تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلولان مجهول الهویه خراسان رضوی دارای کدشناسایی ملی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معلولان مجهول الهویه خراسان رضوی دارای کدشناسایی ملی می شوند مشهد - ایرنا- معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از صدور کد شناسایی ملی برای معلولان مجهول الهویه مقیم مراکز زیر پوشش این اداره کل خبر داد.


دکتر محمد رضا پوریوسف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:خراسان رضوی به سبب موقعیت مذهبی و وجود بارگاه منور رضوی بیشترین شمار معلولان و سالمندان مجهول الهویه کشور را دارد.
وی بیان کرد: از مجموع یک هزار و 950 معلول مستقر در مراکز زیر پوشش بهزیستی در این استان 650 نفر بی سرپرست و فاقد هویت و کارت ملی می باشند.
وی افزود: این تعداد با هزینه سازمان بهزیستی و کمک خیرین در مراکز مقیم بوده و خدمات دریافت می کنند.
پوریوسف اظهار کرد: این معلولان به علت عدم برخورداری از کد ملی از مزایایی همچون دریافت یارانه نقدی بی بهره اند که در این ارتباط تلاشهایی انجام گرفته است.
وی گفت: طی اقدامات انجام شده با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، ادارات کل ثبت احوال، دادگستری و فرماندهی انتظامی استان امسال برای کلیه معلولان مجهول الهویه زیر پوشش در استان کارت شناسایی ملی صادر می گردد.
وی بیان کرد: به این ترتیب برای این تعداد امکان دریافت یارانه نقدی و نیز قرار گرفتن زیر پوشش بیمه و بهره مندی از سایر حقوق شهروندی فراهم می شود.
پوریوسف تاکید کرد: معلولان بخشی از جامعه هستند و همانند همه مردم حق بهره مندی از امکانات متعدد اجتماعی، شهروندی و خدماتی را دارند.
استان خراسان رضوی دارای 95 هزار معلول شناسایی شده می باشد که هفت هزار نفر از این تعداد از 130 مرکز غیر دولتی شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل خدمات دریافت می کنند.
این استان از نظر شمار معلولان و سالمندان مجهول الهویه و بی سرپرست رتبه نخست کشور را دارد./3
7496 /664

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن