تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799207257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح آمریکا و اسرائیل‌ برای بالکانیزه کردن خاورمیانه / تجزیه عراق ؛‌ نخستین مرحله طرح صهیونیستیاز نیل تا فرات‌


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش ویژه /
طرح "آمریکا و اسرائیل"‌ برای بالکانیزه کردن خاورمیانه / تجزیه عراق ؛‌ نخستین مرحله طرح صهیونیستی"از نیل تا فرات"‌
پایگاه خبری "‌صدای مخالف" در گزارشی با اشاره وضعیت بحرانی ایجاد شده در عراق ،‌نوشت :‌ ریشه یابی این بحران می تواند موضوعات اساسی پنهانی را از پس پرده خارج کرده و بر همگان عیان نماید .
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ـ اسرائیل بزرگ ؛‌ از نیل تا فرات
از دیدگاه "تئودور هرتسل" پدر و بنیانگذار صهیونیسم جهانی مفهوم " اسرائیل بزرگ " استقرار یک دولت یهودی از مصر تا فرات است . خاخام فیشمن یکی از اعضای آژانس یهودیان فلسطین در نهم ژوئیه 1947 در سازمان ملل این گونه می گوید : سرزمین موعود برای ما از رودخانه نیل نصر تا فرات کشیده شده که این پهنه بخش هایی از سوریه و لبنان را نیز در بر می گیرد . هرتسل طرح " از نیل تا فرات" را در سال 1904 نوشته است . 


در سال 1982نیز مقاله دیگری با مضمون تداوم طرح های استعماری انگلستان در خاورمیانه منتشر گردید که در بخش هایی از آن آمده است : طرح ینون ( از نیل تا فرات ) یک طرح استراتژیک اسرائیلی است که برتری منطقه ای رژیم صهیونیستی را حتمی می کند . بر اساس این طرح اسرائیل باید کشورهای عربی اطراف خود را با تقسیم آن به مناطق کوچک تر و ضعیف بالکانیزه کرده و محیط سیاسی و جغرافیایی خود را مطمئن نماید . 



به گفته سیاستمداران صهیونیست " عراق " بزرگترین و اصلی ترین چالش استراتژیک اسرائیل محسوب می شود . به همین دلیل این کشور بعنوان محور بالکانیزه کردن خاورمیانه و جهان عرب تعیین شده است . بر اساس طرح " ینون " , استراژیست های اسرائیلی عراق را به سه بخش مستقل جدا کرده اند : دولت مستقل کردها , دولت مستقل شیعیان و دولت مستقل اهل تسنن . نخستین گام برای اجرای این طرح "جنگ میان ایران و عراق " بود . 


در آن زمان کشورهای غربی جنگ میان "ایران و عراق" را تا 8 سال به درازا کشاندند و موجب بروز بدبختی ها , معلولیت ها , بیماری های لاعلاج و دهها تراژدی دیگر در مرزهای میان دو کشور شده اند . بحران سلامت و تلفات این جنگ با تلفات جنگ جهانی اول قابل مقایسه است . این خطای تاریخی عراق کاملا در راستای منافع کاخ سفید انجام گرفت و چهره ای غیرواقعی و غلط از اسلام را برای دنیا ایجاد نمود . 



پس از پایان این جنگ ویرانگر میان ایران و عراق ایالات متحده , اتحاد جماهیر شوروی را بزرگترین تهدید برای واشنگتن اعلام کرد ؛ کشوری با 17 میلیون جمعیت . سپس ادعای دزدی نفتی توسط کویت از میادین نفتی مشترک توسط کاخ سفید مطرح شد و "آوریل گلسپی" سفیر آمریکا در بغداد شخصا چراغ سبز تجاوز به کویت را به صدام نشان داد . 


پس از آن ایالات متحده با سوء استفاده از قطعنامه سازمان ملل در سال 2003 طرح اشغال و نابودی عراق را با تجاوز به خاک این کشور آغاز نمود و برنامه از پیش تعیین شده برای "تجزیه عراق" را وارد مرحله عملیات کرد . " عملیات انجام شده " در عراق هم طرح آمریکا را برای توسعه حضور نظامی در خاورمیانه اجرا کرد و هم نقشه اسرائیل را برای برقراری دوستی با اقلیم مستقل کردستان عملیاتی نمود . بعلاوه اینکه این اقلیم از دیرباز در رویای استقلال بوده است . 


بخشی از خواب " از نیل تا فرات " با این حمله محقق شد و تلاش برای بیش از هفتاد سال نفوذ و تجاوز در منطقه برای تسلط بر آن همچنان ادامه پیدا کرد . به نوشته سرهنگ رالف پیترز در اوایل دهه 1990 چشم انداز نهایی آمریکا و اسرائیل خیال نابودی تمامی ملت ها است .



ـ مقدمه سازی های آمریکا برای تجزیه عراق 
مطمئنا تصادفی نیست که در 1 مه 2006جو بایدن , یکی از اعضای دیرینه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا  و معاون کنونی اوباما به همراه "لسلی گلب" رییس سابق این کمیته مقاله ای مشترک در "نیویورک تایمز " نوشته و در آن از تجزیه عراق و تقسیم آن به بخش های کوچک قومی سخن گفته اند . در بخشی از این مقاله این گونه آمده است : باید به هر گروه قومی مذهبی _ کردها , اعراب شیعه و اعراب سنی _ منطقه مخصوص به خود داده شود . 


اجرای این طرح در سال 2003 در عراق بدون توجه به تعداد زیادی از ازدواج ها و روابط بین قومیتی و بسیاری از مسائل مشترک و در هم آمیخته شده میان اقوام و مذاهب این کشور آغاز گردید . عنوان مقاله این دو سیاستمدار آمریکایی "اتحاد از طریق خودمختاری و تفکیک در عراق " بود . این طرح را در حالی درنظر بگیرید که هزاران خانواده عراقی که زن و شوهر در آن شیعه و سنی هستند و بستگان خانوادگی نیز از اقوام مختلف می باشند , نیز مدنظر دارید . 



این طرح پنج مرحله ای شامل قوانین مجزا و امور داخلی تفکیک شده در مناطق کردنشین , شیعه نشین و سنی نشین است که توهم و شرارت آمریکایی , انگلیسی و اسرائیلی را در عراق پیاده سازی میکند و موجب تسلط امپراطوری های غربی بر این مناطق می شود . 


جهالت محض را در این طرح باید درکنار غیرمشروعیت و غیرقانونی بودن آن قرار داد . به وضوح می توان دریافت که هیچگونه آگاهی و شناختی از اقلیت های قومی و مذهبی عراق اعم از مشارکت و همکاری های دوجانبه هزاران مسیحی , زرتشتی , ترکمن , یهودی و دیگر اقلیت ها با یکدیگر طی سالیان دراز در میان سیاست مداران آمریکایی و نیز ماموران اطلاعاتی سیا وجود ندارد . 


در اکتبر 2007 , جو بایدن تلاش کرد با ایجاد یک واقعیت ساختگی رای اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان سنا را که به " غیرالزام آور بودن " طرح تقسیم عراق به سه بخش مجزا رای داده بودند را تغییر دهد . به نوشته واشنگتن پست در آن زمان : این اقدام "نقطه عطفی" برای اجرای سیاست های آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود . واشنگتن ساختاری سه گانه را وارد مفاد قانون اساسی عراق کرد و بایدن تلاش های دیپلماتیک محلی و منطقه ای برای تسریع تکامل طرح و اجرای هرچه زودتر آن آغاز نمود . 


ـ تدوین قانون اساسی عراق تحت اشغال آمریکا
 بر اساس قوانین بین المللی چنانچه قانون اساسی کشوری تحت اشغال نگاشته شود , کاملا بی اعتبار است . بنابراین قانون اساسی کنونی در عراق از لحاظ مشروعیت ساقط بوده چرا که در زمان حضور آمریکا در بغداد و دوران اشغال عراق نوشته شده است . نکته قابل توجه اینکه تنها "کردها" از این قانون نوشته شده استقبال کردند . 


تعهد دولت آمریکا به اهداف و طرح های اسرائیل کاملا واضح است . بایدن _ که به اذعان خود یک صهیونیست است _ در کنفرانس سالانه " ژورنال استریت " در سپتامبر 2013 اظهار داشت : " اگر اسرائیلی وجود نداشت ما باید یک "ابداع" دیگر برای اطمینان یافتن از در امان بودن منافع ما در جهان و بخصوص خاورمیانه ایجاد می کردیم . به گاز , نفت و اهداف استراتژیک ما فکر کنید (!) "



بایدن در بخش دیگری از این سخنان گفت : حمایت آمریکا از اسرائیل همیشگی , راسخ و قطعی است . باراک اوباما عمیقا باید متعهد به حفظ موجودیت و امنیت رژیم اسرائیل باشد . این تعهد از دادوستدهای دیپلماتیک , روابط اقتصادی و سیاسی و حمایت های انفرادی واشنگتن از تل آویو در بسیاری از موارد کاملا قابل تشخیص است . بطور حتم تقویت روابط سیاسی و تجاری اسرائیل با کردهای عراق از سال 1990 نیز امری تصادفی نیست . 


در ماه ژوئن سال جاری , بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در دانشگاه تل آویو اظهار داشت :" ما باید از آرمان کردهای عراق برای استقلال حمایت کنیم . " پیشتر نیز وی طرح تجزیه عراق به بخش های کوچک تر و فروپاشی این کشور و دیگر مناطق خاورمیانه را ترسیم و علنی کرده بود . این اظهارات و حمایت ها نمی تواند بدون توجه به ذخیره عظیم نفتی در کرکوک _ تحت استقرار کردها _ باشد ؛ هدفی که پیشنهاد آن از 66 سال گذشته و در نخستین سالهای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی مطرح گردید . 








انتهای پیام /












تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن