تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820016767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایه تروریسم بر اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سایه تروریسم بر اتحادیه اروپا
در میان کشورهای اروپایی، انگلیس که بیش از سه هزار نفر از شهروندانش در صف تروریست ها قرار دارند، بیش تر احساس خطر کرده است؛ طوری که زوایای مختلف این مسئله در رسانه های انگلیسی مطرح می شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روزنامه اینترنتی "رای الیوم" در گزارشی با موضوع حمایت غرب از تروریست های مستقر در عراق و سوریه نوشت: در حالیکه تروریست های تکفیری در حال طرح نقشه برای اهداف دورتری نسبت به خاورمیانه هستند، مقامات غربی زنگ خطر هجوم تروریست ها به کشورهایشان را به صدا درآورده اند.     این روزنامه در ادامه می نویسد: در میان کشورهای اروپایی، انگلیس که بیش از سه هزار نفر از شهروندانش در صف تروریست ها قرار دارند، بیشتر از دیگر کشورها احساس خطر کرده است، طوری که زوایای مختلف این مسئله در رسانه های انگلیسی مطرح می شود.     رای الیوم با تاکید بر اینکه "شهروندان انگلیسی در موضوع عراق و سوریه با محدودیت زمانی مواجهند" ادامه داد: این محدودیت و گذرا بودن بحران در عراق و سوریه، هر لحظه احتمال بازگشت آنها را به وطن شان تقویت کرده است.     این روزنامه عربی افزود: شهروندان افراطی اروپا که با شعار "جهاد علیه دشمنان اسلام" در صف گروه های تروریستی قرار گرفته اند، اعتقادات افراط گونه ای در این راه با خود به یدک می کشند و تجربه های بسیاری در اقدامات تروریستی و ساخت سلاح های دست ساز به دست آورده اند.    

    رای الیوم افزود: تا چندی پیش کشورهای غربی که در راس آنها انگلیس و فرانسه هستند، از نقض تحریم ارسال سلاح برای معارضان سوری حمایت می کردند و شهروندان خود را در قالب گروه های مسلح به عراق و سوریه ساماندهی و اعزام می کردند؛ ولی اکنون مسئله کاملا به عکس سیاست های ماه های اخیر کشورهای اروپایی شده است؛ به طوری که اعضای اتحادیه اروپا در حال اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدی در فرودگاه ها و مناطق حساس و مرزی هستند.   چندی پیش یکی از شهروندان بلژیکی که از میدان های جنگ برگشته بود، به یک معبد (موزه) یهودی حمله ور می شود و 4 نفر یهودی را به قتل می رساند.   این روزنامه اینترنتی در پایان خاطر نشان می کند: پراکنده شدن تروریست ها در کشورهایی مانند لیبی و نیجریه که به ساماندهی گروه هایی مثل انصارالشریعه و بوکوحرام اقدام کرده اند و ایدئولوژی القاعده را در وجود خود می پرورانند، همه شواهدی بر صادر شدن تروریست به بیرون مرزهای خاورمیانه است.     خاطرنشان می شود، چندی پیش "جیل دوکر شوف" هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم تاکید کرده بود: اروپا با یک خطر جدی و بی سابقه تروریستی مواجه است.   به گفته وی: جهادی های اروپایی یک تهدید جدی هستند، این یک واقعیت خطرناک است و داستان نیست که فقط برخی مقامات اروپایی برای کسب بودجه های بیشتر و یا برقراری تدابیر امنیتی بیشتر آن را بهانه قرار دهند.   وی که حقوقدان است و در سال 2007 به این منصب رسیده و قبلا در اتحادیه اروپا بویژه در حوزه قضایی آن فعال بوده است، هشدار می دهد که تهدید تکفیری های تروریست اروپایی حاضر در سوریه یک خطر بی سابقه برای اروپا شده اند.    

    جیل دوکر شوف خاطرنشان می کند: اکنون صدها تروریست تکفیری درحال بازگشت هستند و یا بزودی باز خواهند گشت و مقصد آنها مغرب، تونس، اروپا، بالکان، آُسیای مرکزی و پاکستان، استرالیا، کانادا و آمریکا است و این روند تا زمان زیادی ادامه خواهد داشت.     وی می گوید: برخی ممکن است دست به عملیات تروریستی در سطح کوچک بزنند؛ اما بیشتر وابسته به گروه های تروریستی هستند که می خواهند به غرب حمله کنند و می گویند که بعد از سوریه این هدف نهایی آنان است.     دوکرشوف از جمله تلاش های لازم برای مقابله با این پدیده را ضرورت گسترش تماس با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می داند و می افزاید: باید آنها را وادار کرد تا پول و سلاح به تروریست های تکفیری در سوریه به بهانه هایی مانند پرداخت زکات و امثال آن ندهند.     هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم ضمن تصریح بر حمایت جبهه غربی-عربی از این تروریست ها معتقد است: برخی شبکه های تلویزیونی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آشکارا خواستار حمایت های مالی از گروه های مسلح مخالف نظام سوریه و به اصطلاح جهادی ها می شوند که باید بسرعت متوقف گردد.    

  512

منبع: جام نيوز




تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن