تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821258220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی توجهی کشاورزان به طرح های اجرا شده خسارتبار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بی توجهی کشاورزان به طرح های اجرا شده خسارتبار است بجنورد - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی، بی توجهی کشاورزان نسبت به نگهداری مناسب از طرح های اجرا شده در این بخش را خسارتبار خواند و بر جدیت بیشتر آنان در این خصوص تاکید کرد.


ˈغلامرضا حجی پورˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به اجرای طرح های لایروبی قنوات و چشمه ها، کانال کشی و لوله گذاری در سطح اراضی کشاورزی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه کشاورزان از طرح های اجرا شده بخوبی مراقبت نمی کنند.
وی افزود: طرح های اجرا شده نیازمند نگهداری و پس از مدتی بعضا تعمیر است اما کشاورزان نسبت به این امر بی اعتنا بوده و گاه حتی کوچکترین اقدامی برای مراقبت از این طرح ها انجام نمی دهند که این باعث فرسایش و تخریب زودهنگام آن خواهد شد.
وی گفت: گاه بخش کوچکی از یک کانال آب دچار مشکل می شود که نیاز به یک تعمیر جزیی دارد اما آنان از کنار این امر براحتی می گذرند و توجهی نمی کنند.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی به کشاورزان این استان توصیه کرد تا از طرح های اجرا شده عمومی به خوبی مراقبت کنند.
حجی پور افزود: شوراها و دهیاران نیز باید نسبت به این امر حساس باشند و از طرح های اجرا شده بازدید کرده و نسبت به تعمیر و نگهداری از آن اقدام کنند.
وی بر همدلی و همکاری قشر کشاورز با یکدیگر تاکید کرد و گفت: به منظور ماندگاری و استفاده بهینه از طرح های عام المنفعه نیاز است تمامی کشاورزان نسبت به این موضوع حساس بوده و همکاری داشته باشند.
وی گفت: تاکنون چهار هزار و 800 کیلومتر از کانال های خاکی مزارع در سطح این استان سیمانی شده است.
وی افزود: از محل سفر رهبر معظم انقلاب به این استان نیز 40 میلیارد ریال اعتبار برای کانال کشی و لوله گذاری مسیر آب در سطح عرصه های کشاورزی این استان اختصاص یافته است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با اجرای این طرح ها زمان انتقال آب به مزارع کاهش یافته و از هدرروی آب در انتقال جلوگیری خواهد شد.
حجی پور از کشاورزان خواست تا با علف های هرز حاشیه کانال ها نیز مبارزه کنند و در صورت مشاهده ترک خوردگی کانال نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد. ک/3
7184/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن