تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشی اعتدال و همه جانبه نگری در استان کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob مشی اعتدال و همه جانبه نگری در استان کرمان کرمان - ایرنا - مشی اعتدال و همه جانبه نگری همزمان با آغاز بکار دولت تدبیر و امید در استان کرمان نیز پی گرفته شد و در بسیاری از رفتارهای مدیریتی و برخورد با اشخاص و گروه های سیاسی و اجتماعی بروز و ظهور یافت.


به گزارش ایرنا، ثمره اعتدال به معنای پرهیز از افراط و تفریط در تفکر، داوری، موضع گیری و رفتارهای سیاسی و اجتماعی، آرامشی است که امروز در صحنه اجتماع بوضوح دیده می شود و در پرتو این آرامش است که می توان فرایند نه چندان آسان توسعه و آبادانی و جریان سرمایه گذاری را در استانی مانند کرمان دنبال کرد.
بی شک رویکرد و رویه مدیریت ارشد استان در حوزه مسائل و مطالبات سیاسی نقش تعیین کننده ای در ایجاد و گسترش اعتدال و وفاق عمومی دارد که استاندار کرمان تاکنون عزم خود را برای تحقق آنها در عمل نشان داده است.
تغییرات تدریجی مدیریتی در استان همراه با در نظر گرفتن دیدگاه ها و خواسته ها اشخاص موثر و گروه های مختلف در انتخاب و انتصاب مدیران جدید، بکارگیری افراد از گرایش های مختلف سیاسی در سطوح گوناگون مدیریتی استان، ابقای برخی مدیران، انتخاب افراد از بدنه ادارات و سازمان ها به جای مدیران قبلی، استفاده از نیروهای بومی و پرهیز از شتابزدگی در تغییر فرمانداران مصادیقی از رعایت اعتدال و عقلانیت در استان کرمان است.
انتخاب شعار ˈولایت و توسعهˈ به عنوان مفاهیم بنیادینی که می تواند بسیاری از نیروهای مومن و ملتزم به نظام را زیر چتر خود بگیرد، اقدامی هوشمندانه و اثرگذار در فصل جدید توسعه و پیشرفت استان کرمان بود.
استان کرمان به توسعه و عمران نیاز دارد؛ نیاز ضروری که کمتر کسی آن را انکار می کند اما شاید ایجاد همگرایی و همدلی پیش نیاز این توسعه بود که به واقع مدیریت استان برای تحقق آن تلاش وافری را انجام داده است.
از جمله مصادیق این تلاش ارتباط و مراوده با اشخاص و گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی فعال در چارچوب نظام می تواند باشد که در واقع قطعات همان پازل کلی همگرایی و وحدت را یکی پس از دیگری کامل می کند.
از این رهگذر حضور مدیر ارشد استان و منادی وحدت حول ولایت و توسعه در جلسات و آیین های مختلف امری بدیهی به نظر می رسد و به عنوان راه ارتباطی انتقال دیدگاه های طرفین اصلی پذیرفته شده است.
استاندار کرمان بطور معمول هفته ای یکبار در یکی از مساجد شهر کرمان نماز می گذارد و حداقل به خانواده یک شهید یا جانباز سرکشی می کند.
این جلسات در ماه مبارک رمضان گسترش یافت و هر شب یکی از مساجد کرمان میزبان استاندار بود؛ از مسجد ابوذر تا مسجد خاتم الانبیاء و مسجد امام و مصلا تا مسجد قائم (عج) و بنابر اعلام استانداری این روند ادامه خواهد داشت.
تلاش در جهت جذب حداکثری مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اعتدال گرایی مورد نظر رییس جمهوری و تشریح اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید در استان محور سخنان استاندار کرمان در برنامه های رمضان را تشکیل می دهد.
علیرضا رزم حسینی عصر شنبه گذشته در مسجد قائم نیز درباره ضرورت امام شناسی، میانه روی، همدلی، وحدت، آبادگری، پرهیز از افراط و تفریط و خط بازی های سیاسی و لزوم توجه به جهاد اقتصادی و کارآفرینی سخنرانی کرد.
این اقدام با توجه به پیشینه فعالیت های مذهبی و فرهنگی در مسجد قائم (عج) برخی واکنش ها و تحلیل ها را در پی داشته است تا جایی که استاندار کرمان عصر روز گذشته (دوشنبه) در نشست مشترک شورای اداری و قضایی استان کرمان در محل دادگستری استان و با حضور امام جمعه کرمان با اشاره به این تحلیل ها گفت: استاندار وظیفه دارد در جلسات مختلف حضور یابد و تحلیل های عجولانه و زودرس درباره حضور بنده در مراسم عزاداری و سایر جلسات خداپسندانه نیست.
وی افزود: بنده برای توسعه و آبادانی استان کرمان حاضر به انجام هر کاری در چارچوب معیارها هستم و استان کرمان، نیازمند وفاق و توسعه در همه جهات است.
رزم حسینی تصریح کرد: همه ما فرزندان انقلاب هستیم و چتر انقلاب برای همه باز است و امیدواریم با کمک همه بتوانیم به کار و فعالیت ادامه دهیم.
متن سخنان استاندار کرمان در روز 21 ماه رمضان در مسجد قائم (عج) این گونه است: اقتصاد باید از مساجد شروع شود و مساجد پایگاهی برای توسعه اقتصاد و فرهنگ باشد.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به این که مساجد پایگاه انقلاب بودند، اظهار کرد: امروز مساجد باید پایگاه ولایت و توسعه باشند.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی و بیکاری که در جامعه وجود دارد، باید به امام شناسی توجه کنیم.
شناخت امام علی (ع)، علی وار زیستن و علی وار اندیشیدن، نیاز امروز جامعه ماست. باید به یاد داشته باشیم که درد ضربت شمشیر، امام را عذاب نمی داد، بلکه جهالت مردم بود که امام را عذاب می داد.
امروز ما به امام شناسی نیاز داریم و باید ببینیم که چقدر با ابعاد مختلف شخصیت امام علی (ع)، فاصله داریم.
امام علی (ع) می فرمایند: ما جایگاه میانه هستیم و عقب افتادگان باید به ما ملحق شوند و تندروان غلو کننده باید به سوی ما بازگردند.
همچنین در نهج البلاغه فرمودند: انسان جاهل انسانی است که اقدامات تفریطی و افراطی انجام دهد.
امام علی (ع)، امام اعتدال و میانه روی است و کسی که مومن است، نمی تواند افراط و تفریط داشته باشد.
امام علی (ع)، امام عدالت، شجاعت و جوانمردی و از خود گذشتگی و امام محرومان و مستضعفان است.
آنچه امروز نیاز جامعه ماست، سیره اقتصادی حضرت امیرالمومنین (ع) است. وی در 25 سال سکوت و تحمل، یک آبادگر موفق بود، چاه حفر می کرد، نخلستان آباد می کرد و آن ها را وقف می نمود، ثروت امام علی (ع) کم نبود، به مستضعفین کمک می کرد و برای توانمندسازی آنها می کوشید.
حضرت امیر مشکل شغل و امرار معاش مردم را حل می نمود.
امروز کشور نیازمند کار اقتصادی است و مساجد باید علاوه بر نقش نماز خواندن، عزاداری و دعا، نقش دیگری نیز ایفا کنند و آن کار اقتصادی است. امروز نسل جوان نباید منتظر باشند که دولت کار انجام دهد، بلکه باید مانند جوانان نسل جنگ، به صورت جدی وارد صحنه جنگ اقتصادی شوند. اقتصاد را باید از مساجد شروع کرد، گروه های کارآفرین می توانند شغل ایجاد کنند. هر دولتی که می آید، مسئول ایجاد شغل نیست و باید زمینه ایجاد شغل را فراهم کند.
استاندار کرمان ادامه داد: نه تنها باید دوستدار علی باشیم بلکه باید پیرو علی باشیم و به دستورات آن امام عمل کنیم.
امیرالمومنین بخشنده و متمکن بود و همه کسانی که می توانند کار انجام دهند، باید در این راستا حرکت کنند.
مقام معظم رهبری سال هایی را برای مسائل اقتصادی و فرهنگی نام گذاری کردند و این نشان دهنده اهمیت این مسائل است.
چرا نباید شهر ما آباد باشد و چرا نباید دست به دست هم بدهیم تا آبادی را برای استانمان رقم بزنیم؟
همه گروه های سیاسی که دل در گرو جمهوری اسلامی دارند، باید تلاش کنند که شهر و استان زرخیز کرمان را آباد کنند.
دولت تدبیر و امید در محور اعتدال و میانه روی است و من هم که خدمتگزار مردم استان کرمان هستم، عضو هیچ گروه سیاسی نیستم و قصد خدمت زیر چتر ولایت و توسعه را دارم.
استان کرمان جای کار دارد، عقب افتادگی های زیادی داریم و در همه شاخص ها، جایگاه استان کرمان جایگاه خوبی نیست، در حالی که ثروت و ظرفیت های استان ما نسبت به سایر استان ها بیشتر است.
اگر می خواهید شهر و استان ما آباد شود و جوانان ما مشغول کار باشند و فقر در جامعه نباشد، زیر چتر ولایت و توسعه کار کنید.
همه کسانی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، ولایت مدار هستند، باید وحدت استان را برای توسعه آن حفظ کنند و خوشبختانه استان کرمان از این نظر سرآمد کشور است.
اعتدالی که در استان کرمان ایجاد شده، این است که از همه نیروهای دلسوز نظام و اهل نظر، برای پیشرفت استان استفاده می کند.
سه گروه مشورتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان کرمان داریم، به عنوان مثال گروه مشورتی سیاسی به این معنی است که از همه جناح های سیاسی در این گروه حضور دارند.
چرا باید خط بازی باشد و چرا تعصب و افراط و تفریط داشته باشیم؟ آیا سزاوار است کشوری که اطرافش آتشفشان ناامنی است، سرگرم مسائل و خط بازی های سیاسی باشد؟ سزاوار است که جوانان بیکار باشند و ما سرگرم مسائل سیاسی باشیم؟ آیا شهدا ما را می بخشند؟ آنها شهید نشدند که فرزندان ما بیکار باشند.
امروز فرصتی است برای استان کرمان که همه گروه های سیاسی که دل در گرو توسعه دارند، پای کار بیایند.
جوانان نگاه به دولت نکنند، نگاه به توانمندی های خود کنند. امروز امکانات و شرایطی در استان فراهم شده است که وضع اقتصادی استان بهتر شود و این همت خود جوانان و فعالان اقتصادی را می طلبد که از ظرفیت ها استفاده و خود را توانمند کنند.
افراد کارآفرین، مجاهدین جبهه اقتصادی هستند و هر کس یک شغل ایجاد کند، جهاد کرده است.ک/4
8154

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن