تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعيت با استعداد، لايق و باهوش سرمايه اصلي کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
آيت الله العظمي مکارم شيرازي: جمعيت با استعداد، لايق و باهوش سرمايه اصلي کشور است آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: جمعيت با استعداد، لايق و باهوش سرمايه اصلي کشور است
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ديدار مديرکل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت؛ ضمن ابراز خرسندي از آمارها و فعاليت هاي ارائه شده در اين جلسه درخصوص افزايش جمعيت، اظهار کرد: متاسفانه آمارهايي به نقل از مطبوعات داده مي شود که نگران کننده است.
وي افزود: يکي از آمارهايي که بارها گفته شده اين است که 35 درصد از خانواده ها تک فرزند مي باشند، آمار ديگري که ارائه مي شود بالا رفتن سن و پيرو آن افزايش ابتلا به سرطان، افزايش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج که همه نگران کننده است.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي بيان داشت: اگر قانوني در اين خصوص در مجلس شوراي اسلامي مصوب مي شود جبهه گيري هاي صحيح در مقابل آن انجام نمي شود و مخالفت هايي که انجام مي شود، به گونه اي نباشد که تصور شود دولت موافق کنترل جمعيت است ،بايد اين ذهنيت ها اصلاح شود.
وي ضمن اشاره به اين مطلب که استفاده از وسايل کنترل جمعيت فقط وقتي استفاده شود که جان مادر يا فرزند در خطر باشد، اذعان داشت: درخصوص سقط جنين زير چهار ماهگي هم اين مطلب وجود دارد ولي اين موضوع، موارد خاص و استثنايي مساله است ولي اينکه اين مساله را آزاد کنيم مساله ديگري است.
وي اظهار کرد: بخش مهم، فرهنگ سازي است ولي در کنار اين فرهنگ سازي هم بايد فکري کرد و شما با شفافيت اعلام کنيد به شکل مطلق مساله کنترل به طور آزاد در تشکيلات نظام بهداشت و درمان وجود ندارد و فقط جنبه درماني براي بيماران است.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزود: همچنين اعلام کنيد ما با مجازات طبيباني که بي مورد و داوطلبانه عقيم مي کنند مخالف نيستيم، بگوييد مجازات را تبديل به مجازات مناسبي کنيم و ما طرفدار اين هستيم که خانواده هايي که تک فرزند هستند بايد از تک فرزندي در بيايند و جواناني که در آستانه ازدواج هستند، ازدواج کنند اينها را شفاف اعلام کنيد تا سوء تفاهمات برطرف شود.
وي خاطرنشان کرد: ما چون علاقه مند به پيشرفت کشور و دولت هستيم شفاف مسائل را گفتيم شما هم شفاف بفرماييد تا به جاي مشترکي برسيم؛ اميدوارم که ان شاءالله در برنامه هايتان موفق و پايدار باشيد














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن