تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816823641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چك سفيد فولاد مباركه براي خروج از ليست سياه محيط‌زيست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چك سفيد فولاد مباركه براي خروج از ليست سياه محيط‌زيست!
جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي شكوائيه‌اي به كميسيون اصل 90 مجلس از خط خوردن و حذف نام فولاد مباركه از ليست صنايع آلاينده شكايت كردند.


جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي شكوائيه‌اي به كميسيون اصل 90 مجلس از خط خوردن و حذف نام فولاد مباركه از ليست صنايع آلاينده شكايت كردند.
در پي شكايت 18 تن از نمايندگان مجلس از دكتر معصومه ابتكار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به كميسيون اصل 90 كه در روز چهارشنبه هفته گذشته مطرح شده بود، روز گذشته نيز جمع ديگري از نمايندگان مجلس شكوائيه ديگري تقديم اين كميسيون كردند.
شكايت نخست به دليل كوتاهي سازمان محيط ‌زيست كشور در حل مشكلات زيست‌محيطي استان اصفهان و به سبب بي‌توجهي به مسائل دامنه‌دار زيست‌محيطي اين استان و با امضاي ايرانپورنماينده مردم مباركه، مقتدايي نماينده اصفهان، موسوي‌لارگاني نماينده فلاورجان، صرامي نماينده خميني‌شهر، بخشايش نماينده اردستان و فيروزي نماينده قمصر و نطنز و 12 نماينده از استان‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، سيستان و بلوچستان، كردستان، فارس، اردبيل، مازندران و گلستان به جريان افتاد.
شكايت اوليه نمايندگان بيشتر به مشكلات زيست‌محيطي كارخانه فولاد مباركه، نيروگاه‌ها و پتروشيمي، قند نقش‌جهان، نيروگاه گازي چهل‌ستون، سيمان سپاهان و تعدادي ديگر از صنايع آلاينده استان مربوط مي‌شد كه سازمان محيط زيست در دولت يازدهم در حل و فصل معضلات زيست‌محيطي استان اصفهان هيچ اقدام قابل توجهي نكرده است.
اما در شكايت دومي كه به فاصله يك هفته بعد و در روز 25تيرماه تقديم كميسيون اصل 90 شد جمعي از نمايندگان مجلس با اشاره به بي‌توجهي‌هاي، سازمان محيط زيست نسبت به آلاينده‌هاي زيست‌محيطي در صنايع مهم مثل شركت فولاد مباركه عنوان كرده‌اند كه خروج نام فولاد مباركه از ليست صنايع آلاينده در حالي است كه (به استناد خبر منتشر‌شده خبرگزاري ايسنا در روز چهارشنبه)، ساختماني با زيربناي 31هزار و 840 متر مربع و با وسعت 250هزار متر مربع از سوي شركت فولاد مباركه به سازمان محيط‌زيست اهدا شده است.
مورد مهم ديگري كه در خبر ايسنا و شكوائيه دوم نمايندگان به صراحت عنوان شده اين است كه سازمان محيط زيست در زمان اعزام كارشناسان براي كاهش آلاينده‌ها در فولاد مباركه با اطلاع‌رساني قبلي وارد فولاد مباركه شده و در نتيجه ميزان فعاليت بخش‌هايي از فولاد در اين زمان به پايين‌ترين حد خود رسيده تا خروجي آلاينده‌ها در حد استاندارد نشان داده شود.
اين نمايندگان ضمن اعلام شكايت از عملكرد سازمان محيط زيست در خصوص نحوه بررسي، پايش و اعلام نظر نسبت به وضعيت آلاينده‌هاي زيست‌محيطي صنايع خواستار رسيدگي به اين شكايت شده‌اند.
اما مورد ديگري كه بر اهمال‌كاري و كوتاهي سازمان محيط زيست با رياست دكتر ابتكار صحه مي‌گذارد، بيانيه 227 نماينده خطاب به رئيس‌جمهور درباره مشكلات زيست‌محيطي است. به اين صورت كه در پايان جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي 227 نفر از نمايندگان مجلس در بيانيه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور مسائل مبتلابه محيط زيست و منابع طبيعي را آورده و خواستار رفع موانع و مشكلات شدند.
نمايندگان مجلس در اين بيانيه از رئيس‌جمهور خواسته‌اند كه موارد ذيل را مدنظر قرار دهد:
1- توجه ويژه به فصل محيط زيست و منابع طبيعي در تدوين برنامه ششم
2- تقويت ساختار تشكيلاتي و اعتباري محيط زيست و منابع طبيعي
3- برنامه‌ريزي مؤثر براي توسعه جنگل‌ها، مهار و كنترل بيابان‌زايي و كانون گرد و غبار
4- جلوگيري از خشك شدن تالاب‌ها و احياي آنها
5- برنامه‌ريزي و اقدام مؤثر جهت جلوگيري از آلودگي هوا، آب و خاك
6- برخورد قاطع با پديده زمين‌خواري و مسئولان خاطي
با اين احوال به نظر مي‌رسد با گذشت زماني بالغ بر يك سال كه از روي كار آمدن دكتر ابتكار به عنوان رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست مي‌گذرد، آن هم در شرايطي كه شخص رئيس‌جمهور اهتمام و توجه ويژه‌اي به حل و فصل معضلات زيست‌محيطي دارد اما عملكرد معاون و رئيس سازمان محيط زيست دولت تدبير و اميد اقناع‌كننده نبوده است.
 با اين حال بايد ديد كه شكايات و اعتراضات چه تأثيري در نحوه رياست و سياست اين مقام مسئول خواهد داشت و آيا وي براي حل و فصل معضلات زيست‌محيطي نگاهي به دور از حب و بغض و مرزبندي و جناح و جناح‌بازي اختيار خواهد كرد يا خير؟

نویسنده : علي خدايي‌بيجاري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن