تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803585975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه حل نظامی آمریکا برای مشکل سیاسی عراق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: الجزیره :
راه حل نظامی "آمریکا" برای مشکل سیاسی "عراق"
ایالات متحده معتقد است راهکار نظامی می تواند تنها راه حلی باشد که بحران ایجاد شده توسط تروریست های تکفیری – بعثی در عراق را رفع نماید .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره ؛ این شبکه در پیاگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم " شریف نشاشیبی" تحلیلگر و روزنامه نگار امور دنیای عرب نوشت : استفاده از مداخله نظامی خارجی در عراق برای تشکیل یک دولت جدید و حل بحران کنونی نه تنها می تواند بی اثر باشد بلکه ممکن است وخامت اوضاع را تشدید نماید . 


لزوم و وجوب سرکوب هرچه سریعتر تروریست های تکفیری – بعثی در شهرهای عراق بر هیچکس پوشیده نیست . اما از دیدگاه جامعه شیعی در عراق و تعدادی از ائتلاف های سیاسی این کشور راهکار این بحران صرفا استفاده از نیروی نظامی نیست . 


در حالی که ایالات متحده در جبهه مخالف با ایران , سوریه , روسیه و چین قرار دارد اما ناچار است در میدان عراق همراستا با این کشورها حرکت کند . جان کری , وزیر خارجه آمریکا به بغداد قول داده است که از هیچ گونه کمکی برای مبارزه با تروریستها دریغ نکند.


همچنین باراک اوباما , رییس جمهوری آمریکا نیز گفته است : در مورد عراق همه گزینه ها روی میز است . تاکنون چندصد نظامی ارتش آمریکا در عراق حضور دارند تا به نظامیان این کشور برای مقابله با تروریست ها کمک کنند . 


در ادامه این مقاله آمده است : مسکو نیز اعلام کرده است که "حمایتی کامل و همه جانبه " از دولت نوری مالکی انجام خواهد داد تا زمانی که تمام خاک عراق از وجود تروریست های تکفیری – بعثی پاکسازی شود . روسیه همچنین گفته است نمی تواند منفعلانه بایستد و به گسترش تروریسم در سراسر منطقه نگاه کند . نخستین نمونه از کمک مسکو " جنگنده های سوخوی روسی " است که چندین فروند آن به بغداد تحویل داده شده و دولت این کشور نیز هم اکنون در حال استفاده از آنها علیه تروریست هاست . 


در کنار کمک های روسیه , چین نیز ابرازامیدواری کرده است که نهایت کمک های خود را به بغداد ارائه دهد . پکن اعلام کرد مدت های طولانی است که با عراق در زمینه های مختلف مشارکت داشته و این همکاری ادامه خواهد داشت .  


در حالی که درخواست هایی از داخل و خارج عراق خواستار تغییر حکومت و تشکیل یک دولت ائتلافی مطرح می شود اما حمایت نظامی از این موضوع نمی تواند تاثیر چندان محسوسی ایجاد نماید . کاخ سفید  نقش اصلی و کلیدی در این اشتباه دارد چرا که نخستین کشور پیشنهادکننده راهکار نظامی  "آمریکا" بوده است . 


پیش از یورش تروریست ها اختلافاتی میان دولت عراق و کردهای این کشور وجود داشت . به گفته برخی کارشناسان بین المللی این حمله موجب تقویت انگیزه کردها به رهبری " مسعود بارزانی "‌ برای اعلام استقلال کردستان شده است . هرچند که در کنار ادعای این کارشناسان هم دولت عراق و هم کشورهایی نظیر ترکیه به شدت با هرگونه فعالیت غیردولتی و خودگردان از سوی کردها مخالف هستند . 


اسرائیل از نخستین روزهای آغاز درگیری ها در عراق اعلام کرد که از هرگونه استقلال از سوی کردهای این کشور حمایت خواهد کرد ، اظهاراتی که شدیدا از سوی آنکارا مورد انتقاد قرار گرفت . 


در انتهای این مقاله آمده است : آنچه در میان بدیهی می باشد این است که راهکاری نظامی و یک جانبه از سوی آمریکا ـ‌آنگونه که در اشغال 8 ساله عراق توسط ارتش ایالات متحده دیدیم ـ‌نمی تواند وضعیت بحرانی منطقه یا کشوری را بهبود دهد . تقویت تروریست ها و اعزام آنها برای یورش به سوریه و عراق از دروازه های سیاسی دولت های غربی و هم پیمانان عربی آنان گذشته ،‌بنابراین نمی توان انتظار داشت با بمباران هوایی و اعزام نیروهای نظامی خاتمه یابد . 








انتهای پیام /







تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن