تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806377251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: بی توجهی به حقوق مشتریان سایپا


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: بی توجهی به حقوق مشتریان سایپا
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ - 08 July 2014


م.د در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

من و همسرم در 92/12/4 اقدام به پیش خرید الکترونیکی دو دستگاه پراید 111 از شرکت سایپا نمودیم . یکی با دوره تحویل 3 ماهه و پیش پرداخت 9 میلیون و دیگری با دوره تحویل 4 ماهه و پیش پرداخت 8 میلیون برای خودروی اول در اواسط خرداد دعوتنامه ای با مهلت پرداخت 25 خرداد آمد و با اینکه ما مدل اس ایکس می خواستیم به ما گفتند که شرکت به شما فقط مدل اس ای میدهد که از همه هم گرانتر بود و گفتند بخاطر یورو4 می باشد که البته بعداً فهمیدم علت آنست که اختلاف قیمت مدل اس ای با بازار بسیار کمتر از سایر مدلهاست ! که البته طبق روال معمول این روزها به ناچار پذیرفتیم و مابه التفاوت را واریز کردیم.

اما برای خودروی دوم هنوز دعوتنامه ای به دستمان نرسیده بود تا اینکه صبح  93/4/15 ، با توجه به مهلت دعوتنامه ماه پیش به نمایندگی مراجعه کردیم و جویای دعوتنامه شدیم که پس از جستجو در کامپیوتر به ما گفتند دعوتنامه تیر ماه شما در مورخ 93/3/28 رسیده است و تنها 12 روز هم مهلت پرداخت داشته اید که تمام شده است !! و وقتی پرسیدیم چرا به دست ما نرسیده ، گفتند پیامک برایتان ارسال کرده ایم!! در نهایت ما که چنین پیامکی را نگرفته یا آنرا در خیل پیامکهای متعدد تبلیغاتی از دست داده ایم پرسیدیم حالا تکلیف چیست؟ که فرمودند باید یک ماه دیگر صبر کنید تا برایتان دعوتنامه بیاید و علاوه بر آنکه این مدت و مدت فاصله دعوتنامه تا تحویل خودرو ، سودی به سپرده و پرداختی بعدی شما تعلق نخواهد گرفت ، بلکه خودرو را بایستی با قیمت جدید بخرید و اینجا بود که متوجه شدیم که قیمت جدیدی اعلام شده و ممکن است عامل همه اینها بوده باشد.

سوال و اعتراض ما به این شرح است :

الف - وقتی شرکت مدلهای دیگر را هم دارد تولید میکند و مدلهای صفر آن در بازار موجود است و قاعدتاً برایش فرقی ندارد که چه کسی یورو 2 دارد و چه کسی یورو4 چون تعداد تولید هر کدام ثابت است!! پس چرا حق انتخاب به خریداران نمی دهد که سبب ایجاد این شائبه شود که خودروهای با اختلاف قیمت بیشتر با بازار را به خریداران خاص میدهد و خودرو های کم اختلاف تر را به خریداران عام؟

ب-معنی ارسال یا ابلاغ دعوتنامه چیست؟ آیا اگر یک پیامک بفرستند یا تلفنی بزنند که معلوم نیست به اطلاع خریدار برسد یا خیر ، مسئولیت تمام است؟ و این به معنای دعوتنامه رسمی ست؟ اگر اینطور است پس چرا آدرس دقیق خواسته اند و در برگه های دعوتنامه نیز قید گردیده که " آدرس فوق بایستی نشانی محل سکونت مشتری باشد در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود " و جای محل امضای خریدار هم گذاشته اند و خریدار باید کتباً اعلام نماید که مفاد دعوتنامه به اطلاع او رسیده است؟ اگر قرار بود پیامک یا حتی یک تماس تلفنی معیار ارسال دعوتنامه باشد پس بایستی قید میکردند که " خریدار متعهد است تلفنش همیشه در دسترس باشد و همه پیامکها را بخواند اگر نه مسئولیتی ....." و از این به بعد هم شرکتهای پست و مأمورهای ابلاغ سازمانهای مختلف و ... را جمع کنند و بجایش همه ابلاغ ها و دعوتنامه های مالی و قانونی  و غیره را پیامک بزنند ! تا ما هم بدانیم خدای نکرده اگر پیامکی را از دست بدهیم یا پاک شود یا نخوانیم یا گوشی شارژ نداشته باشد یا دزد گوشی را ببرد ! ممکن است کلی زیان ببینیم  !

ج- چرا فرصت پرداخت این دعوتنامه تنها 12 روز است ولی فرصت پرداخت دعوتنامه قبلی 2 برابر بوده است؟ آیا این موضوع ربطی به پیش بینی شرکت محترم سایپا مبنی بر افزایش قیمت و میل به کسب پول مازاد از مشتریان ندارد؟

د- اینکه دعوتنامه خرداد اواسط خرداد بیاید و دعوتنامه تیر هم اواخر خردادبیاید آیا به نظر منطقی ست؟ آخر شرکتی به این عریض و طویلی یک روال ساده نمی تواند داشته باشد که خدای نکرده کسی بتواند روی آن برنامه ریزی کند؟ قاعدتاً وقتی ثبت نام ما 4 اسفند بوده است ، دعوتنامه خرداد باید 4 خرداد بیاید و دعوتنامه تیر هم 4 تیر بیاید تا فاصله خرید از زمان درخواست رعایت شود نه زودتر و نه دیرتر و اگر هم زودتر آمد حداقل فرصت تعیین شده برای پرداخت مابه التفاوت از آن تاریخ درنظر گرفته شود نه اینکه 28 خرداد بیاید و 9 تیر هم وقت تمام شود آخر خریدار بیچاره و بی پناه شاید بر مبنای اعلامی شرکت پول خود را برای آن تاریخ ها می تواند آماده کند و زودتر آماده پرداخت نیست و دیر تر هم پول روی دستش می ماند -تازه به شرطی که از آن مطلع گردد.
 
هـ - این سود مشارکتی که برای ودیعه اول در نظر گرفته اند و اسم آنرا هم گذاشته اند " هدیه مشارکت " مگر بر مبنای درصد تعیین شده و زمان در دست شرکت نیست؟ پس چرا از زمان ارسال دعوتنامه تا زمان تحویل که بشکل عرف یک ماه هم به طول میکشد وپول خریدار معادل کل وجه خودرو در اختیار فروشنده است و خودرو هم تحویل نشده است ، هیچ سودی (یا همان هدیه ای!) برای خریدار در نظر گرفته نمیشود.

و - اما سوال آخر در واقع سوال نیست درد دل است آخر قیمت یک خودرو در حد و اندازه پراید در مملکتی که حقوق پایه کارگریش 600 تومان است چقدر باید باشد و چند درصد و چند بار در سال باید این قیمت تعدیل ( معادل جدید افزایش) یابد؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن