تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تریبون های رسمی برای ترویج عفاف و حجاب اثرگذار نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیران دستگاههای اجرایی مازندران تریبون های رسمی برای ترویج عفاف و حجاب اثرگذار نیستند ساری-ایرنا- فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مازندران در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که روز یکشنبه با محوریت عفاف و حجاب در ساری برگزار شد تاکید کردند که تریبون های رسمی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اثرگذار نیستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، شرکت کنندگان در این نشست همچنین اعلام کردند که الگو پذیری جوانان از الگوهای داخلی کم رنگ شده است.
آنان بر لزوم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله عفاف و حجاب تاکید کردند اما در عین حال گفتند : عفاف و حجاب را نباید حکومتی کرد.
ˈ سیدامیرحسینی جو ˈ فرماندار عباس آباد با اشاره به گردشگر پذیری شهرهای غرب مازندران گفت : از آنجایی که استان گردشگرپذیر هستیم ، تاثیر گذاری فرهنگی گردشگران بویژه در موضوع عفاف و حجاب بر مردم منطقه زیاد است.
وی افزود : حفظ خرده فرهنگ های بومی در این شرایط بسیار سخت و دشوار است و نمی توان به راحتی آن را در بین فرزندان این منطقه ترویج داد و نمی شود در چنین شرایطی بر اساس بخشنامه و ابلاغیه عمل کرد.
حسینی جو با تاکید بر این نکته که عفاف و حجاب را نباید حکومتی کرد، به موضوع برخورد با ماهواره اشاره کرد و اظهار داشت : به تنهایی نمی توانیم در مساله عفاف و حجاب تصمیم گیری کنیم زیرا وقتی اینگونه تصمیم می گیریم کارکنان زن ادارات و نهاد های دولتی با چادر وارد محل کار خود می شوند اما همانند دانشگاه آزاد اسلامی پس از خارج شدن از محیط کار چادر را از سر بر می دارند.
وی با بیان اینکه تریبون های رسمی از جمله تریبون های نماز جمعه جوابگو و اثرگذار در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیست ، افزود : به نظر می رسد اساتید دانشگاه در چنین شرایط اثر گذار تر هستند.
فرماندار عباس آباد به تعدد وسایل ارتباطی از جمله ماهواره و اینترنت اشاره کرد و گفت : باید به شرایط و نگاه عمومی جامعه نسبت به عفاف و حجاب توجه شود زیرا امروز باورهای عمومی جامعه نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب تغییر کرده است.
ˈ سید کریم سجادی ˈ فرماندار بابلسر نیز با بیان اینکه عفاف و حجاب مختص زنان نیست و آقایان نیز باید به آن توجه کنند، گفت : امروز بی حیایی و نگاه و رفتار بد در مردان بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه مشوق های عفاف و حجاب باید بیشتر شود ، افزود : هر چند امروز چادر حجاب برتر است ، اما باید به سلیقه ها متفاوت احترام گذاشت.
سجادی به حجاب و عفاف در بین کارکنان دولتی اشاره کرد و گفت : امکانات و محدودیت های مکانی عاملی است تا نتوانیم کارکنا زن و مرد را از هم جدا کنیم.
ˈ جواد واحدی ˈ فرماندار ساری نیز حجاب و عفاف را از مصادیق مهم حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت : هنوز تعریفی از مساله عفاف و حجاب در جامعه ارائه نشده است.
وی با بیان اینکه دوگانگی در الگو پذیری بین جوانان در مساله عفاف و حجاب وجود دارد، افزود : جامعه امروز با الگوی عفاف و حجاب فعلی بیگانه شده است.
ˈ حسین شعبان سروری ˈ فرماندار رامسر نیز با اظهار اینکه نمی توان به صورت دستوری فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج داد ، گفت : باید از خودمان سووال کنیم چرا پس از 35سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بد شدن وضعیت عفاف و حجاب در جامعه هستیم.
وی با بیان اینکه باید به صورت علمی پژوهشی آسیب شناسی روی مقوله عفاف و حجاب صورت بگیرد ، افزود : به نظر می رسد انحرافات اجتماعی در عفاف و حجاب بسیار نگران کننده باشد.
فرماندار رامسر با تاکید بر این نکته که باید از مهدکودک، مدارس ، دانشگاه ها به مقوله عفاف و حجاب توجه کنیم، گفت : جامعه امروز در اینکه چگونه با پوشش فرزندانشان برخورد کنند، سردرگم است.
ˈ رجب مولایی ˈ فرماندار بابل هم با بیان اینکه در دهکده جهانی فرهنگ های متفاوت با ابزار های ارتباطی قوی بین جوانان گسترش می یابد ، گفت : امروز اثر گذاری بر روی تعلیم و تریبت و پرورش جوانان جامعه زیاد شده است.
وی با بیان اینکه ناتوانی ، غفلت و یا سایر عوامل باعث شده است تا تاثیر گذاری و الگو پذیری داخلی بین جوانان کمرنگ شود ، افزود : اگر نتوانیم بموقع بر اساس شرایط موجود تصمیم گیری صحیحی داشته باشیم ، شکست خواهیم خورد.
مولایی با بیان اینکه نمی توانیم چشمانمان را بر روی واقعیت های اجتماعی ببندیم، گفت: وضعیت نامطلوبی در حوزه عفاف و حجاب در جامعه ما وجود دارد.
وی افزود : حجاب اسلامی در جامعه کنونی ما ظاهری است و عمق ندارد.
فرماندار بابل با ذکر این نکته که امروز عفاف و حجاب خارج از عرف اسلامی نوعی دهن کجی و نارضایتی محسوب می شود ، گفت : امروز مشکلات اجتماعی بیکاری و اعتیاد در عفاف و حجاب متجلی می شود.
وی افزود : هنوز در مقوله اهمیت چگونگی برخورد با عفاف و حجاب متناسب با شرایط و واقعیت ها تعارف می کنیم و به صورت جراحی های سطحی از کنار مردم جامعه رد می شویم.
ˈ عباسعلی ابراهیمی ˈ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم گفت : علت یابی و آسیب شناسی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب صورت نمی گیرد.
وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات ناشی از دست های پنهان و پشت پرده دشمنان خارجی است، افزود : اما بی برنامگی و غفلت و بی توجهی مسوولان را نباید انکار کنیم.
ˈ مریم جمشیدی ˈمدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران هم با تاکید بر این نکته که الگو پذیری را باید بر اساس خواسته ها و نیازهای واقعی جامعه برای نسل جوان امروز تبیین کرد ، گفت : امروز سیاست های عفاف و حجاب بازدارنده شده است و باید اصلاح شوند.
وی با بیان اینکه ترویج پوشش اسلامی را باید از همسران مدیران دستگاه های اجرایی آغاز کنیم ، افزود : این طرح در مازندران آغاز می شود.
دکتر ˈ قاسم جان بابایی ˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به عفاف و حجاب در دو حوزه دانشگاه و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت : اینکه دختر و پسر در اوج جوانی در کنار هم در یک کلاس تحصیل کنند، موضوعی است که باید به نیازهای آنان توجه شود.
وی با بیان اینکه حال و هوای جوانی و جوانان خاص است ، افزود : گفته شده است که یکی از دلایل فرار مغزها سختگیری های بی قواعد و اصول در عفاف و حجاب در دانشگاه ها است.
او ادامه داد : اینکه دانشجو با آستین کوتاه، شلوار لی و کفش اسپرت به دانشگاه بیاید خاص شرایط جوانی است.
جان بابایی وضعیت حجاب و عفاف در حوزه بهداشت و درمان را نامطلوب دانست و گفت : اینکه عمده پرستاران مراکز درمانی را زنان تشکیل بدهند و تمامی خدمات درمانی و بهداشتی را به اجبار باید به مردان ارائه کنند، خود در مساله عفاف و حجاب جای سووال به وجود می آورد.
حجت اسلام ˈ موسویˈ معاون دادگستری کل مازندران بدون آماری از پرونده های فساد اخلاقی کارکنان دولتی در استان ، گفت : اگر مدیریت صحیحی در زمینه عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی صورت می گرفت، شاهد پرونده هایی در این خصوص نبوده ایم.
وی با بیان اینکه در پیام ائمه اطهار و قرآن مجید به اندازه کافی به اهمیت عفاف و حجاب اسلامی پرداخت شده است ، افزود : این مقوله در قوه قضاییه بدرستی اجرایی می شود.
موسوی با بیان اینکه کارمند زنی بدون چادر در دادگستری های استان حاضر نمی شود، بیان داشت: معتقدم باید این موضوع را در بین کارکنان تبیین کرد.ک/4
2585/1654/506
سید رضا هاشمی کرویی

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن