تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803716950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه پویانمایی کودک و نوجوان درنمایشگاه قرآن برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگاه پویانمایی کودک و نوجوان درنمایشگاه قرآن برگزار می شود تهران- ایرنا- مدیر بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: کارگاه های پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در این رویداد بزرگ قرآنی برگزار می شود.


مهدی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح فعالیت بخش کودک و نوجوان در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: امسال با 30 فعالیت جذاب قرآنی در 14 قالب متناسب با ظرفیت کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن حاضر شدیم.
باقری گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن، مسئولیت برگزاری کمیته کودک و نوجوان بر عهده کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قرار گرفته تا به نوعی این کانون بتواند تجربه خوب خود در طی این سال در امر موضوعات مرتبط با کودک و نوجوان، در نمایشگاه قرآن عملیاتی کند.
وی افزود: در همین راستا 30 فعالیت در قالب 14 غرفه که همگی با موضوعات فرهنگی، ادبی و هنری و با محوریت قرآنی فعال شده اند که تا به حال مورد استقبال خوب گروه های مرجع قرار گرفته اند.

* برگزاری 14 کارگاه قرآنی برای کودک و نوجوان
وی همچنین به برگزاری 14 کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی با مضامین قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال اشاره کرد و افزود: براین باوریم آموزش کودکان به صورت غیر مستقیم اثربخش تر خواهد بود به طوری که اگر آنها را با یک اثر هنری یا داستان به سمت عمل به مضامین قرآنی سوق دهیم در آینده نتیجه بهتری خواهد داشت بنابراین ما سعی کردیم در بخش فرهنگی با قصه گویی، کتابخوانی و داستان سرایی، موضوعات قرآنی را به زبان کودکانه مطرح کنیم.
باقری همچنین با بیان اینکه مفاهیم آیات الهی را در قالب های گوناگون توسط مربیان کارآزموده به کودکان القا می کنیم، تصریح کرد: در فضای نمایشگاه قرآن با برگزاری کارگاه های نقاشی با آبرنگ، مدادرنگی و گواش و همچنین ساختن کاردستی با سفال کودکان را با هنرهای مختلف قرآنی آشنا می کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های قسمت فرهنگی بخش کودکان خاطر نشان کرد: آموزش کودکان به صورت غیر مستقیم اثربخش تر خواهد بود به طوری که اگر آنها را با یک اثر هنری یا داستان به سمت عمل به مضامین قرآنی سوق دهیم در آینده نتیجه بهتری خواهد داشت و از این روی در بخش فرهنگی تلاش این بود که بتوانیم با قصه گویی، کتاب خوانی و داستان سرایی، موضوعات قرآنی را به زبان کودکانه مطرح کنیم.
به گفته وی تفاوت ویژه قصه گویی قرآنی که در نمایشگاه قرآن ارائه می شود با قصه گویی های دیگر، نقش آفرینی خود کودکان در جریان قصه گویی است به طوری که بچه ها تنها شنونده صرف نیستند.
وی افزود: در غرفه دیگری به معرفی سرزمین هایی می پردازیم که جنبه اعتقادی دارند و به عنوان مثال شهرهای مکه و مدینه و کربلا و مشهد و مرقد حضرت زینب (س) و سایر امامزاده ها و بقاع متبرکه به کودکان معرفی می شود.
باقری در مورد فعالیت های بخش ادبی کمیته کودکان گفت: با همکاری مربیان، برنامه مشاعره بین کودکان برگزار می شود و برای آنهایی نیز که کوچکتر هستند شعرخوانی همراه با نقاشی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مفاهیم آیات الهی را در قالب های جذاب و متنوع به کودکان آموزش می کنیم، تصریح کرد: در فضای نمایشگاه قرآن با برگزاری کارگاه های نقاشی بر روی دیوار، نقاشی با آبرنگ، مداد رنگی و گواش با محوریت موضوعات قرآنی به آموزش مفاهیم قرآنی می پردازیم و و همچنین ساختن کاردستی با گل در کارگاه سفالگری به سبب رابطه حسی که انسان با خاک و گِل برقرار می کند از استقبال خوبی برخوردار بوده است.
باقری درباره کارگاه های انیمیشن و پونمایی نیز توضیح داد: در نمایشگاه قرآن امسال کودکان می توانند با دوربین های موبایل یا دوربین هایی که در اختیارشان قرار می گیرد و با عکس گرفتن از طرح های نقاشی و عروسکی و کنار هم گذاشتن این طرح ها به ساخت فیلم های انیمیشن 10 تا 30 ثانیه ای با موضوعات قرآنی بپردازند و جایزه بگیرند.
مدیر کمیته بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه در این بخش تلاش کردیم تا با به کارگیری رنگ های شاد جذابیت خاصی برای کودکان ایجاد کنیم، گفت: سعی شده فضا و دکور این بخش با مفاهیم ساده ولی عمیق دنبال شود و صرفا به کار بردن رنگ های شاد، مدنظر ما نبود و الان پشت هر قسمت و دکور این بخش، تفکر و فلسفه ای موجود است که برای کودکان آموزنده است.
وی با اشاره به اینکه سن کودکان سن آموزش و یادگیری است خاطرنشان کرد: امسال کار جدیدی با عنوان سبک زندگی در نمایشگاه ارائه شد که در قالب کارگاه هایی سعی بر ارائه و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی داشتیم تا بتوانیم آداب اجتماعی و اسلامی و احترام به یکدیگر را در کودکان نهادینه کنیم.
وی در ادامه از برگزاری تئاتر کودکان در نمایشگاه قرآن هم خبر داد و گفت: تئاتری با عنوان ˈبچه های ایرانˈ هر شب در 2 تایم (ساعت های 22 و 23 ) اجرا می شود.
باقری با تاکید براینکه نباید اینگونه فعالیت ها در نمایشگاه قرآن مقطعی باشد گفت: نمایشگاه قرآن شروع و آغازی برای آشنا کردن کودکان با مفاهیم و انگیزه های قرآنی است.
به گفته وی کودکان می توانند با حضور در 900 مرکز فرهنگی کانون کودک و نوجوانان در سراسر کشور ارتباط خود با این برنامه ها و مفاهیم را حفظ کنند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 25 تیرماه از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ قرآنی است.
فراهنگ(4)**1355**1569

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن