تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییسی : شب قدر، شب امید، شب تصمیم گیری وشب آمرزش گناهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob رییسی : شب قدر، شب امید، شب تصمیم گیری وشب آمرزش گناهان است شهر ری - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت : شب قدر شب امید واستغفار وشب تصمیم گیری وشب آمرزش گناهان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی به مناسبت فرارسیدن شب 19 ماه رمضان که مصادف شده است با شب قدر وضربت خوردن امام علی (ع) پیشوای نخست شیعیان جهان ، طی سخنانی در قطعه شهدای گلزار بهشت زهرا (س) اظهارداشت: مومنین وروزه داران باید دراین شب دچار غفلت نشوند چراکه این شب به خدا خیلی نزدیک هستند وهرآنچه از پروردگار طلب کنند به استجابت خواهد رسید.
وی گفت : کسی حق ندارد در این شب با عظمت ، ناامید و دست خالی از سر سفره باری تعالی دست خالی برگردد و باید درست تصمیم گرفت و ازمعاصی وگناهان دست برداشت و تا وقت است نسبت به جبران کارهایی که حق الناس و حق الله را پایمال کرده ایم ، برگشت و توبه کرد.
رییس اظهارداشت: پشیمانی و نادم بودن یکی دیگر از شروط پذیرش دعاها در نزد خداوند در این شب می باشد و برای این منظور رمز ورودی در امشب قدر نهاده شده و آن یک یا حسین (ع) است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: لذتی که امشب برای مومنین خواهد داشت بسیار دل چسب و گوارا و از طرفی ماندگار است واما کسانی که نسبت به درک این شب دچار غفلت شدن ، تا سالی دیگر در حسرت آن خواهند ماند چرا که در پی لذت آنی و زود گذر بودند .
وی عنوان داشت: شهوت ، حب جاه و ثروت و مال اندوزی جمله از لذایذ زودگذر و موقت خواهند بود وباید دراین شب ها از خداوند بخواهیم که اسامی ما را درطومار سعیدان ، کسانی که به مانند شهیدان ازلذایذ موقت زندگی دست کشیده و به دنبال لذت های ماندگار که همانا جان خویش را در راه حق فدا کردند ، قرار دهد.
رییسی گفت: درشب 19 ماه رمضان پرونده مومنین وروزه داران به دست حضرت ولی عصر (عج) سپرده می شود و درشب 21 این ماه با عظمت مقدرات انسانها قطعی شده و در شب 23 رمضان به دست با کفایت حجت ابن الحسن (عج) امضا خواهد شد.
وی افزود: این یک فرآیند است که خداوند برای تمامی انسانها مقرر فرموده اند و همچنانکه ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است ، این سه شب به طور ویژه از سوی باری تعالی برای پذیرایی از بندگان در نظر گرفته شده و جلوه ملکی بندگان ملکوتی خواهد شد.
معاون قوه قضاییه وجود مبارک حضرت علی (ع) ، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را نمونه بارز این چنین بندگان پاک و مطهر برشمرد و افزود: حقیقت درک وجود باری تعالی در وجود حضرت فاطمه (س) موجب بوجود آمدن کوثر شد که تا به امروز و ابد این چشمه سرشار از معرفت الهی ادامه خواهد داشت.
رییسی یادآور شد در شب قدر کاملترین اتفاق برای کاملترین انسان رخ داد و در این شب خداوند به قدری به بنده خویش نزدیک شد که در احادیث آمده است که از رگ گردن به خود انسان نزدیک تر است و از این با در نظر داشتن به این تقرب از خداوند بخواهیم که ما را در رسیدن به حقیقت خویش یاری و از شرشیاطین و بدخواهان حفاظت کند.
این گزارش حاکیست تا پیش از سخنرانی معاون اول ریسس قوه قضاییه ، دعای جوشن کبیر برای شرکت کنندگان در این مراسم پرفیض قرائت شد و پس از پایان سخنان حجت الاسلام رییسی ، حاضران با به سرگرفتن قرآن ، دعا و مناجات خاصه شب 19 ماه رمضان را بجای آوردند.
1417/1859
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





26/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن