تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهیلات قرض الحسنه به خوشه های صنعتی پرداخت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون صندوق مهر امام رضا (ع) تسهیلات قرض الحسنه به خوشه های صنعتی پرداخت می شود ساری-ایرنا-معاون صندوق مهر امام رضا (ع) کشور به اهمیت توجه به کسب و کارهای خرد و کوچک با محوریت بازار اشاره کرد و گفت: با ایجاد برنامه حمایت از پشتیبان ها و کارآفرینان تسهیلات قرض الحسنه به خوشه های صنعتی پرداخت می شود.


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، ˈ اصحابی ˈ در نشست با مدیران واحد های شهرک های صنعتی مازندران افزود: هم اکنون سه هزارو 400 واحد درحال راه اندازی و دو هزار واحد تولیدی درحال نصب ماشین آلات در بخش تولید و صنعت قرار دارند.
وی با بیان اینکه این واحد های صنعتی از نبود منابع بانکی رنج می برند ،بیان داشت : حدود 70 درصد واحدهای تولیدی از عدم سرمایه در گردش رنج می برند زیرا بخش عمده ای از ماشین آلات واحدهای تولیدی ، وارداتی هستند و تکنولوژی این دستگاه ها باید بومی سازی شود.
اصحابی اظهار داشت : 116 خوشه صنعتی در کشور وجود دارد که با انجام کار مطالعاتی و هزینه بالا به مرحله تولید و بازار رسیدند.
وی تصریح کرد : خوشه های صنعتی باید به بازار هدف توجه کند تا محصولات تولیدی آنها در انبار نماند.
اصحابی خاطرنشان کرد : امروز صنایع بزرگ ، دیگر توجیه پذیر نیست و باید به صنایع کوچک توجه بیشتری شود .
معاون صندوق مهر امام رضا (ع) کشور یادآور شد : مهمترین مزیت تفاهم نامه همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، ارائه تسهیلات اعطایی بصورت قرض الحسنه است که کارمزدهای بانکی در این تفاهم نامه نیست و این تسهیلات ، به طرحهایی که دارای توجیه فنی ، اقتصادی و اشتغال باشند ،تعلق خواهد گرفت .
ˈ سید مصطفی موسوی ˈ مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران در این جلسه گفت : مازندران یکی از استان های پیشرو در زمینه ایجاد خوشه های صنعتی بوده که دو خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار و مبلمان صنایع چوبی بابل به مرحله توسعه یافتگی رسیده اند.
وی افزود: دو خوشه گل و گیاه چالوس و ماهی قزل آلای هراز نیز در مرحله مطالعه و فاز توسعه قرار دارند .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود : خوشه ماهی قزل آلای هراز ، 15 درصد تولید ماهی قزل آلای کشور را انجام می دهد .
موسوی بیان داشت : در تکنیک توسعه خوشه های صنعتی ، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه شود انتخاب یک عامل توسعه است که این عامل توسعه یکی از افراد تحصیلکرده و آشنا به ادبیات خوشه است و با استفاده از تکنیک هایی که در این خصوص وجود دارد ، رقابت درونی خوشه به هم افزایی تبدیل می شود و یک ارتباط دو طرفه و چند جانبه بین اعضای خوشه ایجاد می شود و از این ارتباط ، شبکه هایی نظیر کنسرسیوم خرید ، کنسرسیوم فروش ، صادرات و مباحث مربوط به آموزش شکل می گیرد که منجـر به افزایش تولیـد ، فروش ، سطح بهره وری و راندمان خوشه خواهد شد .
وی تصریح کرد : خوشه گل و گیاه استان جزء محصولات استراتژیک مازندران است که از دو سال قبل ، بحث مطالعه آن آغاز شد و به رغم خسارات جدی ناشی از بارش برف سنگین اخیر ، امیدواریم با برنامه ریزی های تدوینی توسعه خوشه ها بعنوان سند برنامه عمل ، بتوانیم این خسارات را از بعد تکنیکی جبران کنیم و سایر خوشه های صنعتی را نیز به فاز توانمندسازی برسانیم .
موسوی خاطرنشان کرد : یکی از برنامه هایی که به دنبال آن هستیم ایجاد خوشه های صنعتی صادرات گرا است و با نگاه خوبی که مسوولان صندوق مهر امام رضا (ع) نسبت به مسائل توسعه کشور و خوشه های صنعتی دارند ، این پتانسیل در زمینه توسعه خوشه و توسعه عوامل و واحدهای درون خوشه ، به کمک خوشه خواهد آمد و شرکت شهرکهای صنعتی آماده هرگونه همکاری جهت تعامل این صندوق با خوشه های صنعتی استان است.
مازندران 38شهرک و نواحی صنعتی دارد.ک/1
2585/608

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن