تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820158379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد سازنده دولت بزرگ‌ترين معروف است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقد سازنده دولت بزرگ‌ترين معروف است
وكلاي مجلس و اعضاي هيئت دولت نمايندگان ملت هستند و بايد كمر همت در مسير خدمت به مردم ببندند و همه ما بايد به وظايف‌مان در عين همكاري و هماهنگي عمل كنيم.
مجلس يك شنبه شب افطار را مهمان رئيس‌جمهور بود تا نشست مشترك مجلس و دولت تشكيل شده و طرفين به بيان نقطه نظرات خويش بپردازند.

   امر به معروف فقط براي برخورد با بدحجاب‌ها نيست
حسن روحاني در اين نشست با بيان اينكه مردم دلشان مي‌خواهد مجلس و دولت در رفع دغدغه‌هاي اصلي آنان شريك، سهيم، همدل و همكار باشند، گفت: وكلاي مجلس و اعضاي هيئت دولت نمايندگان ملت هستند و بايد كمر همت در مسير خدمت به مردم ببندند و همه ما بايد به وظايف‌مان در عين همكاري و هماهنگي عمل كنيم. اگر سه قوه بخواهند عليه يكديگر مچ‌گيري كنند، كار مردم بر زمين مي‌ماند اين در حالي است كه مردم از ما انتظار خدمت دارند و بايد خواست ما بر خواست عمومي مردم منطبق باشد.
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه نمايندگان مجلس و اعضاي هيئت دولت بايد به طور مشترك در امور مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي كارها را پيش ببرند، گفت: دولت و مجلس بايد كاري كنند تا مردم از اقدامات‌شان احساس جناحي عمل كردن نداشته باشند، بلكه همه كارهاي ما بايد ملي و براي رضاي خدا و اجراي خواست مردم باشد.
رئيس‌جمهوري حق مردم را نظارت بر اركان نظام دانست و با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر از بزرگ‌ترين وظايف اجتماعي است كه بايد در جامعه اجرا شود، گفت: امروز متأسفانه از امر‌به‌معروف و نهي‌از‌منكر طوري تفسير مي‌شود كه گويا امر به معروف فقط در خيابان‌ها و براي برخورد با عده‌اي بدحجاب است. حال آنكه اين فريضه بزرگ‌ترين وظيفه اجتماعي ماست. امربه‌معروف يعني امر به عمل صالح و آنچه شايسته است و نهي از منكر يعني ايستادگي و مقاومت در برابر هر آنچه به ضرر جامعه و مردم است. همه روزنامه‌ها، رسانه‌ها و تريبون‌ها در كشور بايد آمر به معروف باشند، نقد سازنده و اگر دولت در مسير درستي حركت مي‌كند حمايت از دولت بزرگ‌ترين معروف است و مجلس نيز وظيفه نظارت دارد.
رئيس شوراي عالي اقتصاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موفقيت دولت در كنترل نرخ تورم، گفت: اكنون وظيفه بزرگ ما شكستن ركود است. اين كار شروع شده و دولت براي ادامه راه به حمايت مجلس شوراي اسلامي نياز دارد. ما لايحه‌اي براي ايجاد رونق اقتصادي طراحي كرده‌ايم كه به زودي در اختيار نمايندگان قرار خواهيم داد و بسته آن نيز براي شكستن ركود به زودي اعلام مي‌شود.
 
 درخواست اعمال سياست‌هاي حمايتي در بخش كشاورزي
دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز مسئله هسته‌اي و مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 را از جمله مهم‌ترين چالش‌ها در حوزه بين‌المللي ذكر و ابراز اميدواري كرد با تلاش‌گروه مذاكره كنندگان مجرب و متعهد ايراني كارها در اين عرصه بهتر و به نفع مردم به پيش رود. دكتر لاريجاني تصريح كرد: شرايط بحراني و اسفبار مردم مظلوم غزه، اوضاع عراق، سوريه و افغانستان، از مهم‌ترين چالش‌هاي حوزه منطقه‌اي ايران است كه قطعاً مورد توجه و اهتمام تمامي مسئولان در نظام مي‌باشد و بايد از تمامي ظرفيت‌هاي دنياي اسلام براي حل اين بحران‌ها استفاده كنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي توجه دولت را به مسئله ركود معطوف كرد و خواستار همفكري و استفاده از تمامي ظرفيت‌ها براي حل اين مشكل و ايجاد ثبات و نشاط در عرصه اقتصادي كشور شد. وي با اشاره به برخي مشكلات در حوزه‌كشاورزي و صنعت كشور، خواستار همفكري و مشورت دولت و مجلس براي رسيدن به راهكارهاي مناسب براي حل اين مشكلات شد و گفت: با توجه به اينكه كشاورزان با خشكسالي و صنايع بخش متوسط كشور نيز با مشكلات ناخواسته مواجهند، بايد با به تعويق انداختن معوقات بانكي اين بخش‌ها يا تسهيلات كم بهره به آنان كمك كنيم تا بحران‌هاي پيش رو را پشت سر بگذارند. دكتر لاريجاني با تأكيد بر رهنمود مقام معظم رهبري در اعمال سياست‌هاي حمايتي به ويژه در بخش كشاورزي، پيشنهاد كرد ستادي در استان‌ها ايجاد شود تا به مشكلات كشاورزان و صنعتگران رسيدگي كرده و آنان را در بازپرداخت بدهي‌هاي بانكي‌شان ياري كند.
در ادامه اين جلسه وزير ارشاد به تلاش اين وزارتخانه در راستاي اجراي رهنمودهاي رهبري اشاره كرد و تعدادي از نمايندگان نيز دغدغه‌‌هاي  مردم پيرامون كاستي‌ها در بخش صنعت و معدن، حمايت از كشاورزان، چالش‌‌هاي  پيش روي توليدكنندگان، ثبات قيمت در بازار، كاهش جمعيت، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهي از منكر را با دولتمردان در ميان گذاشته و خواستار اقدام دولت در جهت رفع آن شدند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن