تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813320948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سختی شرب آب برای شهروندانی خلخالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده خلخال سختی شرب آب برای شهروندانی خلخالی اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از نامناسب بودن آب شهر خلخال به دلیل سختی آب و وجود املاح زیاد در آب مصرفی شهروندان خلخالی خبر داد.


جلیل جعفری بنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب این شهر از طریق چند حلقه چاه عمیق و استفاده از آب رودخانه هروچایی تامین شده و کیفیت آن همواره مورد اعتراض شهروندان این شهر بوده است.
وی اظهارامیدواری کرد با تکمیل سد بفراجرد و اجرای پروژه خط انتقال آب به شهر خلخال که با هدف تامین آب شرب شهر خلخال در حال اجرا است مشکل تامین آب در این شهر حل شود.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد بفراجرد به شهر خلخال و اجرای پروژه تصفیه خانه آب شرب این شهر با پیش بینی 400 میلیارد ریال هزینه از طریق عقد قرارداد توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل با مجری بخش خصوص این طرح در آینده نزدیک خبر داد.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری در کشور برخی از پروژه های عمرانی از جمله خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال از طریق قرارداد موسوم به بی او تی و یا قرارداد تکمیل پروژه های عمرانی شرکت آب منطقه ای به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی افزود: بخش خصوص پس از تکمیل پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده مجاز به فروش آب شرب به شهروندان خلخال به نرخ تعیین شده از سوی دولت خواهد بود.
جعفری گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه احداث سد خانقاه بفراجرد و خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب شهروندان خلخالی از آب شرب کاملا سالم در میان مدت بهره مند خواهند شد.
فرماندار خلخال نیز از نامناسب بودن وضعیت آب آشامیدنی خلخال خبر داد و خواستار حل این مشکل از سوی مسوولان شرکت آب منطقه ای اردبیل با تکمیل پروژه آب رسانی خلخال از سد بفراجرد شد.
مهدی احمدی افزود: آب مصرفی شهروندان خلخال املاح زیاد و سختی بالایی دارد و تامین آب شرب سالم و عاری از املاح از محل سد بفراجرد برای شهروندان این شهر ضرورت دارد.
وی به بالا بودن میزان بیماری های گوارشی ناشی از مصرف آب شرب سخت در بین شهروندان خلخال اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان بهداشت محیط خلخال وجود عارضه سنگ کلیه در بسیاری از شهروندان خلخالی ناشی از مصرف آب شرب این شهر در دراز مدت است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/594/530
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





28/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن