تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799136044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم ملی برای گسترش عفاف ایجاد نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون رئیس جمهوری: عزم ملی برای گسترش عفاف ایجاد نشده است تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عزم ملی و اراده جمعی برای گسترش عفاف در کشور وجود ندارد و به این دلیل برنامه ای که اقدامات در این زمینه را هماهنگ کند تدوین نشده است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نخستین همایش انسان عفیف از سوی بخش عفاف و حجاب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم جمعه شب در سالن کنفرانس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در این همایش با اشاره به نامگذاری 21 تیر به عنوان روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: سیاست های دستوری رضاخان در زمینه کشف حجاب واکنش ها و مخالفت های مردم و علما را در پی داشت. پس از سقوط رضاخان نیز اگرچه مردم در انتخاب پوشش خود آزاد بودند اما هرگاه جامعه به سوی ولنگاری پیش می رفت مردم و علما با آن مخالفت می کردند.
وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز مسئله پوشش زنان یکی از موارد مورد توجه مسئولین و نهادهای فرهنگی بود اما تا دهه دوم انقلاب به دلیل فضای فرهنگی جامعه چندان با معضلی در این زمینه مواجه نبودیم.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از دهه دوم پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج مسئله پوشش زنان تبدیل به معضلی در کشورمان شد که درباره علت وقوع آن تحلیل های مختلفی ارائه می شود. نیروهای مذهبی و علما علت بدحجابی را تهاجم فرهنگی دشمن می دانند اما عده دیگری سختگیری های گذشته را عامل این مسئله عنوان می کنند.
وی افزود: بر اساس تحلیل دسته دوم، سیاست های غلط فرهنگی دولت های گذشته و کج سلیقگی ها در تعیین رنگ و جنس و اندازه لباس جوانان موجب ایجاد دلزدگی و عقده هایی در جامعه شد که با بروز آزادی های اجتماعی و سیاسی در دولت های سازندگی و اصلاحات سر باز کرد.
مولاوردی گفت: در سال 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب را در 328 بند تصویب کرد و 26 دستگاه در سه قوه مسئول اجرای آن شدند. اگر از منظر حقوقی به این مصوبه نگاه کنیم متوجه می شویم که بیشتر بندهای این مصوبه ضمانت اجرایی ندارد و فقط شامل توصیه های اخلاقی است.
وی ادامه داد: تصویب این قانون ما را به این واقعیت می رساند که عملکرد موفقی در نهادینه کردن ارزش ها در جامعه نداشته ایم زیرا خانواده ها به خوبی به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده اند و آموزش و پرورش هم در این حوزه ضعف های زیادی داشت.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در میان 26 دستگاه، وزارت کشور که 11 وظیفه را بر عهده داشت، از سال 1387 مسئولیت اجرایی قانون را هم بر عهده گرفت و به گواه بیشتر صاحب نظران عملکرد خوبی هم از خود نشان داده است اما هنوز شاهد تغییر خاصی در وضعیت حجاب جامعه نبوده ایم.
وی گفت: سازمان صدا و سیما با بر عهده داشتن 31 وظیفه بیشتری سهم را در میان نهادها و دستگاه ها بر عهده دارد اما عملکرد این سازمان انتقادات زیادی در پی داشته است و حتی باعث تضعیف الگوهای صحیح در زمینه حجاب و عفاف نیز شده است.
مولاوردی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با وجود اینکه اقدامات زیادی در زمینه عفاف و حجاب داشته است اما بیشتر این اقدامات ناکارآمد و ناتمام رها شده اند درحالی که این سازمان می توانست به وسیله حوزه هنری گام های اساسی در زمینه گسترش حجاب و عفاف به وسیله هنر بردارد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به خوبی به وظایفش در زمینه گسترش عفاف و حجاب به وسیله کتاب، فیلم و دیگر محصولات فرهنگی عمل نکرده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه وظیفه اجرای قانون عفاف و حجاب بر عهده 26 دستگاه قرار دارد، تمام بار مسئولیت بر دوش نیروی انتظامی گذاشته شد درحالی که اگر دیگر دستگاه ها هم به خوبی به وظایف خود عمل می کردند زمینه کمتری برای دخالت رفتار انتظامی به وجود می آمد.
مولاوردی برخورد سیاسی با موضوع حجاب را بدترین شکل مواجهه با این مسئله دانست و گفت: پدیده بدحجابی مسئله ای پیچیده و ناشی از عوامل گوناگون است و برای مقابله با آن هم نمی توان دست به اقدامات تک وجهی زد.
وی افزایش میزان شهرنشینی، تغییر الگوی تحصیلی و نگرش های سیاسی و جنسیتی جامعه، تغییر سبک زندگی و گذران اوقات فراغت، تغییر گروه مرجع و تغییر کارکردهای خانواده را از جمله دلایل گسترش بدحجابی و بی حجابی عنوان کرد و گفت: از ابتدای روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، برخورد با مسئله بی حجابی به صورت تک بعدی بوده است.
معاون رئیس جمهوری گفت: با وجود برگزاری همایش های مختلف هنوز شاهد ایجاد عزم جدی برای اجرایی کردن قوانین نیستیم و موضوع حجاب در اولویت قرار ندارد.
وی موضوع دایره دخالت دولت در موضوع حجاب را یکی از مسائل مغفول مانده نامید و گفت: با توجه به واقعیت موجود در جامعه و آنچه در کشورهای مسلمان همسایه رخ داده است به نظر می رسد که نیازمند آسیب شناسی و بازنگری در این زمینه هستیم به برنامه ریزی درستی برسیم.
مولاوردی گفت: نسل جوان با شبهات زیادی روبرو است که پاسخگویی درست به آنها می تواند راهگشا باشد به این دلیل ضروری است رویکرد نهادهای فرهنگی کشور از فعالیت محوری به اثربخشی تغییر کند.
وی در پایان تاکید کرد: مشکل بد حجابی و بی حجابی عمیق تر از آن است که با کار اداری قابل حل باشد و نیازمند عزم ملی و اراده جمعی هستیم لذا امیدواریم در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، شاهد ایجاد عزم ملی در این زمینه باشیم تا در یک جامعه به تمام معنا ایمانی به فعالیت خود ادامه دهیم.
فراهنگ (3) ** 2024** 3404

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن