تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819842094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار: 50 درصد درختان بلوط در مناطق جنگلی گیلانغرب خشک شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار: 50 درصد درختان بلوط در مناطق جنگلی گیلانغرب خشک شدند قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب با اشاره به خشک شدن 50 درصد درختان بلوط مناطق جنگلی این شهرستان گفت: بیماری ˈدارواشˈ در چند سال اخیر موجب آلودگی بیش از 40 هزار هکتار از درختان بلوط و خشک شدن آنها شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفرامرز اکبریˈ روز سه شنبه در نشست با دهیاران روستاهای این شهرستان که بمنظور بررسی پدیده خشک شدن درختان بلوط و راه های مقابله و پیشگیری از آن برگزار شد، افزود: عزم عمومی برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط امری ضروری است.
وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری در این ارتباط تشکیل شده و ظرفیت های منطقه همچون مشارکت مردمی، جوامع محلی و تلاش مجموعه کارشناسان و نیروهای منابع طبیعی و گسیل پیمانکاران خصوصی برای رفع این مشکل بسیج شده است.
اکبری اظهار کرد: تاکنون عملیات کنترل بیماری با قطع و خارج کردن درختان آلوده در سطح دو هزار هکتار از جنگل های بلوط این شهرستان و همچنین پاکسازی و نجات 450 هکتار از نقاط آلوده انجام گرفته و هم اینک عملیات اجرایی در یک هزار هکتار دیگر در حال انجام است.
فرماندار گیلانغرب گفت: پهنه بندی مناطق آلوده و تعیین میزان آلودگی توسط کارشناسان منابع طبیعی نیز انجام شده ولی با توجه به گستردگی منطقه، ریشه کنی کامل این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات و تلاش بیشتر در قالب یک برنامه چند ساله است.
وی اضافه کرد: حذف درختان آلوده و خارج نمودن آنها از سطح جنگلی شهرستان بعنوان اولویت اول در دستور کار قرار دارد و برای این مهم از همه توان و ظرفیت های موجود شهرستان استفاده خواهد شد.
رییس شورای اداری گیلانغرب یادآور شد: برنامه احیا و جایگزینی درختان جدید در فصل کاشت نیز از برنامه های اصلی منابع طبیعی تا پایان سال جاری است.
به گفته وی، گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه 175هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان 75 هزار و 100 هکتار جنگل است که این شهرستان را در ردیف شهرستان های غنی از نظر پوشش جنگلی قرار داده است.
اکبری خاطرنشان کرد: 70 درصد جنگل های گیلانغرب را درختان بلوط تشکیل می دهد که متاسفانه 50 درصد آن هم اینک دچار بیماری دارواش شده و در معرض نابودی کامل قرار گرفته است.ک/2
7398/567/712

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن