درباره جنایات اخیر در غزه که در گروه فرهنگی فارس منتشر شده است، می‌آید.

حاضرم به غزه بروم پروانه معصومی بازیگر تلویزیون ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: با دیدن صحنه‌های زخمی و شهادت کودکان و زنان فلسطینی دل هر انسانی به درد می‌آید؛ آن قدر دردناک است که اگر هر کاری از دستم بر بیاید حاضرم انجام بدهم حتی اگر نیاز باشد و این توان را داشته باشم به کمک مردم فلسطین می‌روم.  

 حال بد زمین را درک کنیم پیام دهکردی بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با مردم بی‌دفاع غزه در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ابراز همدردی کرد و گفت: قربانی شدن هر کودک در هر جای دنیا یک رویداد تلخ و پر از آسیب و رنج روحی است. این وقایع جز دلی پرخون رقم نمی‌زند و این جنایت‌ها علیه کودکان مظلوم قابل بخشش نیست. وی ادامه داد: من احساس می‌کنم این روزها زمین حال خوبی ندارد؛ باید این حال زمین را درک کرد؛ همه مردم جهان باید به «مهر» توجه بیشتری کنند؛ ما در هر جای دنیا، با هر لباس، هر دیدگاه و مذهب قبل از هر چیز انسان هستیم؛ باید کمی درنگ کنیم بر این رویدادها؛ طبیعتاً جهان با «مهربانی» به یکپارچگی می‌رسد و جریان‌ها و حکومت‌هایی که این ویژگی‌ برای‌شان قابل اهمیت نیست در اقلیت قرار می‌گیرند.

جنگ نابرابر در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد خسرو معصومی کارگردان سینما درباره حوادث غزه و کشتار مردم مسلمان گفت: کشتار کودکان بی‌گناه در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد فکر می‌کنم این اعتراض‌های هنرمندان در هر نقطه‌ای از دنیا بی‌تأثیر نیست؛ آنهایی که مقداری رحم در دلشان است قطعا حرف‌های هنرمندان روی آنها مؤثر است.  

رئیس جمهور امریکا بارها از جنایات رژیم غاصبب اسرائیل دفاع کرد محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری در حمایت از مردم مظلوم غزه ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: آنچه امروز در مساحت کوچکی به نام غزه اتفاق می‌افتد میدان کوچکی است برای امتحان همه کسانی که سروکارشان با موضوع انسان است. وی افزود: بی‌شک کسانی در این میدان رسوا خواهند شد چرا که رهبران لیبرال دموکراسی سعی کردند ابتدا چشم خود را نسبت به این فاجعه بسته و آن را توجیه کنند حتی رئیس جمهور آمریکا بارها از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کرد. مؤمنی شریف ادامه داد: برخی می‌گویند برای فلسطین چه کرده‌اید من از هنرمندان دفاع می‌کنم هنرمندان ایرانی انصافا در هیچ حادثه‌ای کوتاهی نکردند حتی در مورد فلسطین در حوزه سینما و ادبیات بهترین کارها را هنرمندان ایرانی داشته‌اند.

جنایتکارهایی که گویی مکمل یکدیگرند علی شاه‌حاتمی کارگردان سینما با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها همیشه در طول تاریخ از هولوکاست استفاده تبلیغاتی کرده‌اند، گفت: موضوع هولوکاست و بحث کوره‌های آدم‌سوزی در زمان هیتلر که دلیل مظلوم‌نمایی صهیونیست‌هاست تنها مدرک برای مظلوم‌نمایی آنهاست اما من می‌خواهم بدانم بین آن کوره‌های آدم‌سوزی و بمباران افراد بی‌گناه چه تفاوتی وجود دارد آیا مرگ در کوره با مرگ یک خانواده در خواب به خاطر هیچ خیلی متفاوت است این موضوعی است که برای من سوال است.  

هنرمندان باید صدایشان را به جهان برسانند مجید مظفری بازیگر سینمای ایران در واکنش به اقدامات اخیر رژیم صیونیستی در غزه، گفت: امروز اخبار زیادی درباره غزه و جنایات صهیونیست‌ها در دنیا منتشر می‌شود که باعث شده حتی خود اسرائیلی‌ها نیز به دولتشان معترض شوند و یک اتفاق عملی و یک جریان شکل بگیرد. هنرمندان ایرانی باید به شکل‌گیری چنین جریان‌هایی کمک کنند و از هنرمندان دنیا دعوت کنند علیه این جنایات موضع‌گیری کنند. وی با بیان اینکه وزارت ارشاد می‌تواند از طریق ارتباط هنرمندان با رایزنان فرهنگی پیام هنرمندان ایران را به دنیا ارسال کند، خاطر نشان کرد: ما باید به صورت عملی حرکت کنیم که بازتاب جهانی پیدا کند و نباید تنها به صدور چند بیانیه اکتفا کنیم. رژیم صهیونیستی از قدرت‌گرفتن تمدن اسلامی می‌ترسد محمدامین نوروزی کارشناس سینما  گفت: مشکل اسرائیل فقط با فلسطینی‌ها نیست بلکه مشکل با منطقه و مسلمانان است. آنها در این نقطه بحران ایجاد می‌کنند تا نگذارند مسلمانان از محدوده‌ای خاص جلوتر روند اما به هر حال باید تلاش کرد که این اهداف به درستی تصویرسازی شوند. وی ادامه داد: گروهی می‌خواهند جلوی رشد اسلام را گرفته و نگذارند اسلام از محدوده‌ای مشخص خارج شود و این است که در نقاطی مانند فلسطین این بحران‌ها را می‌سازند تا از اسلام تصویری غلط به دنیا مخابره کنند.

سازمان ملل کارکرد خود را از دست داده است علی نصیریان پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر ایران درباره فجایع انسانی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه گفت: هیچ انسانی دوست ندارد این اتفاق‌ها بیافتد؛ این اتفاقات ناشی از زوری است که دولت اشغال‌گر اسرائیل بر این مردم بی‌گناه می‌آورد و من فکر نمی‌کنم کسی موافق این وضع باشد. وی همچنین درباره سکوت مجامع غربی درباره این فاجعه انسانی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر زور غالب است و سازمان ملل نیز دیگر کارکرد خود را از دست داده است و محلی تحت‌الحمایه قدرت و زور و پول شده است. سازمان ملل دیگر جایی برای اعلام نظر ملت‌ها نیست و یکسری زورمندانی که پول و اسلحه دارند، بر آن حاکم هستند و آن را سر انگشتشان می‌چرخانند؛ این موضوعی است که دیگر همه دنیا آن را می‌دانند.

مردم غزه تمام جنایات بشر را به خود دیدند جلیل سامان کارگردان مجموعه‌های موفقی نظیر ارمغان تاریکی و پروانه در یادداشتی درباره محکومیت جنایت علیه مردم غزه آورده است: خدایا چند هزار بار باید داستان ظلم بشر به بشر تکرار شود و تکرار شود.. چرا بشر تصمیم نمی‌گیرد به این جهل چند هزار ساله پایان دهد و عشق و مهر و محبت را به هم‌نوعان خود هدیه دهد.. خدایا کی نسل بشر بدون اضطراب لحظه ای را سپری خواهد کرد؟ و بدون مصیبت هایی که تو برایش مقدر می کنی.. من امروز تصاویری از درد و رنج انسان ها و مردمی را دیدم که تمام بدبختی و جنایات بشر را در خود داشت.. مردم غزه را..

کشتار مردم بی‌گناه غزه تراژدی است سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر آثار طنز گفت: متاسفانه کشتار مردم بی‌گناه غزه این روزها یک تراژدی غم انگیز را رقم زده و متاسفانه مجامع غرب نیز هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا از خود نشان نمی‌دهند که این موضوع خیلی تلخ است. آقاخانی تصریح کرد: ما انزجار خود را از این اتفاقات اعلام می‌کنیم و امیدوارم هرچه زودتر این جنگ نابرابر و این وضعیت نگران کننده به پایان برسد. امیدوارم که ایران نیز به ارسال کمک‌های خود به غزه شتاب بیشتری بدهد و اگر لازم است مجروحان را برای درمان به ایران انتقال بدهد. محبوبه معراجی‌پور نویسنده کتاب «عباس دست طلا» اثر مورد توجه مقام معظم رهبری در یادداشتی درباره حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیسم به غزه آورده است: دست‌های خالیت را دیدیم که رو به آسمان بالا بود. ضجه‌هایت را در غم از دست دادن پدر، مادر و عزیزانت شنیدیم. کنار جسد بی‌جانشان نشسته بودی و به التماس می‌خواستی از جای برخیزند و سایه سرت باشند. در حمایت از مظلومیت شما روز قدس از نای جان فریاد بر می‌آوریم: مرگ بر اسرائیل. ما بی‌خیال صهیون کافر نمی‌شویم. 

یوسفعلی میرشکاک شاعر و طنزپرداز با بیان اینکه هرقدر هم کار هنری انجام شود، باز هم تنها گوشه‌ای از فجایعی که در غزه صورت می‌گیرد نشان داده می‌شود، گفت: برای نشان دادن وقایع و حملات وحشیانه‌ای که در آن منطقه صورت می‌گیرد، باید بیشتر از همه از هنرهای تصویری بهره گرفت و با نمایش فیلم‌های مستندی از این اتفاقات، مردم جهان را با این جنایات آشنا کرد. این هنرمند متعهد کشورمان با ابراز ناراحتی از آنچه در غزه بر زنان و مردان مسلمان می گذرد، چنین حملاتی را اقداماتی غیرانسانی دانست و ادامه داد: دیگر زمان آن فرا رسیده است که این خشونت‌ها را هرقدر هم ناراحت کننده باشند، به صورت واضح به تصویر بکشیم تا ابعاد بیشتری از این ماجرا برای همه روشن شود.  

جنایات اخیر در غزه خجری بر سینه اسلام است موسی بیدج مدیر دفتر ادبیات عرب حوزه هنری گفت: به دلیل اتفاقات ناگواری که در فلسطین و سایر نقاط منطقه می‌افتد، قلب همه مالامال از اندوه است. فلسطین دارای تاریخ دراز دامنی است و خنجری است که بر سینه اسلام زده‌اند و موجب شده‌اند تا مردم منطقه روی شادی به خود نبینند که امیدواریم رو.زی این جنایات پایان پذیرد و مردم فلسطین در آسایش زندگی کنند. نویسندگان باید از ددمنشی اسرائیل بنویسند احمد عربلو نویسنده و سردبیر ماهنامه «یکی بود یکی نبود» ویژه نوجوانان ضمن ابراز تاسف از وضعیت کنونی کودکان و نوزادان در غزه جنایات اسرائیل را بشدت محکوم کرد و اظهار داشت: شرایط بسیار عجیبی در حال وقوع است، انسان با تمام وجود احساس می‌کند محافلی که دم از حقوق بشر می‌زنند تو خالی هستند و تنها در حرف در میدان حضور دارند. وی افزود: در این دوران وظیفه نویسندگان خطیر است، باید از ددمنشی و نامردی‌های اسرائیل بنویسند و پرده بردارند، آنها که تریبون دارند باید فریاد بزنند چرا که اگر دست نوینسدگان نیز باز باشد با مطالب خود می‌توانند تاثیر بگذارند.

آتشی که از 1500 کیلومتری جزغاله می‌کند رحیم مخدومی نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع قدس در واکنش به وقایع اخیر غزه و به ویژه کشتار بی‌رحمانه کودکان و نوجوانان غزه، در یادداشتی نوشت: شب قدری که گذشت، لهیب آتشی از فاصله 1500 کیلومتری جگرم را سخت سوزاند. آتشی نه از انفجار بمب‌های فسفری بر سر زنان و کودکان غزه، که این آتش‌ها شعاعی نهایت صدمتری را بسوزانند و از چند کیلومتر دورتر هم به سختی دیده شوند. آتش شب قدر نه فقط از 1500 کیلومتری، که از 15 میلیون کیلومتری می‌توانست جگرها را جزغاله کند.

برخی تلاش دارند فلسطینی‌ها را «ناصبی» نشان دهند محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه اظهار داشت: صهیونیست‌ها با امکانات فراوان مالی و پشتیبانی‌های سیاسی و اجتماعی که از آنها در سطح جهان می‌شود، تلاش دارند که مسایل دیگری را در دنیای اسلام جایگزین مشکل اصلی یعنی اشغالگری رژیم صهیونیست کنند؛ آنها تلاش می‌کنند همه فلسطینی‌ها را «ناصبی» معرفی کرده و آنها را دشمنان شیعه نشان دهند که این امر کمتر از دشمنان دین که با لباس اهل سنت تلاش می‌کنند خطر اصلی جهان را شیعیان نشان دهند، نیست.

نقض حقوق بنیادین کودکان غزه با هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست فریدون عمو‌زاده خلیلی رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به دلیل سکوت جوامع بین‌المللی در برابر کشتار مردم بی‌دفاع غزه به ویژه کودکان و نوجوانان بی‌گناه نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت؛ در بخشی از این نامه آمده است: کودکان نیازمند امنیت و آرامش هستند، نقض امنیت و حقوق بنیادین کودکان در سایه این جنگ نابرابر و کشمکش‌های نظامی تحت هیچ شرایطی و با هیچ استدلال و هیچ بهانه‌ای پذیرفته ‌شده نیست. جناب دبیر کل، ما نویسندگان کودک و نوجوان، از شما می‌خواهیم با فوریت و جدیت بیشتری نسبت به این فجایع انسانی واکنش نشان دهید و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان به ویژه کودکان و مادرانشان می‌شود، بی‌درنگ اقدامات لازم را انجام دهید.

دور جدید این حملات نیز به پیروزی مردم غزه منجر می‌شود حسن علایی مدیر انتشارات روایت فتح با اشاره به اتفاقات اخیر غزه و کشتار مسلمانان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر نهایت استفاده را از غفلت افکار عمومی می‌برد و غزه را آماج حملات خود کرده است. متاسفانه در حالیکه مردم غزه در ماه رمضان مشغول عبادت و بندگی خدای تبارک و تعالی هستند،‌ این ولد نامشروع، در آستانه روز قدس و برای چندمین بار دست  به اقداماتی  وحشیانه‌ علیه آنان زده است. هر چند دور جدید این حملات نیز به پیروزی مردم غزه منجر می‌شود؛ چراکه خداوند از زنان و مردان مومن دفاع می‌کند.

مدعیان حقوق بشر چرا ساکتند؟ علی مؤذنی نویسنده رمان «دوازدهم» به اعمال جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد و گفت: حوادث اخیر در غزه بسیار دردناک و باعث تاسف است، افرادی که دم از حقوق بشر می‌زنند در اینطور مواقع سکوت اختیار می‌کنند  در حقیقت با این رفتار حیثیت جهانی خود را لکه‌دار می‌کنند. موذنی افزود: این کشتارها ناشی از تفکرات بیمار است و کسانی که اقدام به چنین تحرکاتی می‌کنند اسم انسان را نمی‌توان رویشان قرار داد و به اندازه‌ای اسیر نفسانیت هستند که جنبه حیوانیت آنها تقویت شده و می‌توانند چنین تصاویر فاجعه‌باری ایجاد کنند. رودخانه اشک از مصائب مردم فلسطین جاری است هادی خورشاهیان شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیسم به غزه در یادداشتی نوشته است: این روزها که حماسه است و عشق هرازگاهی تکرار می‌شود و این تکرارها آن قدر زیاد شده است که گاهی فکر می‌کنم همیشه، روزگار فلسطین چشم‌های من، همین گونه بوده است و ما نشسته‌ایم و زل زده‌ایم به آن چه که باورش برای‌مان سخت است و رودخانه‌های اشک‌هایمان برای مصائب مردان و زنان و کودکان فلسطین جاری است. در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: جهان سکوت کرده است، که همیشه سکوت کرده بوده است. در کشورهای اسلامی هم گاه وضع به مراتب از فلسطین بدتر شده است و مسلمانان! نامسلمان روی صهیونیست‌ها را در جنایاتشان سفید کرده‌اند؛ هر چند همگی روسیاهان همه تاریخند.

اگر کودکان غزه فرزندان بان کی مون بودند باز هم سکوت می‌کرد حسن احمدی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: اسرائیلی‌ها همیشه برای حمله به هر کجای دنیا به ویژه فلسطین و غزه بهانه‌های زیادی دارند که هیچ گاه با تفکر انسانی همخوانی نخواهد داشت اما من به این مهم یقین دارم که صددرصد، خون کودکان فلسطین و غزه که به ناحق ریخته می‌شود، پایمال نخواهد شد چراکه صبر خدا طولانی است اما بی‌نتیجه نیست انشاءالله صهیونیسم غاصب هر چه زودتر جواب این جنایات‌شان را می‌گیرند و خدا غضبش را بر سر این افراد فرود خواهد آورد.

مردم غزه تنها نیستند آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال جنایت‌ها و حمایت‌های ابرقدرت‌ها از صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که مردم روزه‌دار بر سر سفره‌های افطار و سحری حاضر می‌شوند با یک جنایت هولناکی به خاک و خون کشیده می‌شوند که شهادت کودکان، زنان، مردان و همچنین تخریب بیمارستان‌ها و مراکز عبادتی مانند مساجد را در پی دارد بنابراین وظیفه مسلمین جهان است که همانند سال‌های گذشته، اعلام همبستگی کرده و بگویند که مردم غزه و فلسطین تنها نیستند بلکه جهان اسلام حامی و پشتیبان آنهاست. وی ادامه داد: متأسفانه امروز گوش شنوایی نیست و رسماً نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید این فشارهای مردم و مجامع بین‌المللی در ما اثری ندارد بنابراین مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی نه تنها سکوت کرده بلکه برخی از آنها چراغ سبز هم نشان می‌دهند که همین امر بیانگر این است که آنها در خون‌هایی که ریخته می‌شود و جنایت‌هایی که به بار می‌آید، شریک هستند.

تمام احساساتمان در مشت‌های گره‌کرده بر دهان اسرائیل کوبیده خواهد شد رضا محمدزاده عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تأکید بر اینکه انسان دوستی نباید فدای مصالح دولت‌ها شود، گفت: این روزها اساتید فلسفه یکی از دردمندانه ترین وضعیت‌های روحی خود را تجربه می‌کنند چرا که جوامع بشری را از حالت آرمانی مبتنی بر خدامحوری و رشد کمالات انسانی دور می‌بینند. محمدزاده با اشاره به اینکه مبانی عقلی، عرفی و حقوقی باید در زندگی اجتماعی رعایت شود وگرنه هر از چند گاهی دولی چون اسرائیل به بهانه‌های واهی که در هیچ دادگاهی قابل اثبات نیست، به حرکت‌های جنایت کارانه دست می‌زنند. وی افزود: این روزها اوج حملات را از زمین و هوا توسط رژیم شیطانی اسرائیل به غزه شاهدیم بنابراین ابتکار شیطانی اسرائیل را می‌توانیم هر روز مشاهده کنیم و اگر هر کسی در حد توان خود این حرکت‌های مقاومت را تقویت کند ضربه‌ای می‌شود بر علیه استکبار جهانی.

فلسطین باید به مسأله اول جهان تبدیل شود آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) و استاد اخلاق با تأکید بر اینکه مسلمانان باید با برپایی راهپیمایی روز قدس عمق اعتراض و انزجار خود را به نمایش بگذارند، بیان داشت: اصل مسأله فلسطین باید مسأله اول و اصلی جهان اسلام باشد، فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان به نظر بنده از الهامات الهی است، وجود این مرد الهی و نائب امام زمان(عج) از منبع قرآنی و وحی برای تهییج امت اسلامی و آزادسازی قبله اول مسلمانان استفاده کرد، اگر چه ممکن است این عنوان روز قدس دستور امام زمان(عج) باشد.

روز قدس زنگ خطری برای صهیونیست‌هاست آیت‌الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طبق روایتی که از پیامبر اعظم(ص) آمده است مبنی بر اینکه هر کس که هر روز به فکر امور مسلمانان نباشد مسلمان نیست. ما بر اساس وظیفه دینی خودمان موظفیم که نسبت به تمام مسلمانان مخصوصاً مردم فلسطین که از سوی پست‌ترین و سفاک‌ترین رژیم جهان مورد ظلم واقع شده است هرچه در توان داریم را به میدان آورده و از این ملت مظلوم دفاع کنیم. وی ادامه داد: این روزها جنایات رژیم صهیونیستی را همه جهان محکوم می‌کنند، حتی کسانی که مسلمان نیستند، به دلیل اینکه اصل این جنایات، حجم و نوع آن با سلاح‌هایی که به کار بردند هیچ کدام با هیچ منطقی سازگار نیست، این جنایات از سوی پست‌ترین رژیم جهان صورت می‌گیرد.  

  این روزها خواب و خیال راحت ندارم کریم مجتهدی چهره ماندگار فلسفه ایران و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خاطر نشان کرد: این روزها خواب و خیال راحت ندارم، زمانی که اخبار را از فلسطین می‌شنوم واقعاً روحم منقلب می‌شود و از خودم که اینجا کار تحقیقاتی و علمی می‌کنم، شرمنده می‌شوم. هرچند این اقدامات چون روز قدس هم که همه ما در آن شرکت می‌کنیم، مناسب است اما بدتر از همه سکوت دولت‌های اسلامی است که یک دهن‌کجی به کشته شدن مردم مظلوم است.

    توحش در هیچ کجای جهان توجیهی ندارد  شهین اعوانی عضو مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اشاره به لزوم واکنش نشان دادن نسبت به فجایع اخیر در غزه، گفت: توحش در هیچ کجای جهان توجیهی ندارد این سیاست نیست بلکه یک وحشی گری و نسل کشی از سوی اسرائیل است باید نسبت به این وحشی‌گری واکنش نشان داد اما آیا با کسانی که منطقی ندارند، می‌شود از در منطق وارد شد؟ چنین رفتارهایی توحش و نسل کشی و به دور از انسانیت است، نه سیاست و نه اخلاق و فرهنگ چنین جنایاتی را در هیچ نقطه جهان برنمی‌تابد.  

  صهیونیست‌ها در برابر کشتار مردم غزه ابراز خرسندی می‌کنند حجت‌الاسلام داود رنجبران رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به اینکه همه می‌دانیم جنایات اسرائیل در این ماه مبارک رمضان در حق مردم مظلوم فلسطین توجیهی ندارد، اظهار داشت: ملت اسلامی همه باید در برابر این جنایات موضع داشته باشند تا از این جنگ سرافراز بیرون بیایند، متأسفانه در این مدت کوتاه شاهد بودیم که سران کشورهای اسلامی حمایتی از مظلومیت مردم غزه نکردند درحالی که حتی کشورهای اروپایی و برخی مردمانشان در محکومیت اسرائیل راه پیمایی و اعتراضاتی داشتند. صهیونیست‌ها در برابر این کشتار ابراز خرسندی می‌کنند، اینجاست که ما وظیفه داریم در برابر جنایات ایستادگی و به مسئولیت خود عمل کنیم ان‌شاءالله ما هم بتوانیم در روز جهانی قدس سهم کوچکی برعلیه فجایع انسانی در غزه ایفا کنیم . مسئولیت ما در قبال مردم غزه با یک راهپیمایی ختم نمی‌شود  حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه رسالت انسانی همه ما این روزها مقابله با رفتارهای ضد انسانی است این رسالت را می‌توانیم در روز جهانی قدس به منصه ظهور برسانیم، گفت: همه انسان‌ها باید موضع خود را در برابر جنایات اسرائیل نشان دهند اگر چه قطعاً حرکت‌هایی چون راه پیمایی و بیانیه تأثیر تدریجی دارد اما همین‌ها هم می‌تواند مؤثر باشد. مسئولیت ما با یک راهپیمایی ختم نمی‌شود باید موضع جدی و مخالف داشته باشیم و این آغاز حرکت ماست برای اینکه به جهانیان نشان دهیم این حرکت‌ها بدون پاسخ نمی‌ماند پس از آن باید رویارویی جدی بر ظلم داشته باشیم.

جنایات اسرائیل در هیچ کجای دنیا قابل دفاع نیست فاطمه فنا مدیرگروه فلسفه دائرةالمعارف اسلامی با بیان اینکه هر عقل سلیم و اخلاق انسانی حتی اگر به هیچ دینی پایبند نباشد، این جنایات را محکوم می‌کند، تصریح کرد : جنایات اسرائیل در هیچ کجای دنیا قابل دفاع نیست و هر کس کافی است که به عقل خود رجوع کند و متوجه می‌شود که کشتار کودکان و خانواده‌ها و زنان و سالخوردگان عقلانی نیست. راهپیمایی روز قدس به خصوص در خارج از کشور می‌تواند در محکومیت رژیم صهیونیستی و نشان دادن منفور بودن این اقدامات جنگ طلبانه صهیونیسم مؤثر باشد، ان‌شاءالله که خداوند سعادت دهد و عمری باشد در راهپیمایی شرکت می‌کنیم.

نسل‌کشی در غزه به لطف حق پایان می‌یابد حسن بلخاری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، نسل‌کشی است؛ کودکان در آماج حملات رژیمی هستند که عقل و شرع انسانیت آنها را نفی می‌کند، انشاءالله اندیشه جهانی در سراسر جهان بیدار شود به نحوی که این غائله نسل کشی به لطف حق تعالی خاتمه پیدا کند.

هیچ ظلمی علیه مردم بی‌دفاع غزه قابل توجیه نیست حجت‌الاسلام حسن معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به اینکه ظلم و جنایات اسرائیل در غزه توجیه ندارد و هیچ جنایت و ظلمی علیه بی‌دفاعان غزه قابل توجیه نیست، خاطر نشان کرد: شرکت در راه پیمایی روز قدس واجب است و تأثیر قطعی در راستای محکومیت علیه صهیونیسم دارد. این روزها مهمترین کارهای دنیا با تبلیغات و اعتصابات و رسانه‌ها پیش می‌رود؛ اذهان عمومی جهان با این راه‌پیمایی‌ها چون روز جهانی قدس روشن می‌شود و فشار جهانی علیه حرکت‌های رژیم صهیونیستی مشخص می‌شود، انشاءالله که ما هم در این راه پیمایی حضور پیدا می‌کنیم.

  انتظاری جز خونخواری از اسرائیل غاصب نیست طوبی کرمانی عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد: در یک جمله بگویم شائبه صهیونیسم و اسرائیل غاصب، بقا و حیاتش منوط به درهم ریختن زیبایی‌های انسانیت و اسلامیت است، اینها می‌خواهند انسانیت و اسلامیت را درهم بشکنند پس فلسفه وجود صهیونیسم خون خوار این است و انتظاری جز ظلم و خونخواری از آن‌ها، انتظار عجیبی است زمانی که فلسفه وجودی نامعقول اینها را می‌دانیم باید با آنها براساس این فلسفه رفتار کنیم نه با مدارا! اگر سعادت و عمری باشد ما هم در روز قدس در راه پیمایی حضور خواهیم داشت.

مسلمانان به حمایت زبانی از مردم غزه اکتفا نکنند حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دلایل سکوت کشورهای اسلامی در مقابل اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی، افزود: برخی از دولت‌ها به دلیل ارتباط نزدیکی که به دنیای استکبار به ویژه رژیم غاصب اسرائیل دارند، در مقابل فجایع اخیر در غزه سکوت کرده‌اند در حالی که آنها باید بدانند ظلم پایدار نیست و باید بر اساس مفاهیم قرآنی برای حمایت از ستمدیده به پا خاست. وی ادامه داد: یکی از راه‌های همدردی با مردم غزه حمایت زبانی و شرکت در راهپیمایی روز قدس است اما مسلمانان نباید تنها به این امر اکتفا کنند بلکه باید از راه‌های حقوقی بر دولت‌های خود فشار بیاورند تا جلوی این گستاخی‌ها را بگیرند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس حداقل کار برای حمایت از مردم غزه است یوسف افراش معاون امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: سازمان دارالقرآن با صدور بیانیه‌ای نسبت به محکومیت جنایات صورت گرفته در نوار غزه اقدام کرد و از همه خواست که نسبت به نسل‌کشی بی‌رحمانه رژیم اشغالگر قدس اقدامات بازدارنده‌ای داشته باشند. وی، حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس را یکی از مظاهر اعلام همدردی با مردم بی‌دفاع غزه و نفرت از رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: حداقل کار نسبت به محکومیت اسرائیل غاصب حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است که انتظار داریم همه مردم به ویژه جامعه قرآنی در راهپیمایی این روز با لبیک به ندای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل جنایتکار بزنند و حمایت خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین اعلام کنند.

رژیم صهیونیستی هر روز خوارتر می‌شود حجت‌الاسلام حمید‌رضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تلاش دشمن برای شناسنامه‌دار کردن رژیم جعلی صهیونیستی گفت: دشمن 70 سال است که تلاش می‌کند رژیم صهیونیستی را دارای اعتبار و شناسنامه کند اما به یاری خدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی این رژیم هر روز خوار‌تر و ذلیل‌تر می‌شود تا جایی که مسلمانان منطقه با هوشیاری به موقع خصوصاً در جنگ‌های 33 و 22 روزه این نقشه‌ پلید دشمن را نقش بر آب کرده‌اند.  

پیروزی حق سرنوشت نهایی تاریخ است سید مهدی فاطمیان حافظ کل قرآن و استاد حفظ قرآن کریم با اشاره به وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل، ادامه داد: در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ بوده‌اند ولی قرآن وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می‌دهد، آن چنان که همیشه نشانه‌ای از باطل باقی نماند و این را سرنوشت نهایی تاریخ می‌داند به همین جهت توصیه می‌کند ایمان داشته باشید و غصه هیچ چیز را نخورید، «وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ و سست نگردید و غمگین نشوید که اگر مؤمن باشید، شما برترید» (آل عمران/ 139) چرا که برتری مال شماست. این حافظ پیشکسوت قرآن کریم به لزوم حمایت از ستمدیده اشاره کرد و افزود: خداوند فرموده است که «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ» پس کسانی که در راه خدا از جان و اموالشان می‌گذرند در نزد پروردگار مقامی والا دارند.

قاریان آیات مرتبط با اسرائیل و پیروزری مسلمانان را تلاوت کنند حجت‌الاسلام محمد‌رضا شهیدی‌پور داور بین‌المللی قرآن کریم بروز مشکلات در جوامع مسلمانان را به دلیل دوری از قرآن دانست و گفت: هر چه از قرآن دور باشیم مشکلات هم بیشتر می‌شود. متأسفانه دوری از قرآن بیشتر گریبان سران کشور‌های اسلامی را گرفته و اغلب آنان به جای دفاع از مظلوم از ظالم دفاع می‌کنند. شهیدی‌پور با بیان برخی پیشنهادات به قاریان قرآن اظهار داشت: بهتر است قاریان قرآن کریم در این ایام آیات مربوط به اسرائیل و پیروزی مسلمانان را تلاوت کنند. همچنین قاریان قرآن می‌توانند در این ایام بخشی از درآمد خود را به مردم مظلوم غزه کمک کنند.

رژیم صهوینیستی بویی از انسانیت نبرده است منصور قصری‌زاده قاری بین‌المللی قرآن کریم توجه و عمل به دستورات الهی را راه نجات مردم غزه از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد و افزود: خداوند در آیه 40 سوره مبارکه «حج» فرموده است: «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ؛ و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند» بر همین اساس عمل به دستورات الهی می‌تواند مسلمانان بی‌دفاع غزه را نجات دهد چرا که این وعده خداوند است و خدا به وعده خود عمل می‌کند. وی با بیان اینکه باطل همچون کف روی آب است که از بین خواهد رفت، خاطر نشان کرد: خداوند وعده داده است که «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» پس بساط شرک و کفر روزی از روی زمین برچیده خواهد شد و کسانی که چنین خیانت‌هایی می‌کنند از روی زمین محو می‌شوند. کودکان غزه نه آژیر خطر دارند و نه پناهگاه امن  فیلمسازان اسرائیلی نیز در بیانیه‌ای از کودکان غزه حمایت کردند؛ در این بیانیه آمده است: ما هم وحشت‌زده‌ایم. برخی از ما پدر و مادر هستیم. کودکان ما از  صداهای ‌وحشت‌آوری که به خاطر جنگ و خونریزی در اطراف ما وجود دارد می‌ترسند. ما به دنبال انتقام نیستیم، ما اعتقادی به راه‌حل نظامی نداریم، همان‌گونه که در گذشته به بن‌بست خورده است. در ادامه این بیانیه‌ آمده است: کودکان غزه  هیچ علاقه‌‌ای به حفاظت از سیستم گنبد آهنی ندارند، آنها نه  آژیر خطر دارند و نه پناهگاه امنی برای پنهان شدن. ما فیلمسازان اسرائیلی دوربین‌هایمان را به سمت قربانیان بی‌گناه غزه هدایت می‌کنیم و درد و رنج آن را به تصویر خواهیم کشید.  همچنین جمعی از شاعران کشورمان همچون سودا سیحون، میثم امانی، علی بهمنی، حمیده رضایی، ارمغان بهداروند، قادر طراوت پور عقیق، رحیم فردین، سیاوش امیری، جلیل صفربیگی، محمد حسین کلهر، عبدالرحیم سعیدی راد در محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی اشعاری سرده‌اند تا به نوعی با مردم بی‌دفاع غزه همدردی کرده باشند. انتهای پیام/س

93/05/01 - 17:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن