تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798485495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتفاقات منفی در دولت قبل را تکرار نکنیم/ عملکرد کلی معاونت سازمان سینمایی وزارت ارشاد زیر سوال است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محسن علی اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛
اتفاقات منفی در دولت قبل را تکرار نکنیم/ عملکرد کلی معاونت سازمان سینمایی وزارت ارشاد زیر سوال است
عملکرد سازمان سینمایی کشور در حد صفر بوده است و نمی‌توان آن را قضاوت کرد یا مورد تحلیل، بررسی و نقد قرار داد.


"محسن علی اکبری" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بسیاری دشوار است که به عملکرد معاونت سازمان سینمایی کشور نمره‌ی قبولی بدهیم؛ چرا که به نظر می‌رسد هیچ‌کاری صورت نگرفته است و از آن جا که عملکرد حجت الله ایوبی و اطرافیان او صفر بوده و هیچ بازتابی نداشته است، حتی نمی‌توان این عملکرد را نقد و تحلیل کرده یا مورد قضاوت قرار داد.
 
وی افزود:‌ در این دوره شاهد هیچ اتفاق خاصی در زمینه‌ی تولید و جایگاه سینمایی ایران در عرصه‌ی بین المللی نبودیم؛ تنها اتفاق که در یک سال گذشته افتاده است، بازگشایی خانه سینما بود که یک کار صنفی است اما همان هم به طور ناقص رخ داد.
 
علی اکبری در ادامه گفت:‌ حمایت‌هایی که از مشکلات مالی اقشار جامعه‌ی سینمایی به خصوص اقشار آسیب پذیر توسط خانه‌ی سینما انجام می‌گرفت، دیگر رخ نداده است و امروز اقشار آسیب پذیر در مذیقه‌ی شدید مالی هستند.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: وظیفه‌ی سازمان سینمایی تولید فیلم است اما از این منظر نیز شاهد رویداد خاصی نبودیم؛ بالاخص با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال فرهنگ نامیده‌اند و خواستار معرفی فرهنگ بومی، ملی و دینی کشور به نسل جوان و نوجوان بودند، باید گفت که سازمان سینمایی در طول این یک سال در این راستا هیچ اقدام شاخصی انجام نداده است؛ باید از آن‌ها پرسید چند فیلم بر مبنای مضامین مد نظر مقام معظم رهبری تولید کرده‌اند یا در مرحله‌ی پیش تولید قرار دارد و یا حتی فیلم نامه ‌اش را سفارش داده‌اند و در حال نگارش است؟
 
وی تصریح کرد: تنها می‌توان امید داشت که در زمان باقی مانده تا دهه‌ی فجر و جشنواره فیلم فجر تحولات اساسی در زمینه تولیدات فیلمهایی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ معاصر، تاریخ صد اسلام و تاریخ ملی کشور را ببینیم که البته بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که اگر قصد و نیت، ساخت این گونه آثار باشد، نمی‌توان در یک آن در موردش تصمیم گرفت، بلکه زمان زیادی جهت تحقیق، پژوهش، پیش تولید و سایر مراحل تولید فیلم نیاز دارد.
 
علی اکبری ادامه داد: اگر سازمان سینمایی هرچه سریعتر وارد عمل نشو، به نظر می‌رسد امسال نیز سال خوبی از نظر تولید فیلم نخواهیم داشت.
 
این تهیه کننده اظهار داشت: کارگروه سینما در هر زمینه‌ای زمانی موثر است که اتفاقی را در پی داشته باشد، در غیر این صورت چیزی جز یک واژه و شعار نخواهد بود و در حال حاضر نیز شاهد هیچ خروجی و نتیجه مثبت در این زمینه نیستیم.
 
وی افزود: عملکرد کلی معاونت سازمان سینمایی فعلی وزارت ارشاد به واقع زیر سوال است چرا که آقای ایوبی فضای اطراف خود را به یک سری از دوستان محدود کرده است که شاید در دوره‌ی قبل مورد بی مهری بوده‌اند که البته من این موضوع را قبول ندارم؛ چرا که تمام این عزیزان با استفاده از بودجه‌ های دولتی شهرداری حوزه‌ی هنری و صدا و سیما فیلم ساخته‌اند، جایزه گرفته‌اند و مورد تقدیر قرار گرفتند و هیچ یک از آنان نمی‌توانند مدعی شوند در دوره‌ی قبل به آ‌ن ها پروانه ی ساخت فیلم یا اجازه‌ی تولید داده نشده است.
 
این تهیه کننده بیان کرد: آمار و ارقام دریافتی وجوه نقد این عزیزان از دولت موجود است که رقمش بالاتر کل بودجه‌ی سینما است.
 
وی عنوان کرد: حتی اگر در دوره‌ی قبل اتفاقات منفی صورت گرفت، و امکانات یکسان توزیع نشد، نباید این اشتباهات را تکرار کنیم، در حالی که معاون سازمان سینمایی بر خلاف تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر وحدت ملی یکسویه و با طیف خاصی از فیلم سازان حرکت می‌کند که قطعا مغایر با وحدت ملی بوده و به بازتاب خوبی نیز نخواهد رسید.
 
علی اکبری خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که دیگر طیف‌های فیلم سازی در سینما ساکت نخواهند نشست و اگر لازم باشد وارد عمل خواهند شد که این، به نفع آقای ایوبی نخواهد بود.


 
انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن