تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819983892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار کرمان: جمعیت برای کشور یک مزیت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار کرمان: جمعیت برای کشور یک مزیت است کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان گفت: جمعیت برای کشور یک مزیت به شمار می رود و اگر خوب هدایت و مدیریت شود سرمایه ای گرانبها خواهد بود که قابل مقایسه با هیچ یک از سرمایه های مادی نیست.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان، با اشاره به رشد جمعیت خوبی که کشور در دهه 60 داشت افزود: متولدین دهه 60 مراحل مختلف آموزش در مدارس و دانشگاه ها را پشت سر گذاشته اند و اکنون تبدیل به جمعیت جوانی شده که به سن ازدواج و اشتغال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات، دارایی ها و پیشرفت های ما قابل مقایسه با دهه 60 نیست لذا باید براساس توانمندی ها و ظرفیت های موجود زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.
وی ادامه داد: بسیاری از توفیقاتی که در عرصه های جهانی و بین المللی بدست آمده مرهون همین جمعیت و جوانان است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم هم و غم خود را برای رفع مشکلات آنها بکار گیریم.
رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان بیان کرد: استان ما دارای مواهب فراوان از جمله معادن و فلزات فراوان، اقلیم چهار فصل برای کشاورزی، گلخانه های طبیعی که نیاز به گرمایش ندارند و خارج از فصل و دانشگاه های فراوان است و این رسالت ماست که بتوانیم استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم.
وی افزود: یکی از مشکلات جوانان این است که تحصیلات دانشگاهی را طی کرده اما حرفه ای نیاموخته اند که البته فنی و حرفه ای می تواند در جهت حل این مشکل کمک کند.
توحیدی با اشاره به حضور اتباع بیگانه در کشور گفت: خیلی از فرصت های شغلی ما توسط اتباع بیگانه اشغال شده اند، بسیاری از مشاغل ما بدست کسانی است که تنها تا زمانی اینجا هستند که منافع آنها تامین شود و گرنه از اینجا خواهند رفت.
وی خاطرنشان کرد: بطور مثال ساختمان سازی مراحل متعددی دارد که بخش اعظم آن را اتباع بیگانه انجام می دهند و فقط قسمت کوچکی توسط ما انجام می شود.
فرماندار کرمان تاکید کرد: ما می توانیم گرفتاری هایمان را با همین امکانات موجود حل و فصل کنیم.
وی تصریح کرد: دستگاه های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد باید همان گونه که در بحث معیشت، درمان و آموزش افراد زیرپوشش خود فعالیت می کنند در موضوع اشتغال آنها هم پیگیر باشند.
توحیدی بیان کرد: باید ارتباط بین مراکز فنی و حرفه ای و کاریابی ها برقرار شود تا افراد جویای کار فاقد مهارت به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شوند.
نماینده انجمن صنفی کاریابی های استان نیز با ارایه گزارشی از متقاضیان کار در سال 92 گفت: در استان کرمان 22 دفتر کاریابی وجود دارد که هشت مورد از آنها در شهر کرمان و یک مورد در ماهان در حال فعالیت است.
جعفرخانی افزود: سال گذشته 9 هزار و 951 نفر در دفاتر کاریابی ثبت نام کردند که 85 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 34 سال تشکیل می دادند و از این تعداد حدود 75 درصد فاقد مهارت و حدود 24 درصد دارای مهارت بودند.
وی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که مشغول به کار شده اند در بخش خصوصی بوده اند اضافه کرد: 95 درصد از متقاضیان در بخش خصوصی، چهار درصد در تعاونی ها و حدود نیم درصد در بخش دولتی بکار گرفته شده اند.
وی با بیان این مطلب که سهم بخش کشاورزی در جذب متقاضیان بسیار کم است خاطرنشان کرد: حدود 17 درصد از بکارگمارده شده ها در بخش صنعت، 81 درصد در بخش خدمات و فقط یک درصد در بخش کشاورزی مشغول بکار شده اند.
جعفرخانی بیشترین آمار متقاضیان کار را مربوط به فارغ التحصیلان مقطع لیسانس دانست و گفت: اکثر جویندگان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که از بین آنها متقاضیان لیسانس و بعد دیپلم بیشترین سهم را دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص ساماندهی کارگران فصلی بین شهرداری کرمان و انجمن صنفی کاریابی تفاهم نامه ای بسته شده است همچنین طبق تفاهم نامه دیگری که با کمیته امداد حضرت امام (ره) منعقد شده مددجویان این دستگاه در اولویت قرار خواهند گرفت.ک/1
7444/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن