تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805515312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر نوبخت از گشايش بخت وام ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خبر نوبخت از گشايش بخت وام ازدواج
ريالي از صندوق توسعه برداشت نكرده‌ايم


سخنگوي دولت با بيان اينكه مگر مي‌شود 1/4 ميليارد دلار از صندوق برداشت شود و شش وزير استيضاح نشوند، از پرداخت وام ازدواج جوانان پس از عيد فطر و همچنين به زعم دولت ‌ خروج غير تورمي از ركود اقتصادي خبر داد.
محمدباقر نوبخت روز گذشته در حاشيه جلسه ‌ هيئت وزيران درباره مصوبات جلسه كابينه گفت: با توجه به تأكيد رئيس‌جمهور براي رفع مشكل وام ازدواج كه باعث شده بود نزديك به يك ميليون نفر از جوانان در نوبت دريافت وام باشند، در هماهنگي‌ ميان بانك مركزي و وزارت اقتصاد مقرر شد پس از تعطيلات عيد فطر پرداخت وام‌هاي ازدواج صورت بگيرد.
وي در واكنش به اظهارنظر الياس نادران، نماينده مجلس مبني بر برداشت دولت از صندوق توسعه ملي اظهار داشت: مگر مي‌شود 1/4 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي برداشت شود و شش وزير ما استيضاح نشوند، با آقاي نادران صحبت مي‌كنم تا ببينم بر چه اساس اين را برداشت دولت تلقي كرده‌اند.
سخنگوي دولت در ادامه اين نشست درباره دلايل پرداخت نشدن سهم توليد از هدفمندي يارانه‌ها ضمن تشريح منابع در اختيار دولت در فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها تصريح كرد: ما دو منبع را براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها در اختيار داريم؛ يكي از اين منابع از محل افزايش قيمت حامل‌ها است كه در تبصره 21 قانون سقف آن 48 هزار ميليارد تومان مشخص شده است.
سخنگوي دولت اظهار داشت: منبع ديگر از بودجه عمومي كه 11 هزار و 300 ميليارد تومان از منابع عمومي برداشت مي‌شود.
سخنگوي دولت با اشاره به اقدامات دولت براي خروج از ركود‌ تصريح كرد: البته ما هم‌اكنون روزي دو جلسه براي تدوين برنامه ششم داريم؛ حال در اين ميان نمي‌توانيم به بهانه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي برخي از صنوف به هر نحو كه خواستند قيمت‌ها را افزايش بدهند و ما نمي‌توانيم مردم را بي‌پناه قرار دهيم.
نوبخت با اشاره به افزايش قيمت خودرو با نظر شوراي رقابت اظهار داشت: شوراي رقابت شورايي دولتي نيست و چون برخي از افراد با حكم رئيس‌جمهور در اين شورا حضور دارند به اين معنا نيست كه ما مي‌توانيم نظر آنها را تغيير دهيم، همانطور كه در ديگر شوراهاي تعيين قيمت در پاره‌اي از موارد دولت مخالف افزايش قيمت‌هاست ولي مسئله در جاي ديگري تصميم‌گيري مي‌شود.
    مقابله با تورم از طريق تثبيت قيمت‌ها را دنبال نمي‌كنيم
از سوي ديگر علي طيب‌نيا در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دولت و سياست‌هاي اقتصادي دولت به دنبال تثبيت قيمت‌ها براي مقابله با تورم نيست البته در همه جاي دنيا پذيرفته است اگر صنعتي تحت شرايط انحصاري اداره مي‌شود، بايد انحصارگرايانه تنظيم شود و در همين ارتباط يكي از وظايف شوراي رقابت رسيدگي به اين مسئله است.
وي افزود: آنجايي كه كالا مشمول دريافت يارانه است و همچنين جايي كه يك كالا به صورت انحصاري اداره مي‌شود بايد منافع مصرف‌كنندگان تأمين شود.  طيب‌نيا همچنين در جواب سؤالي در مورد بسته خروج از ركود گفت: به رغم تحريم‌ها و فشارهاي موجود شاهديم تورم به زير 15 درصد كاهش يافته است و دولت همچنان سياست‌هاي خود را براي مقابله با تورم ادامه مي‌دهد تا ان‌شاءالله شاهد تورم يك رقمي باشيم.  وزير اقتصاد با بيان اينكه در تهيه بسته خروج از ركود اين هدف را دنبال مي‌كنيم كه مجموعه سياست‌ها براي مقابله با ركود هدف مقابله با تورم را تحت تأثير قرار ندهد، خاطرنشان كرد: در رابطه با سياست‌هايي كه در حوزه اختيارات و تصميم‌گيري دولت بوده و هست، تصميم‌گيري‌هاي لازم را انجام خواهيم داد اما در پاره‌اي از موارد كه نيازمند اخذ مجوز از مجلس هستيم مثل موضوع افزايش سرمايه بانك‌ها در قالب لايحه موضوعات پيشنهادي‌مان را به مجلس تقديم مي‌كنيم تا تصميم‌گيري‌هاي لازم انجام شود.
وزير اقتصاد با بيان اينكه مطابق فرمايش مقام معظم رهبري در برنامه‌ريزي سياست‌هاي بسته خروج  از ركود با فرض بر اينكه تحريم‌ها ادامه خواهد داشت تصميم‌گيري كرده‌ايم، گفت: اگرچه اميدواريم تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ما برداشته شود اما سياست‌هايمان را با فرض اين موضوع برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه تحريم تداوم داشته باشد و ما در اين شرايط نرخ تورم را از 45 درصد به زير 15 درصد رسانديم و دولت در عين تحريم‌ها توانسته است به توفيقات خوبي دست پيدا كند و از جمله در سه ماه اول سال شاهد رونق اقتصادي خوبي در برخي حوزه‌هاي اقتصادي حتي تا حدود نرخ رشد بالاي 90 درصد بوديم.  طيب‌نيا همچنين در جواب سؤالي در مورد برداشت از صندوق توسعه ملي گفت: تأكيد مي‌كنم در اين دولت به هيچ وجه برداشتي از صندوق توسعه ملي در قالب بودجه صورت نگرفته است و اين مطلب كذب محض است.
وي گفت: در شرايطي كه به گفته مقام معظم رهبري حتي از جنگ تحميلي سخت‌تر است دولت به هيچ وجه از منابع پايه‌اي استفاده نكرده است و در رابطه با سياست‌هاي دولت در حوزه قيمت‌گذاري نيز بايد بگويم دولت به دنبال مقابله با تورم از طريق تثبيت قيمت‌ها نيست.
طيب‌نيا همچنين در مورد نحوه فروش محصولات پتروشيمي گفت: در جلسه‌اي كه در وزارت اقتصاد در همين ارتباط داشتيم، در نهايت وزير صنعت در انتهاي جلسه اعلام كردند كه با پيشنهاد مطرح شده موافقند و آمادگي عملي كردن آن را دارند كه قيمت محصولات پتروشيمي بر اساس قيمت آزاد ارز محاسبه شود البته تأكيد مي‌كنم اين موضوع در همان جلسه و پس از آن اعلام شد و مطلبي مخفي نبوده است كه عده‌اي خاص بتوانند از آن بهره‌برداري كنند.
وي افزود: در جلسه امروز هيئت محترم وزيران تصويب شد و دولت موافقت كرد در مورد كيفي‌سازي محصولات پالايشگاه‌ها در سال 92 مطابق سال 91 عمل شود.
    1/4 ميليارد دلار از منابع حاصل از صادرات نفت را بانك مركزي خريداري كرده
رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه 1/4 ميليارد دلار از منابع حاصل از صادرات نفت را بانك مركزي خريداري كرده است، گفت: سهم صندوق توسعه ملي پرداخت شده است و برداشتي صورت نگرفته است.
ولي‌الله سيف رئيس كل بانك مركزي نيز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره بسته خروج از ركود اظهار داشت: در اين بسته مشخص شده كه با توجه به تورم، حداكثر حجم تسهيلاتي كه مي‌توان از سوي نظام بانكي چقدر است.
سيف ادامه داد: عمده اين تسهيلات با عنوان سرمايه در گردش به واحدهاي صنعتي و توليدي اختصاص مي‌يابد.
رئيس كل بانك مركزي، خروج بانك‌ها از بنگاه‌داري و واگذاري املاك و مستغلات اضافه و تلاش در جهت وصول مطالبات غيرجاري بانك‌ها را يكي از اهداف اين بسته خواند و افزود: ما هدفگذاري كرديم كه هر سال يك سوم موارد بنگاه‌داري بانك‌ها بايد واگذار شود.
وي اظهار داشت: يكي از پيش‌نيازهاي تحقق بسته مورد نظر، نظم و انضباط مالي در بنگاه‌هاي پول و سرمايه است و يكي ديگر از بحث‌هاي لازم كه مبتني بر اهداف اقتصاد مقاومتي نيز است، التزام‌بخشي به بازار غيرمتشكل پولي و مالي است.
رئيس كل بانك مركزي درباره برداشت از صندوق توسعه ملي از سوي دولت گفت: اين رقم در صورت برداشت بايد در بانك مركزي به حساب صندوق توسعه ملي ثبت مي‌شد كه چنين اتفاقي در بانك مركزي نيفتاده است و اين مسئله به هيچ وجه صحت ندارد.   وي گفت: براساس مصوبه ستاد تدابير ويژه 1/4 ميليارد دلار را از وزارت نفت خريداري كرده و حتي 26 درصد سهم صندوق توسعه ملي نيز واريز شده است و ما علاقه‌منديم كه مدعي اين برداشت، دلايل خود را بيان كند.
رئيس كل بانك مركزي درباره پرونده بابك زنجاني نيز گفت: 2 ميليارد و 600 ميليون دلار از منابع وزارت نفت و شركت‌هاي تابعه در اختيار بابك زنجاني قرار داشت.  وي ادامه داد: رقمي كه تا به حال از اموال وي شناسايي شده 3 هزار ميليارد تومان است كه قرار شد براساس كارشناسي‌ها به حساب وزارت نفت واريز شود و بقيه اموال نيز با بررسي‌ها احتمال دارد شناسايي شود.  رئيس كل بانك مركزي در ارزيابي خود از بازار ارز تصريح كرد: بازار ارز در يك تعادل مناسب قرار دارد و در گزارشي كه از يازده ماهه گذشته ارائه شده، قيمت ارز 4/2 درصد كاهش يافته و دامنه نوسانات 76 درصد كم شده است.


نویسنده : هادي غلامحسيني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن