تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819246522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از بذر نامرغوب، به 30 هکتار از مزارع ذرت دشت دیره خسارت زد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استفاده از بذر نامرغوب، به 30 هکتار از مزارع ذرت دشت دیره خسارت زد قصرشیرین - ایرنا - استفاده از بذر نامرغوب در فصل کاشت، به 30 هکتار از مزارع ذرت دشت دیره از توابع شهرستان گیلانغرب خسارت وارد کرد و گلایه و نارضایتی کشاورزان ذرت کار این منطقه را به همراه داشت.


برخی از ذرت کاران این منطقه می گویند: نامرغوب بودن بذر تحویلی ذرت به آنها باعث شده با وجود کشت و نگهداری مطلوب و زحمات طاقت فرسای آنان، در یکی دو هفته اخیر بذرها خوب رشد نکنند و زحمات کشاورزان به هدر برود.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: بذر خریداری شده توسط این کشاورزان از یک شرکت عرضه بذر خارج از حیطه نظارت جهاد کشاورزی که نامناسب برای کشت بوده، تهیه شده و این امر باعث ایجاد خسارت مادی به ذرت کاران شده است.
ˈنصرت اله فلاحیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بدلیل کمبود منابع آبی کاهش کشت ذرت بعنوان کشت دوم در دستور کار و مورد تاکید مسوولان جهاد بوده ولی متاسفانه برخی از کشاورزان توصیه های کارشناسان را جدی نگرفته و مبادرت به کشت بیش از سهم تعیین شده کرده اند.
وی تصریح کرد: عدم توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی، باعث شد تا برخی از آنها با تهیه بذر از واسطه گران و شرکت های خارج از شمول نظارت، اقدام به کشت ذرت کنند که این مهم از طرفی بدلیل کم آبی مشکلات دیگری نیز برایشان بوجود آورده است.
فلاحی در خصوص خسارت های وارده به ذرت کاران دشت دیره اظهار کرد: با پیگیری های بعمل آمده و در راستای دفاع از حقوق کشاورزان، شرکت متخلف به پرداخت خسارت به کشاورزان و تامین بذر رایگان محکوم و اجرای تعهدات را تقبل کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با اشاره به اینکه بذر ذرت معروف به کرمانشاه از دیگر بذرهای موجود در بازار مرغوب تر است، به کشاورزان خسارت دیده توصیه کرد در فرصت باقی مانده (25 تیرماه) برای کشت ذرت اقدام کنند.
وی سطح زیرکشت ذرت را در گیلانغرب را هم اکنون دو هزار و 200 هکتار اعلام کرد و گفت: سال گذشته دو هزار و 700 هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت این محصول بود که به علت کمبود منابع آبی امسال این سطح 500 هکتار کاهش یافته است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 65 هزار نفر دارای 40 هزار و 169 هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.ک/3
7398/567/712

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن