تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي از مهم‌ترين راهکارهاي نجات درياچه اروميه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۴۷ب.ظ)
دبير ستاد احياي درياچه اروميه؛ کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي از مهم‌ترين راهکارهاي نجات درياچه اروميه است عيسي کلانتري در نخستين جلسه شوراي استاني فرهنگي اجتماعي احياي درياچه اروميه، خاطرنشان کرد: بخش عمده آب مورد نياز درياچه اروميه از طريق صرفه‌جويي تامين خواهد شد و در اين ميان بخش کشاورزي سهم عمده‌اي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دبير ستاد احياي درياچه اروميه با تاکيد بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي به عنوان يکي از راهکارهاي نجات اين درياچه، اظهار داشت: اگر قرار باشد که با 50 درصد آب‌هاي تجديدپذير، کشور را اداره کنيم قطعا سهم بخش کشاورزي کمتر از 40 ميليارد متر مکعب خواهد بود که بايد فعاليت‌هاي اين بخش را متناسب با اين حجم تنظيم کنيم.
عيسي کلانتري در نخستين جلسه شوراي استاني فرهنگي اجتماعي احياي درياچه اروميه، خاطرنشان کرد: بخش عمده آب مورد نياز درياچه اروميه از طريق صرفه‌جويي تامين خواهد شد و در اين ميان بخش کشاورزي سهم عمده‌اي دارد.
وي با بيان اين که کاهش 40 ميليارد متر مکعب مصرف آب در کشور ضروري است، افزود: در حال حاضر بيش از 80 درصد آب‌هاي تجديدپذير کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد، در حالي که حجم ايده‌آل مصرف، 35 درصد است و طبق اعلام وزير نيرو اين ميزان در سال جاري نبايد بيشتر از 50 درصد باشد.
کلانتري افزود: اگر قرار باشد که با 50 درصد آب‌هاي تجديدپذير، کشور را اداره کنيم بين 50 تا 55 ميليارد متر مکعب آب خواهيم داشت که سهم بخش کشاورزي کمتر از 40 ميليارد متر مکعب خواهد بود.
وي تاکيد کرد: براي اداره بخش کشاورزي با اين حجم آب، سرمايه‌گذاري سنگيني لازم است و حفظ تمدن کشور ايجاب مي‌کند که با آب کمتر، توليد بيشتر داشته باشيم. دبير ستاد احياي درياچه اروميه در ادامه با اشاره به آغاز فعاليت شوراهاي استاني فرهنگي و اجتماعي احياي درياچه اروميه در استان‌هاي حوزه آبريز اين درياچه، گفت: اين شورا با هدف پايش امور اجرايي و همچنين کمک به تامين بودجه شروع به کار کرده و بايد مردم منطقه را از خطرات ناشي از خشک شدن اين درياچه آگاه سازد.
وي خاطرنشان کرد: براي نجات درياچه اروميه در سال جاري 14 هزار و 670 ميليارد ريال اعتبار تخصيص داده شده که خارج از بودجه کشور بوده و در هر شرايطي اين بودجه تامين و براي نجات درياچه هزينه خواهد شد.
کلانتري افزود: تنها نگراني ما اين است که کارهاي اجرايي به شرکت‌هاي ملي سپرده شود که در اين صورت دچار مشکل خواهيم شد و بهتر است اين امور به شرکت‌هاي استاني که از انگيزه بالايي برخوردارند محول شود.
وي ابراز اميدواري کرد با اجراي دستورالعمل‌هاي احياي درياچه اروميه در سال 1402 شاهد درياچه‌اي با وسعت چهار هزار و 300 کيلومتر مربع و 15 ميليارد متر مکعب آب باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن