تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798293389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی دفاتر نوسازی بافت فرسوده در محلات ارومیه/ شناسایی417 هکتار بافت فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه خبر داد: راه اندازی دفاتر نوسازی بافت فرسوده در محلات ارومیه/ شناسایی417 هکتار بافت فرسوده خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه از تاسیس و راه اندازی دفاتر نوسازی بافت فرسوده در محلات ارومیه خبر داد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۳۰ تير ساعت 09:34



به گزارش خبرگزاری پانا، "خیراله ماهری" با اعلام این خبر اظهار داشت: این دفاتر پس از مذاکرات، مکاتبات و تشکیل جلسات مکرر و بازدید های میدانی از بافت فرسوده و تهیه پیش نویس قرارداد ظرفیت سازی ایجاد دفاتر خدمات نوسازی و راه اندازی آن دفترجهت تصویب به شواری اسلامی شهر ارومیه ارسال شده است.  
وی با بیان اینکه راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی محلات فرسوده نقطه عطفی برای شتاب و حرکت جهادی در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری است، گفت: تغییر الگوی رفتار اجتماعی ، بالا بردن سطح امید به زندگی ، توانمند سازی و تبیین فرهنگ شهروندی از استراتژیهای مهم در نوسازی بافت های فرسوده است که می بایست در فضای فعالیت های دفاتر خدمات نوسازی محلات لحاظ گردد.
 
ماهری با اشاره به تاسیس سازمان بهسازی و نوسازی شهر ارومیه در سال 1386 و فعالیت آن در محدوده قانونی و حریم شهر ارومیه، بیان کرد: شناسایی محدوده های قدیمی و بافت های با ارزش تاریخی ،عناصر مهم فرهنگی ، مذهبی ، خدماتی ، تجاری و مسکونی ، ارائه طرح های مناسب در راستای بهینه سازی محله های مذکور ، استفاده بهینه از اراضی مرغوب شهری که در اثر عدم برنامه ریزی بصورت متروکه و بلا استفاده مانده است ، سرمایه گذاری و مشارکت در بانکها و موسسات سرمایه گذاری در امور مربوطه از اهم فعالیت های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه است.
 
وی در پاسخ به این سوال که شهرداری ارومیه چه تسهیلاتی برای ساکنان بافت فرسوده جهت نوسازی ارائه می کند، عنوان کرد: شهرداری ارومیه با اعتماد سازی، توانمند سازی و حساس سازی مردم نسبت به مسایل خودشان و آگاه سازی از مسایل حقوق شهروندان و ایجاد حس تغییرخواهی و مطالبه حقوق از مراجع ذیربط با بهره گیری از نهاد های محلی با مشارکت اجتماعی را در عرصه نوسازی برانگیخته و آنان را ترغیب به نوسازی می کند و در این راستا شهرداری جهت ترغیب و تشویق ساکنان جهت احیای بافت فرسوده اقدام به ارائه 50 درصد تخفیف در پروانه ساختمانی به اضافه برای هر تجمیع 10 درصد می کند.
 
مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه با اشاره به عدم نوسازی بافت های فرسوده در ارومیه ، بیان کرد: برابر قانون برنامه پنجم توسعه سال 1385 که مقرر شده است که وزارت راه و شهر سازی و شهرداری ها موظفند هر سال در طول برنامه حداقل ده درصد از بافت های فرسوده شهری را احیاء و بازسازی کنند و تسهیلات و بودجه آن نیز همه ساله در بودجه عمومی پیش بینی و در اختیار مسکن یا شهرداری و یا مجری طرح با معرفی شهرداری قرار بگیرد ولی تاکنون این تسهیلات در اختیار شهرداری قرار نگرفته و این امر باعث عدم نوسازی شده است.
 
وی با بیان اینکه مهم ترین اقدامات سازمان در حوزه مطالعات ، برنامه ریزی و طراحی شهری است، گفت: مطالعه بدنه سازی خیابان امام ، طراحی مرکز محله یوردشاهی ، ساماندهی بافت فرسوده ادامه خیابان سرداران از جمله اقدامات سازمان در حوزه مطالعات ، برنامه ریزی و طراحی شهری است.
 
 مدیر عامل سازمان در پایان با اشاره به شناسایی417 هکتار بافت فرسوده، اعلام کرد: عمده این بافت فرسوده درمنطقه چهار شهرداری ارومیه واقع که این مناطق مسکونی به علت داشتن بیش از 50 سال قدمت و ناپایداری در مقابل زلزله و دیگر بلایای طبیعی به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده اند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن