تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو هزار و 362 متر زمینی که اختلاف ساز شد!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob دو هزار و 362 متر زمینی که اختلاف ساز شد! کرمانشاه - ایرنا - چندی پیش دو نفر از دست اندرکاران شرکت جهاد خانه سازی سپاه پاسداران کرمانشاه به دفتر ایرنا کرمانشاه آمدند و با ارایه مستنداتی خواهان پیگیری مشکلی شدند که به گفته آنها از سوی راه و شهرسازی برای شان ایجاد شده است.


براساس مدارکی که هم اینک در نزد خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه محفوظ است، در پروژه 240 واحدی مسکن مهر کوثر سپاه پاسداران که در دو مرحله ساخته شده، پس از عقد قرارداد، زمینی به مساحت 33 هکتار در شهرک متخصصان به این تعاونی واگذار شد.
ˈیحیی غیاثوندˈ مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی سپاه پاسداران کرمانشاه در این باره گفت: این تعاونی پس از اجرای ساخت 128 واحد آپارتمان مسکونی فاز یک پروژه در بلوک 36 و انتقال قطعی اسناد به متقاضیان، نسبت به احداث مجتمع 240 واحدی فاز دو در عرصه بلوک 41 در قالب مسکن مهر اقدام کرد.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای تنظیم سند تسهیلات وام مسکن مهر مشخص شد که مساحت بلوک های 36 و41 مندرج در قرارداد اصلاحیه مقدار 17 هزار و 633 متر مربع اعلام شده و مساحت آنها به استناد صورت مجلس تفکیکی در مجموع مقدار 19 هزار و 997 متر مربع است اما در قرارداد اصلاحیه به اشتباه مساحت دو هزار و 362 و نیم متر کمتر از مساحت بلوک ها درج شده است.
غیاثوند اظهار کرد: این شرکت بلافاصله درخواست اصلاحیه قرارداد را به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ارایه، و پس از گذراندن فرآیندهای اداری و مصوبات هیات نمایندگان راه و شهرسازی، بهای این مابه التفاوت زمین، یک میلیارد و 655 میلیون و150 هزار ریال تعیین شد و به حساب راه و شهرسازی واریز کردیم.
وی گفت: با استناد به گزارش هیات کارشناسان، کاربری این زمین ها به استناد صورت مجلس تفکیکی ˈفضای سبزˈ اعلام شد در حالی که محدوده فضای بین بلوک های 36 و41 منجر به قرارداد و حتی بهای آن هم پرداخت شده ،و باید بر اساس قیمت زمان عقد قرارداد اصلاحیه واگذاری، نرخ گذاری می شد.
اکنون ساکنان این پروژه ها می خواهند که مابه التفاوت زمین را به همان نرخ فضای سبز محاسبه کنند، مساله ای که اداره راه و شهرسازی زیر بار آن نمی رود و بر این باور است که باید محاسبه این مقدار زمین براساس تعرفه مسکونی باشد نه فضای سبز.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در قرارداد اولیه مقدار زمین اعطایی به این تعاونی 17هزار متر بوده اما بعدها دو هزار و600 متر را تصرف، و در آن ساخت و ساز کردند.
ˈحسن فداییˈ اظهار کرد: براساس طرح تفصیلی این زمین تصرف شده دارای کاربری مسکونی است در حالیکه اعضای این تعاونی پول را بر مبنای فضای سبز داده اند، اما در هیات نمایندگان تصویب شده که این زمین مسکونی است حتی از وزارتخانه هم دستور رسیده که این موضوع بررسی شود.
وی گفت:اکنون باید نرخ مابه التفاوت آن براساس نرخ کارشناسی شده پرداخت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی البته برای رفع این مشکل پیشنهاد کرد که این مقدار زمین مورد مناقشه در قالب مسکن مهر 99 ساله و با تفکیک اسنادی برای تعاونی یاد شده محاسبه شود تا فشاری بر اعضا هم وارد نشود.
571/567/640
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن