تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يزد مهد و ذخيره استراتژيک معادن آهن کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۰:۱۵ق.ظ)
يزد مهد و ذخيره استراتژيک معادن آهن کشور اکنون با توليد ۳۴ ميليون تن سنگ آهن در سال ۲۰۱۳ ميلادي ايران در جايگاه دهم جهان قرار دارد و در اين شرايط 1.5درصد از توليد جهاني اين ماده را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس نتايج تخميني ذخيره براي مجموع ذخاير قطعي و احتمالي کانسنگ آهن با عيار حد ۳۰ درصد و عيار ميانگين ۳9.86 درصد بيش از ۱۸ ميليون تن بوده و به صورت سه توده مجزا شرقي، مرکزي و غربي متمرکز شده است.
عمليات تجهيز و بهره داري از اين آنومالي از اسفند سال ۱۳۹۰ شروع شده و ميزان کل استخراج بالغ بر ۲۶۶هزار و 275 متر مکعب بوده که ميزان باطله برداري ۲۵۳ هزار و 570 متر مکعب و حجم سنگ آهن استخراج شده 12هزار و 705 متر مکعب است.
هم اکنون با توجه به عدم همخواني بلوک مدل با توده واقعي، اکتشاف تکميلي اين آنومالي در حال پيگيري است.
با توجه به اينکه در نظر است در اين معدن از تکنولوژي کشور اوکراين استفاده شود و لازمه آن داشتن فيد ورودي ۳۵ درصد بوده، بنابراين سنگ معدن فوق مي بايست با سنگ معادن زاغي ها مخلوط شده تا فيد مناسب کارخانه مذکور تأمين شود.
ميزان کل استخراج يک ميليون و 637هزار و 201متر مکعب بوده است که ۳۱۲هزار و ۳۲۳ متر مکعب سنگ آهن و يک ميليون و 324هزار و 878 متر مکعب باطله برداري بوده که با توجه به طرح پيشنهادي عمليات استخراج فاز يک در اواخر فروردين ماه ۱۳۹۲ پايان يافته است.
بخشي از سنگ آهن استخراج شده مستقيما دان بندي شده و بخش ديگر با سنگ استخراج شده از معدن آنومالي شمالي براي تهيه فيد قابل استفاده در طرح ارائه شده بر اساس تکنولوژي کشور اوکراين مصرف خواهد شد.
معادن سنگ آهن چاه گز در مختصات جغرافيايي ۵ً ۲۹ ۵۵ شرقي و ۲۶ً ۰۵ ۳۲ شمالي و در فاصله ۷۵ کيلومتري شهرستان بافق است.
ميزان کل ذخيره 83ميليون و 100هزار تن و متوسط عيار آهن آن 53.16 (پنجاه و سه و شانزده صدم) درصد است که در دو توده موازي شرقي و غربي متمرکز شده است.

***معادن سنگ آهن چاه گز در فاصله ۷۵ کيلومتري شهرستان بافق است.
بالاترين عيار مجتمع معدني فلات مرکزي مربوط به اين معدن بوده که با ذخيره 100ميليون تني از عيار 53درصد برخوردار است.
حجم کل استخراج تا پايان سال ۹۲ برابر هفت ميليون و 132هزار و 877متر مکعب بوده که ميزان سنگ آهن استخراج شده ۳۱۵ هزار و 911متر مکعب و حجم باطله برداري شش ميليون و 816هزار و 966متر مکعب است.
با راه اندازي سنگ شکن موبايل در اين معدن تاکنون بيش از ۱۲۰هزار تن سنگ آهن دانه بندي توليد شده است.
در اين ميان استان يزد نيز از اين قافله عقب نمانده و با ذخيره بزرگي که در حوزه معدن دارد خود را به عنوان دومين استان معدني کشور معرفي کرده در در کنار استان کرمان در رأس هرم بزرگ معدني کشور قرار گرفته است.
با توجه به اينکه استان يزد از شرايط اقليمي و زيستي مناسبي برخوردار نيست و نمي تواند کشاورزي پر رونقي داشته باشد، تشکيلات زمين شناسي اين استان ذخاير بسيار عظيم معدني را در دل خود جاي داده است.
اين استان يکي از مناطق بسيار غني کشور از نقطه نظر ذخاير معدني گوناگون و يکي از پر سابقه‏ ترين قطب هاي معدن کاري و صنايع مربوط به معدن در کشور محسوب مي‏ شود.
بزرگترين قطب هاي معدني آهن کشور از جمله سنگ آهن چغارت، سنگ آهن چادرملو و سنگ آهن منگنز دار ناريکان در استان يزد قرار دارد. همچنين معادن غني سرب و روي مهدي آباد، کوشک، دره انجير و منصور آباد و بوکسيت صدر آباد، از جمله بزرگترين معادن فلزي استان و کشور به شمار مي‏ رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن