تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805584259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: مرکز آموزش، تحقیقات و پژوهش مصدومان شیمیایی در سردشت ایجاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده مجلس: مرکز آموزش، تحقیقات و پژوهش مصدومان شیمیایی در سردشت ایجاد می شود مهاباد - ایرنا - نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از ایجاد یک مرکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به مصدومان شیمیایی در شهرستان مرزی سردشت خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول خضری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: این مرکز تحقیقاتی با همکاری وزارت بهداشت در این شهرستان دایر می شود.
وی با بیان اینکه سردشت به عنوان اولین شهر بی دفاع و غیرنظامی قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در سطح دنیا شناخته شده است، گفت: متاسفانه از این ظرفیت مهم در این شهرستان به خوبی استفاده نشده است.
خضری به سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پس از این سفر احیای کلینیک مصدومین شیمیایی و تامین دارو برای مصدومان شیمیایی این شهرستان به تصویب رسیده و شعبه ای از بیمارستان ساسان تهران در سردشت به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مصدومان شیمیایی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در زمان بمباران شیمیایی سردشت هشت هزار نفر مصدوم شده اند افزود: از این تعداد مصدوم شیمیایی شمار بسیار کمی احراز جانبازی شده اند.
وی گفت: دولت یک گروه از کارشناسان را برای شناسایی و تشخیص میزان جانبازی مصدومان شیمیایی، برای احراز جانبازی این مصدومان در آینده ای نزدیک به این شهرستان اعزام می کند.
خضری همچنین طرح موضوع در دادگاه لاهه و محکوم کردن کشورهایی که سلاح کشتار جمعی در اختیار رژیم بعثی قرار داده اند را نیز از برنامه های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
امام جمعه سردشت نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه مسوولان به جانبازان شیمیایی، وضعیت عمرانی شهر و تامین امکانات دارویی برای جانبازان شیمیایی سردشت شد.
ماموستا ملاسلام امینی افزود: اگر امروز امنیت پایدار در منطقه وجود دارد در سایه خون شهدا، ایثارگری جانبازان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است، پس خدمت به خانواده های آنان باید در اولویت کاری همه مسئولان اجرایی قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری سردشت نیز در ادامه این جلسه نیز با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب در صدد بر هم زدن امنیت منطقه در کشورهای همسایه هستند افزود: دشمن سعی دارد با ترفندهای شوم خود گروه هایی همچون داعش را به جان مردم بیگناه منطقه انداخته و از سویی دیگر بین آنها اختلاف افکنی کند.
حسین یوسفی فر افزود: باید هوشیارانه در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه همه مردم و دستگاه های امنیتی و اجرایی دست به دست هم دهند تا چهره پلید چنین گروهک هایی در این منطقه نمایان نشود.
فرشته حشمتیان معاون سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش حمایت حقوقی از مصدومین شیمیایی اظهار داشت: بمباران شیمیایی مردم مظلوم سردشت در دوران دفاع مقدس یکی از اسناد مهم رسوایی استکبار جهانی است.
وی با اشاره به پایداری و استقامت مرزداران سردشت در دفاع از نظام و انقلاب گفت: مقاومت و پایداری این مردم بود که رژیم بعث عراق را مجبور ساخت تا مردم بی دفاع این منطقه را مورد اصابت بمباران شیمیایی قرار دهد.
حشمتیان با بیان اینکه دفاع مقدس یک اعتقاد و ایمان قلبی برای ملت ایران بود افزود: دفاع مقدس مربوط به جریان و قشر خاصی نیست بلکه به عموم ملت ایران تعلق داشته و سنگ بنای نظام به شمار می رود.
شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
در بمباران شیمیایی هفتم تیرماه سال 66 که توسط رژیم بعثی عراق انجام گرفت 119 نفر به شهادت رسیدند و چندین هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
هنوز پس از گذشت سالها از جنگ تحمیلی، آثار مخرب این جنایت بر چهره مردم مظلوم سردشت دیده می شود.
7506/584/581 ** 1597
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





27/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن