تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804783856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبقت بازار از شوراي رقابت در سربالايي قيمت‌ها!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سبقت بازار از شوراي رقابت در سربالايي قيمت‌ها!
نرخ‌هاي جديد خودرو در حالي از سوي شوراي رقابت اعلام شد كه به گفته رئيس اين شورا ابلاغ فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو با هدف از بين بردن فاصله بين قيمت كارخانه و بازار بوده است اما مقايسه قيمت‌هاي تعيين شده شوراي رقابت با بازار آزاد كاملاً اين هدف را زير سؤال برده است.


نرخ‌هاي جديد خودرو در حالي از سوي شوراي رقابت اعلام شد كه به گفته رئيس اين شورا ابلاغ فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو با هدف از بين بردن فاصله بين قيمت كارخانه و بازار بوده است اما مقايسه قيمت‌هاي تعيين شده شوراي رقابت با بازار آزاد كاملاً اين هدف را زير سؤال برده است.
شوراي رقابت در شرايطي قيمت خودروها را افزايش داد كه مدعي كاهش قيمت‌ها در بازار بود و رئيس شورا در جمع خبرنگاران از تعادل بازار در دو ماه آينده خبر داد اما مقايسه قيمت‌ها كه البته در چند روز قبل بين خودروسازان و مردم سروصداي زيادي به پا كرد، نشان مي‌دهد كه تا به حال دستور‌العملي كه شوراي رقابت ابلاغ كرده است نه تنها قيمت‌ها را تثبيت نكرده است، بلكه قيمت بعضي از خودروها با افزايش بيشتري نسبت به قيمت تعيين شده روبه‌رو بوده است. اين در حالي است كه خودروسازان با قيمت‌هاي جديد كنار نيامده‌اند و اعتقاد دارند كه قيمت‌ها بسيار پايين تعيين شده است و براي توليد بيشتر نياز به افزايش قيمت بيشتري وجود دارد.
به طور مثال در روزهاي اخير خودرو پژو 405 در بازار آزاد حدود 35 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. در حالي كه طبق تعيين قيمت شوراي رقابت بايد حدود 30 ميليون و 500 هزار تومان عرضه شود. پژو پارس سال نيز در حالي به قيمت حدود 34 ميليون تومان از سوي شركت سازنده عرضه مي‌شود كه قيمت اين خودرو در بازار به 52‌ميليون تومان افزايش يافته است. انواع مدل‌هاي پرايد و پژو 206 نيز دربازار شاهد افزايش قيمت يك تا 5 ميليون تومان بوده است.
نابساماني قيمت‌ها در بازار در حالي صورت گرفته كه به گفته معاون بازار‌يابي و فروش ايران خودرو، قيمت‌هاي اعلامي چندان مورد رضايت خودروسازان نبوده و كارخانجات توقع افزايش 20 درصدي قيمت‌ها را داشتند.  به گزار‌ش فارس، معاون بازاريابي و فروش ايران‌‌خودرو با ارائه توضيحي در مورد ابهام در قيمت‌گذاري پژو ۲۰۶ تيپ ۵ و نحوه محاسبه قيمت خودروهاي پيش‌فروش شده گفت: فروش نقدي خودرو با قيمت جديد در ماه جاري انجام خواهد شد.
عبدالله بابايي در مورد ابهام موجود در تعيين قيمت جديد خودروها به ويژه پژو 206 تيپ 5 اظهار داشت: ما تقاضاي افزايش حداقل 20‌درصدي قيمت خودرو را داشتيم، ولي در نهايت شوراي رقابت با افزايش 3 تا 6 درصدي قيمت محصولاتمان موافقت كرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اينكه پژو 206 تيپ 5 از ابتدا با دو ايربگ طراحي شده و نيازي به تغيير طراحي نداشته است، چرا شما هزينه 2 ميليون توماني را براي نصب ايربگ روي اين خودرو تعيين كرده‌ايد، گفت: 206 تيپ 5 قبلاً توسط شوراي رقابت قيمت‌گذاري نشده بود و به همين دليل ما خواستيم تا در قيمت‌گذاري جديد، آناليز قيمت‌ها مشخص باشد.  بابايي با پاسخ به اينكه در قيمت‌گذاري جديد خودروها بابت تغييراتي كه روي محصول انجام شده، هزينه تعيين شده است، در حالي كه پژو 206 تيپ 5 تغييري را شاهد نبوده و هزينه‌اي براي نصب دو ايربگ روي اين خودرو صورت نگرفته است، افزود: به هر حال نصب ايربگ جزو الزامات قانوني بوده و ما سال گذشته بابت پژو 206 تيپ 5 از شوراي رقابت مصوبه‌اي نگرفته بوديم.
    ابهام 700 هزار توماني شوراي رقابت درباره هزينه ايربگ سمند
معاون فروش ايران‌خودرو در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه چطور هزينه نصب ايربگ روي سمند، صفر در نظر گرفته شده است، ولي براي خودروهاي ديگر كه نيازي به تغييري در طراحي نداشته‌اند، هزينه جداگانه‌اي تعيين شده است، گفت: براي سمند ال‌ايكس بنزيني نيز هزينه 700 هزار توماني نصب ايربگ در نظر گرفته شده است. اين در حالي است كه در جدول قيمت خودروها كه رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت سه روز پيش ارائه كرد، بابت نصب ايربگ روي سمند ال‌ايكس بنزيني و سورن هزينه‌اي تعيين نشده بود و رقم صفر ذكر شده بود.
    فروش نقدي با قيمت‌هاي جديد در ماه جاري
معاون بازاريابي و فروش ايران‌‌خودرو در ادامه در مورد عرضه نقدي محصولات اين شركت در تير‌ماه نيز گفت: سعي مي‌كنيم طي ماه جاري يك مرحله فروش نقدي انجام دهيم كه قيمت‌هاي جديد خودرو در اين فروش لحاظ خواهد شد.  وي در مورد نحوه محاسبه قيمت خودروهاي پيش‌فروش شده نيز گفت: در مورد خودروهايي كه تاريخ تحويل آنها تا پايان تير‌ماه است، قيمت‌هاي قبلي را لحاظ خواهيم كرد و براي خودروهاي تحويلي از مرداد به بعد، در صورتي كه در قرارداد فروش عنوان شده باشد كه خودرو با قيمت روز عرضه مي‌شود، قيمت‌هاي جديد لحاظ خواهد شد.
    تعيين تكليف قيمت تندر ۹۰ تا پايان هفته جاري
رئيس شوراي رقابت از تعيين تكليف قيمت نهايي تندر ۹۰ تا پايان هفته جاري خبر داد. رضا شيوا با اشاره به اينكه هنوز شوراي رقابت در تعيين قيمت نهايي تندر 90 به تصميم نهايي دست پيدا نكرده است، اظهار داشت: بخشي از اطلاعات مورد نياز شوراي رقابت براي تعيين قيمت تندر 90 از سوي خودروسازان ارائه شده است و هم اكنون در مرحله كارشناسي قيمت‌گذاري قرار داريم.
  وي با اشاره به اينكه البته خودروسازان نيز هنوز تمام اطلاعات مورد نياز قيمت‌گذاري اين خودرو را در اختيار شوراي رقابت قرار نداده‌اند، افزود: با تجميع اطلاعات دريافتي از سوي خودروسازان و برگزاري جلسات كارشناسي قيمت نهايي تندر 90 اين هفته تعيين مي‌شود.



نویسنده : بهناز قاسمي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن