تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798452018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتمان اقتصاد مقاومتی الگویی تمام عیار در اقتصاد ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob رییس دانشگاه پیام نور واحد سیریک: گفتمان اقتصاد مقاومتی الگویی تمام عیار در اقتصاد ایران است سیریک - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور واحد سیریک گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی اکنون به عنوان الگویی تمام عیار و آرمانی امیدبخش در اقتصاد ایران و حرکتی در مسیر بهبود وضع معیشتی ورفاهی مردم محسوب می شود.


ˈمحمد اشرف بخردˈ روز دوشنبه درمصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: در شرایطی که تمام گزینه های فشار دشمنان قسم خورده ملت ایران یکی پس از دیگری شکست خورد و ملت ایران درتمامی عرصه ها، سربلند و پرافتخار به پیشتازی خود در عرصه های مختللف ادامه می دهد، تحریم بانک مرکزی به منظور اخلال در روابط پولی ایران و تحریم نفتی به منظور اخلال در بودجه کشور و صادرات در دستور کار غرب قرار گرفته است.
وی بیان داشت: هدف دشمن از تحریم ایران ایجاد مشکلات در بازار خرید و فروش مردم و رکود در تولیدات داخلی ایران است.
رییس دانشگاه پیام نور سیریک اظهارکرد: رهنمودهای روشنگرانه رهبر انقلاب و در خط موازی آن اتخاذ سیاست های صحیح مبتنی بر اقتصاد اسلامی از سوی دولت تدبیر وامید رویکری واقعی گرایانه نسبت به این اصل مهم و گفتمان جدید اقتصادی را در اصول و مبانی اقتصاد ایران به ارمغان آورده است که اقتصاد مقاومتی اطلاق می گردد.
بخرد ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نه به معنای تحمیل ریاضت اقتصادی بر مردم بلکه راهکاری منطقی و الهام گرفته از اعتقادات و ریشه های دینی آحاد ملت و عاملی بازدارنده برای کاهش فشارهای بین المللی و شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور با بهره گیری تلاش مضاعف و دانش بومی است.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه و جهاد اقتصادی است که تکمیل کننده بسیاری از شعارهای محوری انقلاب اسلامی در طول حدود 35 سال گذشته بشمار می رود.
این مسوول دانشگاهی ابراز داشت: البته سیاست درون زا، مولد و خود جوش بودن اقتصاد مقاومتی که به عنوان یک اصل مهم مورد توجه دست اندرکاران و مجریان قرار گرفته است، رونق تولید، افزایش بهره وری و توجه به بازارهای بیرونی و درعین حال تجاری سازی از اصول مهم آنست که نمی توان از آنها غافل ماند.
بخرد تاکید کرد: توجه به سیاست ها و اهتمام جدی به رویکردهای علمی و پیش رونده در حوزه اقتصاد با حضور تیم کارشناسی قوی در بدنه دولت تدبیر وامید و همچنین دیپلماسی فعال خارجی تا حدقابل ملاحظه ای زیرساخت ها و شرایط لازم جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اقتصادی باید در تحلیل ها و تبیین جایگاه اقتصاد مقاومتی شاخص ها و مولفه هایی را برای عملی کردن واقعی آن مطرح کنند.
رییس دانشگاه پیام نور شهرستان سیریک اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم شدن در برابر بحران های اقتصاد بین الملل می باشد و از طرفی نیز باید اذعان داشت اقتصاد کشور باید اقتصادی باشد که مسیر توسعه و پیشرفت خود را در ابعاد مختلف طی کند.
وی اهتمام جدی تر بر نظارت های پولی و مالی به ویژه درسطح کلان اقتصادی، تاکید بر وابسته نبودن به اقتصاد تک محصولی، انسداد گلوگاه های فساد اقتصادی، رشد تکنولوژی و الزام به فناوری های نوین در حوزه اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد از مهم ترین مولفه ها و شاخص های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
بخرد گفت: همچنین وجدان کاری و انضباط اجتماعی، صرفه جویی و بهینه مصرف کردن، پرهیز از خام فروشی، توجه به کارآفرینی وحمایت جدی از تولید داخل از سایر عوامل و محورهای تحقق این مسیر مترقی از اقتصاد باید عنوان کرد.
وی مهم ترین آفت پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر اقتصاد نفتی دانست وتاکید کرد: غرب در تحریم ها به دنبال اینست که به اقتصاد ایران ضربه بزند و از گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه جلوگیری کند و راه حل مقابله با تحریم ها اینست که زندگی مان را زندگی اسلامی و ایرانی قرار دهیم و با اتحاد و همدلی در برابر این شرارت ها بایستیم.
این مسوول دانشگاهی یادآورشد: دشمنان ایران به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حکومت و گسترش اعتراضات مردمی هستند ودر شرایط تحریم به عنوان یک اصل باید برای تولیدات داخلی ارزش قائل شویم و به فکر بهبود تولیدات داخلی باشیم.
وی ابزار داشت: دراین شرایط وظیفه هر ایرانی است که از ظرفیت عظیم اقتصادی کشور صیانت کند، اینکه اقتصاد مقاومتی یک واژه و ادبیات جدید است که رهبر فرزانه انقلاب مطرح کرده اند خود دلیلی بر حساسیت و اهمیت موضوع است.
رییس دانشگاه پیام نور سیریک گفت:منظور ازاقتصاد مقاومتی یک اقتصاد شکست ناپذیر، فعال و پویاست، اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر توان داخلی است، یعنی مقاومت در برابر تهدیدها و تحریم ها با ایجاد کمترین بحران در زندگی مردم است.
وی تاکید کرد: قناعت و اعتدال در زندگی از دیگر لوازم و اصول اقتصادی است اگر بخواهیم در این برهه سربلند شویم باید با فرهنگ مصرفی گرایی مقابله کرده و مصرف بهینه را جایگزین روند فعلی کنیم. ک/3
7195/668

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن