تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی عملکرد بهره وری مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ بررسی عملکرد بهره وری مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور آغاز شد تهران - ایرنا - معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شروع بررسی و تحلیل عملکرد و بهره وری مراکز آموزشی این سازمان در راستای تحقق راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری (توسعه و ارتقا آموزش های مهارتی) خبر داد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پوراندخت نیرومند افزود: شرایط خاص هر منطقه از ابعاد جمیعتی، نرخ بیکاری و اشتغال، ظرفیت ها و پتانسیل های بخش های خدماتی و تولیدی (صنعت و کشاورزی)، تعداد دانشگاه ها، وضعیت تحصیلی و مهارتی نیروی انسانی، شرایط فرهنگی و اجتماعی نشان می دهد که در شرایط فعلی جامعه نمی توان سیاستی واحد را در مدیریت مراکز آموزشی دنبال کرد.
وی ادامه داد: شرایط ایجاب می کند که با استفاده از خرد جمعی مدیران، مربیان و کارشناسان ستاد و ادرات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها، به ارتقا و بهبود عملکرد مراکز آموزشی پرداخت.
نایب رییس شورای نظارت، ارزیابی و گسترش مرکزی اظهار داشت: به منظور آسیب شناسی مشکلات و چالش های پیش رو، کمیته ای مرکب از مدیران و کارشناسان ستاد، مدیرکل و معاونان اداره کل در مراکز حضور یافته و در مرکز به بررسی مشکلات پرداخته و در همان جا تصمیماتی که جنبه درون سازمانی داشته و از لحاظ قانونی قابلیت اجرا داشته باشند را ارائه می کنند و پیشنهادات در شورای نظارت، ارزیابی و گسترش مرکزی بررسی و تصویب می شود.
وی افزود: مسائل و مشکلاتی نیز که جنبه فراسازمانی داشته باشد در شورای معاونین سازمان بررسی شده و پس از تصویب، برای اجرایی شدن دنبال می شوند.
نیرومند اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید ویژه ای بر منطبق کردن سیاست ها و برنامه های کلان و همچنین ظرفیت های نرم افزاری و مغز افزاری حوزه های ستاد و صف دارد و با توجه به ظرفیت مراکز آموزشی سازمان، استفاده بهینه از ظرفیت این مراکز را مورد تاکید قرار داده اند و در این راستا ریاست عالی سازمان نیز این مهم را به طور جدی پیگیری می کند.
نایب رییس شورای نظارت، ارزیابی و گسترش مرکزی این سازمان گفت: به منظور بهبود سهم پژوهشی مربیان سازمان در طرح اعتبارسنجی، مستندسازی تجارب آسیب شناسی مراکز آموزش فنی و حرفه ای سازمان با استفاده از مشارکت روسا و مربیان مراکز آموزشی سازمان نیز مورد تاکید است.
معاون آموزشی سازمان در این راستا افزود: در نظام اداری ما فلسفه حمایت از پژوهش در سازمان ها و دستگاه های اجرایی، آسیب شناسی، افزایش بهره وری و ارائه خدمات به مشتریان و همچنین استفاده بهینه از منابع است و برهمین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در طرح اعتبار سنجی، پژوهش را نیز مورد توجه قرار داده است.
نیرومند تأکید کرد: با توجه به اهمیت کاربردی کردن پژوهش مربیان سازمان، تاکید می شود که مربیان و کارشناسان مراکز آموزشی در دو بعد درون و برون سازمانی به آسیب شناسی بپردازند.
معاون آموزش این سازمان ادامه داد: از نظر درون سازمانی محورهای سخت افزاری (تجهیزات و فضاهای آموزشی)، نرم افزاری (استانداردهای آموزش شغل و شایستگی، منابع آموزشی)، مغز افزاری(شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی اعم از مربیان، کارشناسان و روسای مراکز آموزشی، نظام رتبه بندی مربیان و انتصاب روسای مراکز آموزشی)، سازمان افزاری(اسناد بالادستی سازمان و به ویژه سند رهبردی مهارت و فناوری، ساختار سازمانی، نظام پرداخت حقوق و مزایای مبتنی بر عملکرد، بوروکراسی، ارتباطلات رسمی و غیررسمی سازمان، تعامل به اصناف، صنایع و بنگاههای اقتصادی، تشکل ها و انجمن ها) باید مورد توجه قرار گیرد و به همراه آن راهکارهای قابل اجرا(مناسب) ومطلوب (آرمانی) نیز ارائه شود.
نیرومند افزود: در بعد برون سازمانی لازم است که قوانین و مصوبه ها با دید تخصصی بررسی شده و ضمن آسیب شناسی راهکارهای پیشنهادی نیز ارائه شود.
وی اظهار داشت: از جمله موارد دیگری که در بعد برون سازمانی باید مورد توجه همکاران مراکز آموزشی قرار گیرد و پیشنهادهای عملیاتی ارائه شود فعالیت سایر دستگاه ها در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و چالش های پیش رو و ارائه تجارب و راهکارهای مناسب جهت انسجام بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی و بخش های غیردولتی به ویژه با رویکرد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.
معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مربیان این سازمان خواست که برای ارائه دستاوردهای تحقیقی خود، از فرصت همایش مهارت آموزش و اشتغال بهره برداری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به دیدگاه علمی ریاست سازمان و اینکه وی در سه سال اخیر تلاش زیادی برای ایجاد فرصت حضور همکاران در همایش ها و حمایت از چاپ و انتشارت دستاوردهای علمی پژوهشی آنها داشته است، اظهار امیدواری کرد که زمینه مستند سازی تجارب همکاران در قالب چاپ مقاله و کتاب فراهم شود و نتایج آن مورد استفاده مدیران قرار گیرد.
نیرومند افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان از مراکز آموزشی شهیدان رهبری(فاتح)، خدایی استان والزهرا البرز بازدید به عمل آمد و مدیران ستاد در جریان فعالیت های این مراکز قرار گرفتند.
وی افزود: انتظار می رود که این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان برای 7 مرکز استان البرز و 6 مرکز استان تهران اجرایی شود.
اقتصام(1)9123**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن