تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1819625512
گپی با مهدی سلطانی، پرکارترین بازیگر ماه رمضان
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گپی با مهدی سلطانی، پرکارترین بازیگر ماه رمضان
این شبها او را در سریال هفتسنگ و در نقش محسن پدیده هم میبینیم که تصویری متفاوت با همه نقشهای قبلی این بازیگر به نمایش میگذارد. اگرچه سلطانی تا امروز هنوز به نام محسن پدیده در میان مردم شهره نشده است، اما نمیتوان منکر هنرنمایی او در این نقش شد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مهدی سلطانی بازیگری است که با هر سریال یک اسم جدید پیدا کرده است! بعد از سریال در مسیر زایندهرود او را با نام حاج بهزاد میشناختیم و بعد که سریال دیوار به نمایش درآمد، سلطانی دیگر حاج بهزاد نبود، او را جمیل صدا میزدیم و تا قبل از ماه رمضان او هنوز همان اردلان تمجید سریال مادرانه بود.
اما حالا مهدی سلطانی را با نام عبدی میشناسیم؛ ضد قهرمان پلید، بیرحم، آشفته و نابوده شده در سریال مدینه که با همه این ویژگیها به شکل عجیبی به دل مینشست. این ماجرا در مورد مهدی سلطانی بیش از هر چیز حاصل سالهای متمادی تحصیل در رشته نمایش و تجربهاندوزی در دنیای تئاتر است که او را به انتخاب نقشهای چند بعدی توانا و در تحلیل و اجرای چنین نقشهایی موفق کرده است.
نقشهایی که سلطانی در تئاتر بازی کرده، نه به لحاظ تنوع و نه تعداد قابل مقایسه با آثار تلویزیونی او نیست اما از آنجا که تعداد مخاطبانی که او را در تلویزیون دیدهاند بسیار بیشتر از آنهایی است که بازی او را روی صحنه تئاتر تماشا کردهاند، مهدی سلطانی نامهای متعدد، محبوبیت بسیار و کارنامهای ارزشمند در حرفه دشوار بازیگری دارد.
البته این شبها او را در سریال هفتسنگ و در نقش محسن پدیده هم میبینیم که تصویری متفاوت با همه نقشهای قبلی این بازیگر به نمایش میگذارد. اگرچه سلطانی تا امروز هنوز به نام محسن پدیده در میان مردم شهره نشده است، اما نمیتوان منکر هنرنمایی او در این نقش شد. در این گفتوگو مهدی سلطانی درباره نقش عبدی و محسن پدیده صحبت کرده و مانند همیشه در کسوت یک استاد و چنانکه گویی درس بازیگری ارائه میکند به پرسشها پاسخ داده است.
تا امروز در انتخاب نقشهایتان بسیار وسواس به خرج داده و گزینشی عمل کردهاید. آیا انتخاب نقش عبدی که فرصت زیادی برای ارائه در اختیارتان نمیگذاشت و نقش کمدی محسن پدیده هم با همان وسواسها انجام شده است؟ برای من خیلی مهم است کاری که در آن به عنوان بازیگر همکاری دارم، برای مخاطبان مفید باشد و معتقدم سریالهایی مانند مدینه یاهفتسنگ کارهای مفیدی است که میتواند در ارتقای فرهنگ و سطح روابط بین خانوادهها و دوستان و در مناسبات اجتماعی افراد بسیار کمککننده باشد. بهعنوان بازیگر و به لحاظ شخصیتپردازی این دو نقش چه جذابیتهایی برای شما داشت؟ عبدی در سریال مدینه با اینکه نقش کوتاهی بود، اما توانست جای خودش را در سریال باز کند. من پیش از این چنین نقشی را بازی نکرده بودم. از نظر من این شخصیت در راستای بن اندیشه سعید نعمتالله، نویسنده سریال مدینه و در فضایی که سیروس مقدم بهعنوان کارگردان میخواست ارائه کند، یک ضد قهرمان مهم تلقی میشود. انتخاب نقش محسن پدیده هم به دلیل تفاوتهای اساسی و بنیادی این نقش با دیگر نقشهایی که در تلویزیون بازی کردهام، صورت گرفته است. معتقدم بازیگر اگر به راستی بازیگر باشد باید تجربههای متعددی داشته باشد و بتواند نقشهای متفاوت بازی کند. یک نجار اگر فقط میز بسازد، دیگر اسمش نجار نیست. نجار باید بتواند صندلی هم بسازد و گرنه باید اسمش را گذاشت میزساز. ما در معنای آکادمیک تعریفی از بازیگر داریم که میگوید بازیگر کسی است که بتواند هر شخصیتی را تجربه و آن را طوری ارائه کند که برای مخاطب قابل قبول باشد. بازی در نقش محسن پدیده در سریال هفت سنگ به دلیل
تفاوتهای اساسی با دیگر نقشهایی که بازی کرده بودم، فرصت ارائه این تعریف از بازیگری را برای من پدید میآورد. در مورد نقش عبدی چه اطلاعاتی داشتید؛ از آنجا که در آغاز تصویربرداری سریال مدینه، فیلمنامه هنوز کامل نبود، میدانستید نقش عبدی اینقدر کوتاه است؟ بله، میدانستم شخصیت عبدی کجای این سریال است، محدوده این نقش چقدر است، از کجا شروع میکند، کجا تمام میشود و چقدر حضورش طول میکشد و میدانستم در قسمت پنجم کشته خواهد شد. در واقع، اولین سکانسی که در اولین روز تصویربرداری جلوی دوربین رفتم آخرین سکانس عبدی بود؛ یعنی سکانس مرگش. بهعنوان کسی که درام را خوب میشناسد، فکر نمیکنید این ضدقهرمان را خیلی زود از دست دادیم؟ مخاطب به محض اینکه با او ارتباط گرفت، از دستش داد! از بدو امر قرار بود جدال این سریال بین دو زن اتفاق بیفتد و آقای نعمتالله به همین دلیل دست به نابودی عبدی زد. بخش اعظمی از قوت و جذابیت این ضد قهرمان به بازی شما برمیگردد و بخشی دیگر به طراحی ویژگیهای درونی یا شخصیتپردازی خوب و ویژگیهای ظاهری عبدی و گریم او. چقدر در شکلگیری این ویژگیها سهم داشتهاید؟ بازیگر، ویترین یک اثر است و برای اینکه شخصیتپردازی خوب صورت بگیرد و ذهنیتی به عینیت بدل شود، به تعامل بین سه عنصر خیلی مهم نیاز است؛ بازیگر، کارگردان و نویسنده. شخصیت عبدی را آقای سعید نعمتالله نوشته و چیزی که من بازیگر به آن اضافه کردهام در واقع نانوشتههایی است که درام اجازه نمیدهد نوشته شود. شاید در رمان، نویسنده بتواند بسیاری از جزئیات را شرح بدهد، چون محدودیت زمانی و مکانی ندارد. یک رماننویس میتواند هزاران صفحه درباره یک شخصیت و جزئیات آن بنویسد، اما محدودیت نوشتاری دارد؛ پس بازیگر و عوامل دیگر اجرایی خلأ ناشی از نانوشتههای نویسنده را با درک و دریافت خود از اثر پر میکنند. این طبیعت درام است. در واقع، اجراییشدن یک درام محصول تجمیع خلاقیتهای چند هنرمند است. نقشی که نویسنده درام نوشته به وسیله گروه هنرمندان تکمیل میشود و نقش، شکل تکاملیافتهتری به خود میگیرد. در نهایت، کارگردان همه اینها را با میزانسنهایی که طراحی میکند، دکوپاژ و سمت و سویی که به شخصیت و فضا میدهد، به مسیری هدایت میکند که شخصیت در راستای بن اندیشه یک اثر، روند طبیعی خودش را طی کند. طبیعی است شخصیت عبدی هم به همین ترتیب شکل گرفته، بخشهای زیادی از آن را نویسنده نوشته است، گفتوگوهای بین نویسنده و کارگردان و بازیگر و پیشنهادهایی که هر کدام برای نقش دارند، در روند شکلگیری کاراکتر بسیار مهم است. آنچه در مورد نقش عبدی رخ داده مانند سریالهای دیگری است که با آقای نعمتالله و سیروس مقدم کار کردهام و خوشبختانه به مرور تعاملات بین ما شکل گرفته و نتیجه داده است. برویم سراغ محسن پدیده. این اولین بار است که شما را در تلویزیون با یک نقش کمدی میبینیم. درک و تحلیل این شخصیت چطور انجام شد و برای رسیدن به شکل اجرایی آن چه کردید؛ چون کمدی دشواری خودش را دارد و برای شما با آن کارنامه پر از نقشهای جدی موفق، نوعی خطر کردن به حساب میآمد؟ برای من جهانبینی شخصیت و نوع نگاه به دنیای پیرامونش خیلی اهمیت دارد. محسن پدیده برای من پدری است بسیار مهربان که خانوادهاش را دوست دارد و کودکیِ قدرتمندی دارد. دوست دارد همسر بالیاقتی برای لیلا و پدر خوبی برای فرزندانش باشد. او میخواهد برای خانوادهاش یک قهرمان باشد. این دریافتها از جهانبینی محسن پدیده، شکل کلی شخصیت او را برایم روشن کرده بود. بعد از آن نوبت به فرم اجرایی رسید و اینکه چطور این شخصیت را بازی کنم؛ اینکه محسن پدیده چطور حرکت میکند، لحن صدایش چگونه است، چطور راه میرود، چطور میخندد، ریتم کلامش، ریتم حرکتش و اشارات جسمانیاش چگونه است و بسیاری نکات دیگر که کمک کرد عناصر بیرونی این شخصیت را طراحی کنم. درباره ویژگیهای روانی این شخصیت هم به این فکر کردم که او چگونه آدمی است، آیا حسود است، وسواس دارد، بیخیال، چربزبان، شاد، جدی یا غمگین است؟ وقتی همه اینها را با کمک نویسنده و کارگردان مشخص کردم و نتیجه را با دریافتهایم از ظاهر این شخصیت در هاون کوبیدم، محصولش چیزی شد که به نام محسن پدیده در هفتسنگ میبینید. شما معتقدید یک بازیگر باید تکنیکهای بازیگری را خوب بشناسد و از آنها برای ارائه نقشهای متفاوت بهره بگیرد. در مورد محسن پدیده که یک شخصیت کمیک است، سراغ چه نوع تکنیکهایی رفتید؟ بازیگر از تکنیک برای اینکه ذهنیت خودش را به عینیت بدل کند یا از محتوا یک فرم بسازد، استفاده میکند. در واقع بازیگر برای اجرای یک نقش به سه عنصر خیلی مهم توجه دارد؛ اولیعناصر بیرونی مثل فیزیک، حرکت و ویژگیها و اشارات جسمانی که کالبد نقش را شکل میدهد، دومی ویژگیهای درونی است که خصوصیات روحی ـ روانی یک شخصیت را شامل میشود؛ چیزهایی مثل وسواس، تکبر، حسادت و صفاتی از این نوع و سومی عنصر ویژگیهای محیطی است؛ اینکه شخصیت در چه اجتماعی زندگی کرده، در چه خانوادهای رشد کرده ، چه مذهبی دارد، چه فرهنگی بر او تاثیر گذاشته، در چه جغرافیایی زندگی میکند، چه شغلی دارد و همه اینها دست به دست هم میدهد تا یک شخصیت شکل بگیرد. من هم از تکنیکهای بازیگری برای نمایش این سه عنصر مهم بهره بردم تا این شخصیت را طوری ارائه کنم که سوای اینکه به لودگی کشیده نشود، قابل باور باشد و در ساختاری که از سوی نویسنده و کارگردان برایش در نظر گرفته شده، بگنجد و راکورد شخصیتیاش تداوم داشته باشد. از میان سه عنصری که به آنها اشاره کردید، فیزیک و اشارات جسمانی اهمیت ویژهای در اجرای نقشهای کمدی دارد؛ چون این نقشها بیرونیتر به نمایش درمیآید و از این منظر بازی در نقش محسن پدیده مثل راهرفتن روی لبه تیغ است. برای آن که تناسب و تعادل را حفظ کنید و از آن سوی بام نیفتید، چه کردید؟ همانطور که گفتم به جهانبینی شخصیت توجه میکنم و نگاهی که او به پیرامونش دارد. این توجه بر اندازه حرکات شما هم تاثیر دارد؟ معتقدم اگر جهانبینی یک نقش توسط بازیگر بخوبی درک شود، حتی میتواند روی روان و حتی فیزیک نقش هم تاثیر بگذارد. اینکه ما چه شغلی داریم، چه اعتقاداتی داریم و چگونه زندگی میکنیم، قطعا هم روی روان و هم روی حرکاتمان تاثیر میگذارد. در مورد این نقش من بیشتر به جهانبینی محسن پدیده فکر کردم و اینکه قرار نیست تقلیدی از شخصیتهایی باشد که در سریالهای طنز دیدهایم. محتوایی که خودم به دست آوردهام و برداشتها و دریافتهای من از چیزی که در فیلمنامه هست و ایده کارگردان در کنار هم کمک کرد خودم را طوری تنظیم کنم که این شخصیت سوای اینکه به وجود بیاید، نظم بگیرد. نظم شخصیت باعث میشود باری به هر جهت و آشفته نشود. معتقدم اگر این نظم در ریتم، رفتارها، اشارات جسمانی، میمیک صورت و تکیه کلامها وجود داشته باشد، به شکلی که نه افراطی باشد نه تفریطی، میتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند. سعی ما بر این بود که به لودگی کشیده نشویم، از رفتارهای غیراخلاقی برای خنداندن مخاطبان استفاده نکنیم و بیشتر به سمت کمدی شخصیت، کمدی رفتار یا کمدی موقعیت پیش برویم. کمدی رفتار به این معنا نیست که رفتارهایمان به لودگی کشیده شود یا رفتارهای غیرفرهنگی یا غیراخلاقی داشته باشیم. در واقع هرگز تلاش نکردهایم مخاطب را به زور قلقلک بدهیم و بخندانیم. به همین دلیل سریال هفت سنگ یک سریال شیرین است. همان طور که گفتید بخشی از جهانبینی هر کس برآمده از خاستگاه اجتماعی او و حرفهاش است. در مورد محسن پدیده ما با شخصیتی روبهرو هستیم که گویی از حرفهاش تاثیر نگرفته است. کسانی که در دفاتر مشاور املاک مشغول به کار هستند، بسیار مشغله دارند، وقت زیادی برای خانواده ندارند و مدام با تلفن صحبت میکنند، ولی محسن پدیده عمدتا توی خانه است و ما خیلی بهندرت درگیریهای حرفهای او را میبینیم. فکر نمیکنید در شخصیتپردازی او بیدقتی صورت گرفته است؟ نه، اینطور نیست. دنیا پر از تناقض است و قرار نیست همه معلمها شبیه هم باشند، همه پزشکها یا همه پدرها. یکی از ویژگیهای شخصیتپردازی این است که از تیپسازی تکبعدی فاصله میگیرد. گاهی ممکن است یک قصاب سبیل نداشته یا روح لطیفی داشته باشد. همین استثناها و تناقضها یک شخصیت را جذاب میکند. قرار نیست زیاد روابط کاری شخصیتهای سریال هفتسنگ را ببینیم؛ هفت سنگ قصد دارد بیشتر آنها را در محیط خانواده نشان بدهد تا ما شاهد روابط خانوادگی آنها باشیم؛ یعنی تمرکز نویسندگان سریال بیشتر بر روابط خانوادگی شخصیتها بوده است که در اصطلاح به آن روابط دومستیک میگویند. در مورد محسن هم گاهی میبینیم تلفنهایی به او میشود و زبانبازیهایی دارد که شاید از ملزومات حرفهاش باشد. البته ما در شخصیت او و در ارتباطات خانوادگی هم شاهد این ویژگی هستیم. قانع کردن همسر یا فرزندان با زبان از ویژگیهای اوست یا همین طور تلاش برای موجه بودن که میتواند متاثر از حرفهاش باشد. وقتی یک سریال تلاش دارد فضایی شیرین خلق کند، نه میتوان گفت یک سریال کمدی است و نه یک اثر جدی. چنین اثری با پذیرش کمتری از سوی مخاطبان روبهرو میشود، چون انگار مردم ما دوست دارند تکلیفشان با یک سریال روشن باشد و بدانند قرار است بخندند یا نه. بنابراین وقتی محسن پدیده واکنش جسمانی خاصی نشان میدهد که بر اساس تعریف شما از این شخصیت و جهانبینی او درست و بجاست از نظر مخاطب پذیرفته نمیشود، چون مخاطب به خودش میگوید الان من باید به این حرکت بخندم؟ و اگر نتواند بخندد آن را لوس و غیرمنطقی میداند. به این مساله فکر کرده بودید و این کار شما را دشوار نمیکرد؟ همیشه در چنین شرایطی باید به زندگی واقعی رجوع کنیم. در زندگی واقعی از این جور اتفاقها زیاد میبینیم. آدمها در موقعیتهای مختلف واکنشهای متفاوتی بروز میدهند، مثلا یک آدم شوخ و شنگ ممکن است در موقعیتی قرار بگیرد که به گریه بیفتد و فضایش دراماتیک شود. گاهی هم آدمهای بدعنق در شرایط و موقعیتهای ویژه، رفتارهایی از خود بروز میدهند که در مقایسه با شرایط همیشگی و معمول خودشان، غیرمتعارف است. هیچ چیزی در دنیای واقعی یکنواخت نیست. برای همین شخصیتهای آثار رئالیستی تناقضهای زیادی در خود دارند. اگر در بهترین رمانها، فیلمهای سینمایی و درامهای دنیا کنکاش کنید، تمام شخصیتپردازیهای خوب براساس تناقضها شکل گرفته و تناقض، اساس جذابیت را بنا کرده، چون این خاصیت دنیای واقعی است. سریال هفتسنگ بیش از هرچیز بر نوع رفتار والدین با فرزندان تمرکز کرده است و ابتدای مصاحبه گفتید بازی در این سریالها را پذیرفتید چون فکر میکردید سریالهای مفیدی هستند. فکر میکنید این دیدگاه و دلیل حضورتان در سریال هفت سنگ چقدر با اینکه به تازگی پدر شدهاید، ارتباط دارد؟ دوستی تعریف میکرد مهمان یکی از دوستان خانوادگیشان بوده و فرزند کوچک خانواده احساس کرده بین پدر و مادرش کمی تنش ایجاد شده و دارد یک دعوای کوچک خانوادگی شکل میگیرد، بنابراین به پدر و مادرش گفته ما همه با هم رفیقیم. این شعار محسن پدیده و اعضای خانواده او در سریال هفتسنگ است و شنیدنش از زبان یک کودک به معنی تاثیرگذاری سریال بر مخاطب و ارتقای سطح روابط بین فرزندان و والدین است. در روابط خانوادگی و ارتباط بین والدین و فرزندان چیزهای مهم زیادی هست که ما به آنها واقف هستیم، اما گاهی فراموششان میکنیم. این چیزها به ظاهر بیاهمیت است و تکرار بیتوجهیهای ما به این نکات میتواند به وقوع فاجعه در خانواده منجر شود. سریال هفت سنگ سعی دارد این نکات و مسائل کوچک را در قالب یک درام شیرین به خانوادهها نشان دهد تا اهمیت این چیزهای به ظاهر بیاهمیت برای خانوادهها یادآوری شود. هفتسنگ برای شما به عنوان یک پدر آموزنده است؟ صددرصد. نهتنها به عنوان یک پدر، بلکه به عنوان یک شهروند که دارد در یک شهر، در یک خانواده و در یک جامعه زندگی میکند و روابط اجتماعی متعددی دارد، بسیار مفید است؛ شک نکنید.
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]
صفحات پیشنهادی
احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مهدیه تهران
احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مهدیه تهران مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران برگزار شد 2 3 28 تير 1393 4 54 عکس محمدرضاعلیمددی کد خبر 2721709 25 عکس نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخگپی کوتاه و ماه رمضانی با بهاره رهنما
گپی کوتاه و ماه رمضانی با بهاره رهنما بهاره رهنما از جمله بازیگرانی است که با مجموعههای زیرزمین مأمور بدرقه و خداحافظ بچه در ماه مبارک رمضان مهمان خانه روزهداران بوده است به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران این بازیگر و نویسنده در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم افعی برئیس هلال احمر مهدیشهر: 500 نفر در ماه مبارک رمضان عضو هلال احمر مهدیشهر شدند
رئیس هلال احمر مهدیشهر 500 نفر در ماه مبارک رمضان عضو هلال احمر مهدیشهر شدندرئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهدیشهر از برپایی ایستگاههای سلامت و صلواتی برای عضوگیری جوانان مهدیشهری خبر داد و گفت 500 نفر در ماه مبارک رمضان عضو هلال احمر مهدیشهر شدند علیآقا یحیایی امروز در گفتوگوبازیگر مشهور در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان+تصویر
بازیگر مشهور در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تصویر مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جای جای میهن عزیزمان برگزار شد در این بین یکی از هنرمندان دوست داشتنی سینما و تلویزیون با حضور در میان مردم غرق در دعا و نیایش شده و صحنه زیبایی را رقم زده است به این مطلب امتیازمراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - مهدیه تهران
۲۱۳۶۶۵ ۱۳۹۳ ۴ ۲۸ - ۱۵ ۱۸گزارش تصویری مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان - مهدیه تهران عکاس شایان محرابی اجرا توقف ذخيره تمام تصاوير ۱۳۹۳ ۴ ۲۸ - ۱۵ ۱۸مراسم احیا شب 23 ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی (ع)
مراسم احیا شب 23 ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی ع مراسم احیا شب 23 ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم در مهدیه امام حسن مجتبی ع تهران برگزار شد عکس ابوذر بذری1393 04 30 - 07 47 دریافت کل گزارش تصویریپایان تحقیقات پرونده مرتضوی در تامین اجتماعی/ احضار متهم بعداز ماه رمضان
فیسبوک تویتر Google Cloob پایان تحقیقات پرونده مرتضوی در تامین اجتماعی احضار متهم بعداز ماه رمضان تهران - ایرنا - وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده شکایت از سعید مرتضوی رییس سابق تامین اجتماعی گفت تحقیقات دادسرای کارکنان دولت در خصوص این پرونده پایان یافته و بعد از ماه مباعمال شب نوزدهم ماه رمضان
اعمال شب نوزدهم ماه رمضان شب نوزدهم اول شبهای قدر است وشب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی وفضیلت آن نمی رسد وعمل در آن بهتر است از به این مطلب امتیاز دهید حضرت امام موسی الکاظم ع فرمودند افطارى دادن به برادر روزه دارت از روزه ات بهتر استماه رمضان بهترین فرصت برای گره گشایی کار مردم است
فیسبوک تویتر Google Cloob ماه رمضان بهترین فرصت برای گره گشایی کار مردم است گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای نیکی کردن و جلب خشنودی خداوند است که انفاق دادن و گره گشایی از مشکلات و گرفتاری های مردم از مهم ترین آن است به گزارش ایرنا حجت الاسلاعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۰ شب نوزدهم اوّل شبهای قدر است شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمیرسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه در آن شب تقدیر امور سال میشود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل میشوند واعمال مخصوص شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
اعمال مخصوص شب نوزدهم ماه مبارک رمضان یکی دیگر از اعمال شب قدر اقامه صد رکعت نماز به صورت دورکعتی وافضل آن است که درهر رکعت بعد از حمد ده مرتبه سوره توحید خوانده شود به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز شب قدر شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آحجتالاسلام پسندیده در گفتوگو با فارس: والدین نباید فرزندان را از دوستان خود منع کنند بلکه باید کنترل کنند/ ر
حجتالاسلام پسندیده در گفتوگو با فارس والدین نباید فرزندان را از دوستان خود منع کنند بلکه باید کنترل کنند رابطه ماه رمضان با سبک زندگینویسنده کتاب الگوی اسلامی شادکامی گفت باید بپذیریم از سن نوجوانی به بعد گروه دوستان در فرزندان تأثیرگذارترند بنابراین اینکه برخی والدین میگوجایگاه ویژه رادیو در بین مخاطبان در ماه مبارک رمضان + فیلم
فرستندهای نوستالژیک که همچنان طرفدار دارد جایگاه ویژه رادیو در بین مخاطبان در ماه مبارک رمضان فیلم رادیو از روزگاران گذشته یکی از رسانههای محبوب مخاطبان بوده و خیلیها همچنان برنامههای رادیو را به خصوص در ماه مبارک رمضان دنبال میکنند به گزارش گروه چند رسانهای باشگاه خبرنگهر کس شب قدر را احيا كند گناهان او آمرزيده می شود/ اعمال شب نوزدهم ماه رمضان
دین و اندیشه هر کس شب قدر را احيا كند گناهان او آمرزيده می شود اعمال شب نوزدهم ماه رمضان خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه در خبر است كه چون شب قدر مى شود منادى از آسمان هفتم ندا مى كند از بُطنان عرش كه حق تعالى آمرزيده هر كه را كه به زيارت قبر امام حسين ع آمده است شب نوزدهم اسحرهای ماه مبارک رمضان برکات ویژهای دارند
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۹ یک استاد حوزه گفت یکی از مظاهر عارفین واقعی اهل قرآن هستند که قرآن را درک کرده و به آن عمل نمودهاند و مصداق کامل و اتم چنین انسانهایی ائمه معصومین ع هستند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالاسلام والمسلمین هادی عباسی در شرماه رمضان در سراسر جهان/ تصاویر
ماه رمضان در سراسر جهان تصاویر عکس USnews ۲۵ ۰۴ ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۰تعیین تکلیف پرونده قصاص عروس 17 ساله پس از ماه رمضان
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۸ وکیلمدافع راضیه ابراهیمی گفت که اگر با درخواست مجدد ما برای اعاده دادرسی موافقت نشود حکم قصاص موکلم بعد از ماه رمضان اجرا خواهد شد حسن آقاخانی در گفتوگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در رابطه با پرونده راضیه ابراهیمی عروس 17 س-
گوناگون
پربازدیدترینها