تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام آباد خواستار مقابله کابل با حملات شبه نظامیان از افغانستان علیه پاکستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob اسلام آباد خواستار مقابله کابل با حملات شبه نظامیان از افغانستان علیه پاکستان شد اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه گفت که دولت این کشور از کابل خواهان مقابله با حملات شبه نظامیان از داخل خاک افغانستان علیه مواضع نیروهای امنیتی پاکستان در نوار مرزی این کشور شد.


به گزارش ایرنا، خانم ˈتسنیم اسلمˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد، درباره حملات مرزی تروریست ها از داخل خاک افغانستان به مناطق مرزی پاکستان افزود: اسلام آباد از دولت کابل خواستار جلوگیری از فعالیت شبه نظامیان برای استفاده از قلمروی افغانستان علیه مواضع دولت و نیروهای امنیتی پاکستان شده است.
دولت و ارتش پاکستان همواره تاکید کرده اند که سرکردگان ارشد گروه غیرقانونی تحریک طالبان (TTP) به داخل خاک افغانستان می گریزند و از آنجا حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برنامه ریزی می کنند.
دولت کابل تاکنون به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.
با این حال سرلشکر ˈعاصم سلیم باجواˈ سخنگوی ارتش پاکستان اوایل تیر ماه امسال از دولت افغانستان خواست در جهت از بین بردن پناهگاه شبه نظامیان طالبان پاکستان در خاک آن کشور گام بردارد تا عملیات کنونی ارتش پاکستان علیه تروریست ها در منطقه وزیرستان شمالی (در شمال غرب این کشور) با موفقیت انجام شود.
براساس این گزارش، سخنگوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد تداوم حملات تروریستی و بمب گذاری ها در افغانستان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد و افزود: اینگونه جنایات شنیع و اقدامات نفرت انگیز به خصوص در ماه مبارک رمضان هرگز قابل توجیه نیست.
وی خاطر نشان کرد: دولت پاکستان تروریسم و اقدامات افراط گرایانه به هر شکل و ظاهر را قویا محکوم می کند.
اظهارات این دیپلمات ارشد پاکستان تنها ساعاتی پس از حمله پنج تن از مهاجمان انتحاری طالبان به فرودگاه بین المللی شهر کابل پایتخت افغانستان و درگیری سنگین با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین با نیروهای امنیتی افغانستان عنوان شد.
به گزارش منابع خبری؛ پنج تروریست حمله کننده به فرودگاه کابل که قصد داشتند آشیانه هواپیماها و بالگردهای نظامی در این فرودگاه را مورد هدف قرار دهند بدون هیچ نتیجه ای در درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان، کشته شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش درباره تحولات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: اسلام آباد از هرگونه تلاش و راه حل برای رفع مسالمت آمیز اختلافات در زمینه شکایت از انتخابات و نتایج آن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال می کند.
وی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم تلاش های دولت افغانستان با همکاری های بین المللی جهت حل و فصل اختلافات پیش آمده در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ظرف هفته های آینده با موفقیت همراه باشد زیرا این تحول در راستای تقویت و استحکام نظام مردم سالاری (دموکراسی) در افغانستان است.
وی درباره محکوم شدن ˈفیضل الله خانˈ خبرنگار پاکستانی شبکه خبری ˈای.آر.وایˈ نیوز این کشور از سوی دادگاهی در افغانستان به جرم نداشتن مدارک سفر و تردد غیرقانونی در افغانستان نیز خاطر نشان کرد: این موضوع به طور مستمر از سوی سفارت و نمایندگی های دیپلماتیک پاکستان در افغانستان با مقامات کابل پیگیری شده و از هیچ تلاشی برای آزادی این خبرنگار پاکستانی دریغ نمی شود.
خبرگزاری آوا افغانستان سه شنبه گذشته به نقل از ˈاحمد ضیاء عبدل زیˈ، سخنگوی استاندار ننگرهار گزارش داد که بر اساس احکام صادر از سوی دادگاه ابتدایی جرایم امنیت داخلی و خارجی فیض الله خان، خبرنگار شبکه تلویزیونی ای آر وای پاکستان به چهار سال زندان محکوم شده است.
عبدل زی گفت: این خبرنگار پاکستانی حدود دو ماه و نیم قبل در شهرستان لعل پور استان ننگرهار که با مناطق قبایلی پاکستان هم مرز است توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گفته سخنگوی استاندار ننگرها، فیض الله خان به اتهام ورود غیرقانونی به افغانستان و دیدار خودسرانه با شماری از فرماندهان طالبان و جاسوسی بازداشت شد.
بر اساس این گزارش؛ فیض الله خان به اتهام ورود غیر قانونی به افغانستان از سوی دادگاه ابتدایی ننگرهار به چهار سال زندان محکوم شد، اما از اتهام جاسوسی تبرئه گردید.
آساق*ط*ا.ر* 1597
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن