تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأسیس دفتر توسعه پایدار با رویکرد دانشگاه سبز در واحد علوم و تحقیقات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تأسیس دفتر توسعه پایدار با رویکرد دانشگاه سبز در واحد علوم و تحقیقات تهران-ایرنا-رییس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از تأسیس سایت دانشگاه سبز و راه اندازی دفتر توسعه پایدار در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مجید عباسپور هدف از راه اندازی دفتر توسعه پایدار با رویکرد سبز در این واحد دانشگاهی را گسترش فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه زیست محیطی عنوان کرد.
وی یادآور شد: موضوع بهره وری سبز پس از اجلاس Rio+20 در سال 2012 مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است.
عباسپور به برگزاری اولین کنفرانس اقتصاد محیط زیست در منطقه در سال 82 به میزبانی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات از نخستین و فعال ترین دانشکده های کشور از نظر فعالیت در حوزه اقتصاد محیط زیست به شمار می رود.
وی با یادآوری اینکه رشته اقتصاد محیط زیست در کشور، تنها در چند دانشگاه محدود نظیر این واحد دانشگاهی و دانشگاه علامه طباطبایی ارائه می شود، اظهار کرد: توسعه ارتباط با اساتید مطرح، نهادها و دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی به منظور گسترش فعالیت ها در مورد اقتصاد محیط زیست در دستور کار دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد قرار دارد.
عباسپور همچنین از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته اقتصاد محیط زیست از مهرماه 93 در دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
وی بر نقش مهم تشکل های غیردولتی در نیل به اهداف اقتصاد سبز و محیط زیست تاکید کرد و گفت: گسترش ارتباطات دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات با انجمن های گوناگون چون انجمن متخصصان محیط زیست ایران و دانشگاه های کشور از جمله برنامه های آتی این دانشکده است.
وی درخصوص تأسیس دفتر توسعه پایدار در واحد علوم و تحقیقات نیز بیان داشت: این دفتر، با تایید ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه در راستای اهداف و رویکرد دانشگاه سبز و به منظور اقدام آموزشی و عملی هم زمان، در این واحد دانشگاهی تأسیس می شود.
رییس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: در سال های اخیر، موضوعاتی همچون مدیریت انرژی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، مصرف آب، صرفه جویی و به کارگیری سیستم های جایگزین با رویکرد افزایش بهره وری مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: راه اندازی یک سایت به منظور توسعه اقدامات زیست محیطی، در دستور کار دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی قرار دارد.
عباسپور به اعطای کرسی انرژی های تجدیدپذیر از سوی سازمان یونسکو به واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: بر اساس این کرسی، زمینه تبادلات علمی و بین المللی در این واحد دانشگاهی بیش از پیش فراهم شده است.
رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات همچنین از برگزاری نخستین جلسه کرسی های انرژی تجدیدپذیر در این واحد با حضور سازمان هایی چون سازمان ملی بهره وری ایران و پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری جایزه بین المللی کرسی انرژی های تجدید پذیر در این واحد دانشگاهی در سال 2015 ، شرایط مطلوبی برای حضور محققان و همکاری با دانشگاه ها در سطح بین المللی فراهم شود.
علمی (1)**1055**

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن