تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819780649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي شرکت‌هاي خدمات مکانيزاسيون يک ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۲۲:۵۶ب.ظ)
هادي پور عنوان کرد: راه‌اندازي شرکت‌هاي خدمات مکانيزاسيون يک ضرورت است کميسيون کشاورزي، آب و منابع معدني اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد صبح امروز دستور کار نقش مکانيزاسيون در توليد محصولات کشاورزي در اتاق خرم‌آباد تشکيل جلسه داد.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد در اين جلسه با اشاره به اينکه امروز نقش تکنولوژي در زندگي بر کسي پوشيده نيست، اظهار داشت: در حوزه‌ي کشاورزي ماشين‌آلات نماد تکنولوژي هستند.
مرتضي هادي‌پور با تأکيد بر تأثير بکارگيري ماشين‌آلات در کشاورزي گفت: افزايش عملکرد و کاهش هزينه‌ها از جمله تأثيرات مثبتي است که ماشين‌آلات در کشاورزي دارند و اهميت اين مسأله زماني بيشتر هويدا مي‌شود که بدانيم در حال حاضر از جمله چالش‌هاي موجود کشور بالا بودن هزينه‌هاي توليد است.
وي افزود: در حال حاضر تعداد 18 هزار و 144 دستگاه تراکتور و 160 دستگاه کمباين در لرستان وجود دارد که در حوزه‌ي زراعت مي‌توانند نماد مکانيزاسيون کشاورزي استان باشند.
هادي‌پور تصريح کرد: اين رقم در مقايسه با تعداد حدوداً 400 هزار دستگاه تراکتوري که در سطح کل کشور وجود دارد، نشان مي‌دهد که ضريبي نزديک ضريب کشوري در اين زمينه داريم.
رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد با بيان اين‌که به ازاي هر 50 تا 55 هکتار زمين زراعي در استان لرستان يک دستگاه تراکتور وجود دارد گفت: از بين 130 هزار بهره‌برداري که در حوزه‌ي کشاورزي استان وجود دارند، کم‌تر از يک درصد آن‌ها بيش از 50 هکتار زمين دارند.
مرتضي هادي‌پور بيان داشت: استفاده از ماشين‌آلات کامل کشاورزي از نظر اقتصادي تنها براي اين عده مقرون به صرفه است که در استان تنها 780 نفر هستند.
وي يک‌پارچه نبودن اراضي کشاورزي استان را از جمله چالش‌هاي اين حوزه برشمرد و افزود: متأسفانه تهيه ماشين‌آلات کشاورزي براي صاحبان اراضي کوچک به‌صرفه نيست.
هادي‌پور با اشاره به اينکه در سطح جهان در رابطه با استفاده از ماشين‌آلات کشاورزي به دو گونه عمل مي‌شود، اظههار داشت: در کشورهاي غربي از آنجا که اراضي کشاورزي از وسعت مناسبي برخودارند، بهره‌برداران در زمينه‌ي استفاده از ماشين‌آلات سنگين با مشکلي مواجه نيستند، اين در حالي است که در کشورهاي شرق آسيا، که اراضي کوچک و صنعت پيشرفته‌اي دارند، ماشين‌آلاتي متناسب با اراضي کوچک‌شان ساخته‌اند که استفاده از آن‌ها از نظر هزينه بسيار به‌صرفه است.
رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد با تأکيد بر اينکه در کشور خودمان اما هيچ کدام از اين دو وضعيت حاکم نيست، عنوان داشت: با توجه به قطعه‌قطعه بودن زمين‌هاي کشاورزي در کشور دو راهکار مي‌توان براي رفع مشکل مکانيزاسيون کشاورزي پيشنهاد داد؛ اول تجميع اراضي که نيازمند قانون است و با توجه به مشکلات خاص خودش در کوتاه‌مدت دستيابي به نتيجه مقدور نيست؛ دوم ايجاد شرکت‌هاي تعاوني مکانيزاسيون که به نظر مي‌رسد راه‌حل مناسب‌تري است.
مرتضي هادي‌پور گفت: اين امر با توجه به خيل فارغ‌از تحصيلان کشاورزي فاقد شغل استان و همچنين 17 هزار نفري که در روستاهاي لرستان بدون زمين (خوش‌نشين) هستند، مي‌تواند مفيد واقع شود.
وي تأسيس و راه‌اندازي شرکت‌هاي خدمات مکانيزاسيون را شدني و با صرفه‌ي اقتصادي دانست و افزود: اين الگو در بسياري از کشورهاي غربي حاکم است و اين شرکت‌ها از توانايي بسيار مطلوبي براي خدمات‌دهي به کشاورزان برخوردار هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن