تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817206617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حل مسائل نباید صورت مسئله را پاک کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس اقتصادی؛ برای حل مسائل نباید صورت مسئله را پاک کرد تهران - ایرنا - یک کارشناس اقتصادی معتقد است: برای حل مشکلات نباید صورت مسئله را پاک بلکه باید با واقعیت های اقتصادی و اجتماعی شجاعانه برخورد کرد و از توجیه ناتوانی در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی بشدت پرهیز نمود.


ابراهیم رزاقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در تعریف اشتغال آمده است هر فردی که هفته قبل از سرشماری هم یکساعت کار کرده باشد، شاغل محسوب می شود بنابراین پایین بودن نرخ بیکاری با این تعریف معنا می یابد.
وی اظهار داشت: نرخ بیکاری گویای واقعیت جامعه نیست و به نظر می رسد که بیکاری بیش از آن چیزی است، که منابع رسمی اعلام می کنند.
رزاقی گفت: هرگونه تصمیم گیری در صورتی که از آن حمایت نشود، می تواند به اقتصاد کشور صدمه بزند.
وی معتقد است: کار باید در جامعه ارزش یابد تا افراد از کاری که انجام می دهند لذت ببرند نظیر کشاورزی که کار تولیدی می کند و از کشت و برداشت خود لذت بیشمار می برد.
وی بیکاری را ضد مبانی اخلاقی عنوان کرد و گفت: در جامعه این گونه القا می شود، فرد زرنگ کسی است که پول بسیاری در می آورد، این در حالی است که متاسفانه ارزشهای معنوی بتدریج در حال رنگ باختن است.
وی درباره وضعیت اشتغال در مناطق روستایی کشور نیز گفت: هم اکنون میزان اشتغال در مناطق روستایی کشور بیشتر از مناطق شهری است به طوری که میزان یادشده در این مناطق 54 درصد و در مناطق شهری 30 درصد است.
وی معتقد است: دولت در بسیاری از زمینه ها می تواند شغل ایجاد کند و نیاز نیست که فناوری های بالایی برای ایجاد اشتغال در اختیار داشته باشد.
رزاقی بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی تاکید دارد و در این خصوص گفت: با توسعه صنایع تبدیلی در واقع گام مهمی در بخش کشاورزی برمی داریم به طوری که در کنار کشاورزی بخش صنعت را هم در کشور رونق داده ایم.
وی تاکید کرد: لزومی ندارد که از کالاهای خارجی استفاده کنیم، بسیاری از کالاها در داخل کشور قابل ساخت است بنابراین باید دید دلالان چه منافی را دنبال می کنند که نمی گذارند بخش تولید در کشور شکل بگیرد.
وی ادامه داد: به طور مثال طی سالهای گذشته سرمایه گذاری زیادی در زمینه تولید خودرو داشته ایم، آیا نمی توانستیم با تولید اتوبوس و یا قطار امکان جابجایی مردم را افزایش دهیم و در عین حال کار بیشتری ایجاد کنیم؟ چه لزومی دارد که به هر فردی یک خودرو بدهیم؟
رزاقی گفت: هم اکنون نزدیک به 150 میلیارد دلار کالا وارد کشور می کنیم، در صورتی که می توانستیم مواد خام و یا ماشین آلات سنگین موثر در تولید وارد کنیم و ضمن ایجاد ارزش افزوده روی مواد خام وارداتی آنها را به شکل کالا صادر می کردیم که در آن صورت با معضل بیکاری مواجه نبودیم.
وی معتقد است: منافع انقلاب در اجرای صحیح قانون اساسی است، انقلاب اسلامی بر مبنای استقلال شکل گرفت، چرا امروز باید این همه به لحاظ کالایی وابسته به دیگر کشورها باشیم.
وی اعلام کرد: باید از اندیشه های لیبرالی در اقتصاد پرهیز کنیم و منافع ملی را در دیدگاههای اقتصادی بسط دهیم.
وی گفت: کشورهای آلمان و ژاپن پیش از صنعتی شدن بر منافع ملی خود تاکید داشتند، منافع ملی به دور از هرگونه خدشه ای به دیگر کشورها و حتی در تعامل با آنها باید رشد کند.
اقتصام(4)9123**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن