تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805774516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوستان دانشجو اسدآباد به حال خود رها شده است/بخش خصوصی پارک را نجات می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش می‌دهد؛
بوستان دانشجو اسدآباد به حال خود رها شده است/بخش خصوصی پارک را نجات می دهد
اسدآباد - خبرگزاری مهر: نبود آب‌خوری، عدم وجود سرویس بهداشتی، نبود وسعت کافی و فاصله نزدیک آن به بلوار اصلی ازجمله مشکلات بوستان دانشجو در شهرک سید احمد اسدآباد است که تاکنون از سوی شهرداری اقدامی برای حل مشکلات آن انجام نشده است.



به گزارش حبرنگار مهر، گذراندن اوقات فراغت فرزندان در هوای گرم تابستان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است که وجود هفت بوستان در شهر اسدآباد این دغدغه را تا حدی کاهش داده اما این بوستان‌ها نیز مشکلاتی دارند که باعث شده اسدآبادی ها کمتر به سراغ بوستان‌های شهر بروند. بوستان‌های شهید رجایی، باهنر، شهید مدنی، اندیشه، رضوان و ملت بوستان‌های شهر اسدآباد هستند که از این میان بوستان ملت و شهید مدنی به دلیل قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا همواره شاهد وجود مسافر در این دو بوستان است که ازنظر امکانات رفاهی نیز وضعیت مطلوبی دارند. اما بوستان دانشجو واقع در شهرک سید احمد خمینی(ره) اولین بوستان این شهرک پر تراکم جمعیتی است که با راه‌اندازی این بوستان خیال خانواده‌ها از گذراندن اوقات فراغت فرزندان کوچک خود تا حدودی راحت شد.

در کنار خیابان 9 دی این شهرک زمینی با وسعت زیاد قرار دارد که پس از گذشت 20 سال که مسئولان وقت قول احداث فضای سبز در این زمین را دادند هنوز این قول اجرایی نشده است اما شهرداری اسدآباد در حرکتی در سال 1390 نسبت به ایجاد بوستان در حاشیه بلوار شهید سعید قهاری اقدام کرد که با استقبال مردم این شهرک روبرو شد. عدم وجود سرویس بهداشتی و نزدیکی بوستان به بلوار اصلی مشکل ساز است پس از احداث این بوستان روشنایی بوستان مشکلاتی را برای مردم این شهرک پرتراکم به وجود آورد به‌طوری‌که ماندن بعد از غروب آفتاب در این پارک عملاً غیرممکن بود که با درخواست مکرر مردم مشکل روشنایی بوستان توسط شهرداری اسدآبادحل شد اما اکنون نبود آبخوری، عدم وجود سرویس بهداشتی و نزدیکی بوستان به بلوار اصلی مشکلات بزرگ دیگر ساکنان این شهرک در بوستان دانشجو است. شهرستان اسدآباد بیش از  100 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد نیمی از آن را جمعیت شهری تشکیل داده که می‌توان گفت شهرک سید احمد خمینی (ره) اسدآباد بیش از 12 هزار نفر از جمعیت شهری اسدآباد را در خود جای‌داده است که این 12 هزار نفر از داشتن فضای سبز استاندارد، مسجد و مکان آموزشی محروم هستند و تنها بوستان این شهرک که یکی از خواسته‌های بزرگ مردم این شهرک است نیز مشکلاتی دارد. اواخر بهمن‌ماه 91 بود که تریلی حامل جرثقیل 50 تنی در سراشیبی خیابان 9 دی ترمز برید و اگر با دکل ترانس برق که قبل از وسایل بازی کودکان بوستان قرار دارد مانع تریلی نمی‌شد چه تعداد کودک بی‌گناه قربانی بی‌توجهی برخی از مسئولان وقت می‌شدند.

پس‌ از این اتفاق مسئولان وقت حتی از انتقال وسایل بازی به‌جای امن دیگری در بوستان امتناع کردند و حالا پس از گذشت بیش از 18 ماه مسئولان شهرداری اسدآباد نیز برای حل مشکل این بوستان چاره‌اندیشیه کرده‌اند و شاید هم این بار منتظر حادثه‌ای دیگر برای کودکان بی‌گناه این بوستان‌ها هستند. فضای سبز استاندارد شهرک سید احمد خمینی اسدآباد فراهم نشده است یکی از ساکنان این شهرک درباره مشکلات این شهرک می‌گوید: از سال 75 که ساخت‌وساز در شهرک سید احمد انجام شد قرار بود که فضای وسط شهرک سید احمد به فضای سبز تبدیل شود اما باگذشت نزدیک به 27 سال شاهد رشد سریع مسکن در این شهرک بودیم اما فضای سبز استاندارد در این شهرک وجود ندارد. محمدباقر فروتن عنوان کرد: بعد از پیشرفت سریع شهرک فضای سبز کوچکی در کنار بلوار شهید قهاری ساخته‌شده و این در حالی است که این بلوار در زمان‌های پایانی روز به محلی برای حرکات نمایشی موتورسواران تبدیل‌ شده است که این حرکات جان کودکانی که با دوچرخه‌های خود در حاشیه پارک بازی می‌کنند، تهدید می‌کند. یکی از بانوان حاضر در بوستان نیز در گفتگو با مهر اعلام کرد: این بوستان هیچ‌گونه امکاناتی ندارد و مسئولان تنها به ایجاد جند وسیله بازی و ایجاد مقداری فضای سبز بسنده کرده‌اند. فاطمه نجفی افزود: یک سال است که ساکن شهرک سید احمد خمینی (ره) هستم و با آمدن به این شهرک و دیدن این بوستان خوشحال بودم اما بعد از مدتی که فرزندم را برای گذراندن اوقات فراغت به این بوستان آوردم متوجه شدم که این بوستان امنیت لازم را ندارد و باید مراقب باشم که فرزندم به بلوار اصلی شهرک که در چند متری وسایل بازی است نزدیک نشود.

اما شهردار اسدآباد در خصوص این مشکلات در گفتگو با مهر عنوان کرد: با بخش خصوصی برای نصب وسایل بازی در بوستان دانشجو و سایر بوستان‌های شهرستان قراردادهای لازم بسته‌شده است. نوروز سرابی اظهار کرد: برای بوستان شهرک سید احمد که 12 هزار نفر از جمعیت شهری اسدآباد را تحت پوشش قرار داده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. شهردار اسدآباد افزود: پیمانکار بوستان شهرک سید احمد در یک ماه آینده انتخاب می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات آب‌خوری و سرویس بهداشتی اقدام و نسبت به افزایش مقدار فضای سبز اقدام کند. وی عنوان کرد: مقداری زمین برای تبدیل به فضای سبز وجود دارد اما با مالک و بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد که در صورت برطرف شدن مشکلات سرانه فضای سبز در شهرک سید احمد ارتقاء پیدا خواهد کرد.


۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن