تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803669932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزاياي ساماندهي و تجميع پرديس‌هاي علوم و تحقيقات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۷ب.ظ)
مزاياي ساماندهي و تجميع پرديس‌هاي علوم و تحقيقات معاون برنامه‌ريزي دانشگاه آزاداسلامي گفت: تجميع اين واحدها اگرچه ممکن است باعث از دست رفتن مزاياي کوتاه‌مدت مي‌شود اما مزاياي اساسي و بلندمدت بسياري در بر خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، فريدون رهنماي رودپشتي گفت: در مدل‌هاي برنامه‌ريزي و هدايت مناسب دانشگاه‌ها، تدوين سناريوهاي آتي و اينکه در آينده چه اتفاقي براي دانشگاه رخ خواهد داد، همواره مطرح است.
وي يکي از سناريوهاي مطرح‌شده براي هدايت مناسب دانشگاه آزاد را ساماندهي و تجميع پرديس‌هاي علوم و تحقيقات با واحدهاي دانشگاه‌هاي مادر دانست و خاطرنشان کرد: اگر مبناي تحليل خود را آينده‌پژوهي قرار دهيم بايد بگوييم اين نوع پرديس‌ها که بنا به شرايطي در دانشگاه‌ها شکل گرفت و به اعتقاد من حرکت درستي بود اما امروز محدوديت‌هايي براي دانشگاه ايجاد کرده‌اند و با اين روند، موجب موازي‌کاري و رقابت‌هاي ناسالم در دانشگاه مي‌شود.
رهنما به چرايي شکل‌گيري پرديس‌هاي علوم و تحقيقات در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته دانشگاه آزاد اسلامي در شرايط خاصي قرار داشت و تقاضا براي ورود به تحصيلات تکميلي بسيار بالا بود به گونه‌اي که ظرف مدت کوتاهي تعداد متقاضيان ورود به دانشگاه از 500 هزار نفر به بيش از يک ميليون نفر هم رسيد. به همين خاطر ايده تاسيس پرديس‌ها يا شعب واحد علوم و تحقيقات در آن شرايط مطرح شد.
معاون برنامه‌ريزي دانشگاه آزاد تصريح کرد: مدلي که وزارت علوم استفاده کرد اين بود که پرديس‌ها را در دانشگاه‌هاي مادر ايجاد کرد ولي براي دانشگاه آزاد اسلامي در آن زمان دانشگاه مادري که مي‌توانست به پرديس‌ها وجاهت قانوني ببخشد واحد علوم و تحقيقات تهران بود البته به اين معنا نبود که ما واحدهاي جامع ديگر نداشتيم اما از منظر وزارت علوم به نظر مي‌رسيد واحد علوم و تحقيقات تهران مي‌تواند يک دانشگاه مادر تلقي شود .
رهنما به با بيان اينکه وزارت علوم از دو سال گذشته سختگيري‌هايي نسبت به پرديس‌هاي علوم و تحقيقات اعمال کرد، افزود: طبق مصوبه وزارت علوم مي‌بايست دانشگاه آزاد اسلامي تا مهر 93 همه واحدهاي علوم و تحقيقات را ساماندهي مي‌کرد و گرنه شعب علوم و تحقيقات اجازه جذب دانشجو را نخواهند داشت.
وي با بيان اينکه ممکن است برخي مزاياي کوتاه‌مدت با تجميع واحدهاي علوم و تحقيقات با واحدهاي مادر از بين برود، اظهار داشت: اجراي اين سناريو براي دانشگاه بسيار اساسي و تعيين‌کننده است در غير اين صورت و عدم توجه به منافع بلندمدت آن، حسب تأکيدات وزارت علوم، دانشگاه مي‌بايست بسياري از رشته‌هاي فاقد مجوز را حذف مي‌کرد اما با اين تجميع فرصت بيشتري براي ساماندهي وضعيت پرديس‌هاي علوم و تحقيقات بدون مجوز در اختيار دانشگاه قرار خواهد گرفت.
معاون برنامه ريزي دانشگاه آزاد اسلامي به ديگر مزاياي اجراي اين طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به شرايطي که وزارت علوم براي ايجاد رشته‌ها قرار داده است مانند اصلاح هرم هيات علمي، شايد دانشگاه آزاد تا 10 سال ديگر هم نمي‌توانست به اين استانداردها دست پيدا کند که با تجميع واحدها اين موضوع محقق مي‌شود.
رهنما همچنين گفت: مزيت ديگري که مي‌توان به آن اشاره داشت اين است که وقتي ظرفيت‌ها را کنار هم قرار مي‌دهيم هم‌افزايي ايجاد مي‌شود که بوسيله آن مي‌توانيم رشته‌هاي جديدتري را ايجاد کنيم از طرف ديگر هزينه‌هاي اضافي که اين پرديس‌ها به دانشگاه‌هاتحميل مي‌کردند تعديل خواهد شد چرا که ما يک ساختار و سازمان داريم و از اين پس آن همه کارها توسط يک سازمان انجام مي‌شود.
وي با بيان اينکه با اجراي اين طرح مي‌توانيم از رقابت‌هاي موازي جلوگيري کنيم افزود: يکي ديگر از نکات مثبت اين طرح اين است که با يک کد رشته مي‌توان هر تعداد گرايشي که وجود دارد ايجاد کرد و به جذب دانشجو پرداخت.
رهنماي رودپشتي، عضو هيأت رئيسه دانشگاه، همچنين به ديگر مزاياي اين طرح پرداخت و گفت: جلوگيري از تخلف‌ها يکي از اين مزايا به شمار مي‌رود، گاه ديده مي‌شد که به دليل يکپارچه نبودن سيستم آموزشي و اداري پرديس‌ها با واحدهاي مادر دانشجوي يک واحد از پايان نامه کپي مي‌کرد و به واحد ديگر ارائه مي‌داد اما با تجميع امکان نظارت و مراقبت بيشتري بوجود خواهد آمد. از سوي ديگر باعث افزايش توليدات علمي نيز خواهد شد.
معاون برنامه‌ريزي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه تا بسياري از داوطلبان به خاطر برند علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد را براي ادامه تحصيل انتخاب مي‌کردند، افزود: شايد در سال‌هاي اول به دليل بهره‌مندي شعب از برند واحد علوم و تحقيقات تهران که تقريبا منحصربه فرد بود، با اقبال بيشتري ميان داوطلبان روبرو بود و اين در حالي است که دانشگاه‌هاي دولتي به رقابت با دانشگاه آزاد پرداختند و اقدام به تاسيس پرديس در شهرهاي مختلف کرده اند اما امروز شرايط متفاوت است.
رهنما با بيان اينکه با ساماندهي پرديس‌هاي علوم و تحقيقات، در واحدهاي مادر، واحدعلوم و تحقيقات مي‌تواند عميق‌تر به فعاليت بپردازد، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد که واحدهاي ديگر علوم و تحقيقات مانع از رشد علوم و تحقيقات تهران در بلندمدت خواهند شد. با اين تجميع واحد علوم و تحقيقات تهران مي‌تواند به فعاليت‌هاي بيشتري مانند ايجاد رشته‌هاي جديد و گسترش دوره دکترا اقدام کند و کيفي تر به فعاليت بپردازد و رقابت پذيرتر گردد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن