تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش «پدران آسماني» در خرم‌آباد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۳ (۱۷:۲۵ب.ظ)
همايش «پدران آسماني» در خرم‌آباد برگزار شد همايش پدران آسماني با هدف تجليل از يادگاران شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي شامگاه دوشنبه، 30 تير در مجتمع رفاهي لاله خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين مراسم 270 فرزند شهيد شاغل در دانشگاه گرد هم جمع شده و ياد و خاطره پدران شهيدشان را گرامي داشتند و در ادامه از فرزندان شهداي دانشگاه علوم پزشکي تجليل شد و مهدي زمرديان، از قاريان ممتاز به اجراي برنامه تلاوت قرآن پرداخت.
جواد صفري، دبير همايش پدران آسماني در دانشگاه علوم پزشکي لرستان با تشريح مقام و منزلت شهدا و جايگاه معنوي خانواده‌هاي معظم شهدا، افزود: خوشحاليم که خادم خانواده‌هاي معظم شهدا هستيم و در اين راستا با توجه به تکليفي که برعهده داريم در برنامه‌هاي آينده دانشگاه علوم پزشکي لرستان سعي داريم با همکاري بين‌بخشي نهادهاي فرهنگي و مسئول جهت زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي تلاش‌هاي گسترده‌تري داشته باشيم.
وي افزود: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري که مي‌فرمايند: امروز فضيلت زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نيست، بر خود واجب دانستيم که همايش پدران آسماني را برگزار کنيم.
صفري گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، طرح مشکلات فرزندان شاهد و جلب مشارکت آنها در تصميم‌سازي‌هاي دانشگاه، تجديد ميثاق با رهبر معظم انقلاب و ايجاد شبکه معنوي بين فرزندان و خانواده‌هاي معظم شهدا، زمينه‌سازي مناسب براي جمع‌آوري آثار و يادمان شهدا از اهداف برگزاري اين همايش است.
در ادامه، حجت‌الاسلام سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با بيان اين‌که يکي از اثرات ماه مبارک رمضان بر انسان پاکي دل است، اظهار کرد: خدا ماه مبارک رمضان را قرار داده تا دل‌ها پاک شوند.
وي با اشاره به فلسفه روزه گرفتن عنوان کرد: خدا روزه را قرار داد براي اين‌که اگر در طول سال غذاي حرامي در بدن انسان وجود داشت به واسطه روزه گرفتن اين غذاي حرام ذوب و اثرش از بين برود.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بيان اين‌که خاصيت ماه مبارک رمضان ذوب کردن و از بين بردن آثار حرام و گناه است، بيان داشت: ماه رمضان ماه مغفرت و آمرزش است و خدا در اين ماه مي‌خواهد که انسان پاک شود چرا که خود خدا پاک مطلق و منزه است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اينکه دو چيز سبب پاکي انسان مي‌شود، تصريح کرد: قطره اشکي که از چشم انسان در هنگام توبه مي‌افتد موجب پاکي دل انسان مي‌شود.
وي با بيان اين‌که خدا اين قطره اشک را دوست دارد چرا که اين قطره اشک گناهان را پاک مي‌کند، عنوان کرد: رمضان ماه توبه و استغفار است و انسان وقتي پاک مي‌شود که به‌واسطه استغفار در او تحول ايجاد شده باشد.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با تاکيد بر اين‌که توبه وقتي تاثيرگذار است که در انسان تحول و دگرگوني ايجاد کند، گفت: اين تحول آثارش در جسم و جان انسان بايد نمايان باشد.
حجت‌الاسلام ميرعمادي اثر توبه را خشيت در وجود انسان عنوان کرد و با بيان اين‌که قطره اشک نشانه پشيماني است، تصريح کرد: اين اشک‌ها و تضرع در هنگام دعا، نماز و قرآن خواندن اسباب پاک شدن انسان از گناهان است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد يکي ديگر از مواردي که موجب پاکي مي‌شود را خون شهيد دانست و افزود: خون شهيد مطهر است و همين خون که در راه خدا ريخته مي‌شود پاک کننده است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اين‌که با اولين قطره خوني که از شهيد به زمين مي‌ريزد تمام گناهان او از بين مي‌رود و بدن را پاک مي کند لذا شهيد غسل ندارد، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بايد به گونه‌اي باشيم که اگر توفيق شهادت نصيب ما نشد حداقل قطره اشکي از ما در راه خدا ريخته شود تا پاک شويم.
همچنين، کوروش ساکي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان در اين همايش با بيان اين‌که عراق هشت سال جنگ را به کشور ايران تحميل کرد و ما مجبور شديم از خود دفاع کنيم، گفت: همواره مبارزه بين حق و باطل و نور و ظلمت وجود داشته و اين يک نبرد ازلي و ابدي است.
وي با بيان اين‌که دسترسي به منبع نور آگاهي و بصيرت مي‌خواهد و شهدا در غافله نور صف شکن و پيش‌رو بوده‌اند، ادامه داد: انتظار مي‌رود که فرزندان شهدا نيز مانند پدرانشان در اين غافله نور حرکت و روز به روز به معرفت و آگاهي خود بيفزايند.
يادآور مي‌شود، همايش پدران آسماني با حضور نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و مرتضي کشکولي فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن