تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به برخی کمبودهای بخش بهداشت و درمان لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به برخی کمبودهای بخش بهداشت و درمان لرستان خرم آباد - ایرنا - مقوله سلامت از مهمترین مباحث مورد توجه در نظام جمهوری اسلامی است و دراین میان همگان، حتی منتقدان نیز به اقدامات گسترده و موثر دولت در زمینه توسعه و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی کشور اذعان دارند.


به گزارش ایرنا، به رغم تمامی خدمات و اقدامات مطلوب انجام شده در زمینه تامین و توسعه زیرساخت ها در حوزه درمانی و بهبود خدمات بهداشتی ارایه شده به مردم، استان لرستان با مشکلاتی در بخش های درمانی و بهداشتی به ویژه در مناطق محروم و روستایی روبه رو است.
با همت والای دولتمردان نظام اسلامی، و فراهم شدن بستر مناسب توسعه دراین بخش، دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم اکنون با برخورداری از 9 دانشکده شامل دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، پیراپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خرم آباد، پرستاری الیگودرز، پرستاری و فوریت های پزشکی پلدختر و پرستاری بروجرد به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه سلامت مشغول فعالیت است.
در این میان دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی خرم آباد، پرستاری بروجرد، پرستاری و فوریت های پزشکی پلدختر در سه سال گذشته (90، 91و92) ایجاد شده اند.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای 14 بیمارستان با دو هزار و 29 تخت مصوب و یک هزار و 591 تخت فعال در سطح استان است و پنج بیمارستان شهید رحیمی، شهدای عشایر، شهید مدنی، خیریه عسلی و امام رضا(ع) در شهرستان خرم آباد به عنوان مراکز آموزشی درمانی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین دارای 11 شبکه بهداشت و درمان در سطح استان است و در مجموع 642 خانه بهداشت، 73 مرکز بهداشتی درمانی شهری،76 مرکز بهداشتی درمانی روستایی، 43 پایگاه بهداشتی و 11 مرکز مشاوره، خدمات مطلوب و مناسبی را به مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی لرستان ارایه می کنند.
به رغم اقدامات مطلوبی که تاکنون در حوزه بهداشت و درمان لرستان انجام شده و همچنین حضور پزشکان متخصص در بسیاری از شهرهای استان، اما با توجه به حجم مراجعان، این استان با کمبود پزشک متخصص در برخی تخصص ها روبه رو است.
در مراجعه به یک مطب بیماران سرطانی در نخستین نگاه با حجم بسیار بیمارانی روبه رو می شویم که به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان، این بیماران با وجود شرایط نامساعد جسمی، در بیرون مطب منتظر نوبت پذیرش هستند.
بیمارانی که شاید برای پذیرش توسط دکتر متخصص بیش از دو یا سه ساعت را باید پشت در منتظر بمانند و این انتظار در حالی است که برای بسیاری از بیماران و همراهانشان جایی برای نشستن نیز وجود ندارد که این امر علاوه بر فضای ناکافی مطب، به دلیل تعداد بالای بیماران است.
این روزها فضای نامناسب برخی مطب های پزشکان به معضلی برای بیماران تبدیل شده چراکه برخی از پزشکان با اختیار کردن فضایی کوچک و محدود به صورت مشترک، تنها یک سالن کوچک را در اختیار بیماران و همراهانشان قرار می دهند که متاسفانه پاسخگوی حجم مراجعان نیست.
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در باره کمبود پزشک متخصص گفت: اکنون 400 پزشک متخصص در لرستان حضور دارند که برای رفع نیاز استان و رسیدن به نرم کشوری، حضور 100 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص دیگر در این استان نیاز است.
دکتر ˈسیاوش بیرانوندˈ افزود:لرستان نیازمند حضور پزشکان فوق تخصص در حوزه اطفال از جمله متخصص خون و سرطان اطفال و در بزرگسالان نیز نیازمند افزایش پزشکان متخصص روماتولوژی، جراحی عمومی و جراحی عروق است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت دو هزار پرستار در لرستان گفت: حدود همین تعداد پرستار برای حضور در عرصه بهداشت و درمان لرستان نیاز است که با توجه به اینکه منابع پرداخت حقوق این افراد استانی است، توانایی استخدام نیروی جدید با منابع مالی محدود وجود ندارد.
به گفته وی، بیماری های قلبی و عروقی، اکنون نخستین بیماری کشنده و نخستین عامل مرگ و میر در لرستان، هستند و سرطان و بیماران ناشی از حوادث ترافیکی در رده های بعد قرار دارند.
دکتر بیرانوند اظهار کرد: با وجود فعالیت صورت گرفته و تجهیز مراکز درمانی لرستان در سال های اخیر، اما تامین دستگاه های سرمایه ای پزشکی از ضروریات استان لرستان است.
وی افزود: هم اکنون تعداد دستگاه های ام آر آی، سی تی اسکن موجود در خرم آباد و بروجرد جوابگوی نیاز بیماران دراین شهرستان ها نیست؛ ضمن اینکه مرکز پزشکی هسته ای و مرکز رادیوتراپی نیز در لرستان وجود ندارد.
7269/1625/630/640

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن