تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813259910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجاب مایه عزت و قدرتمندی زنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجاب مایه عزت و قدرتمندی زنان است قروه-ایرنا- مشاور امور بانوان فرماندار قروه گفت: حجاب سرمایه ای گرانبها و مایه عزت و قدرتمندی زنان است.


به گزارش ایرنا، زهرا مفاخری روز دوشنبه در نشست روز ملی حجاب افزود: حجاب زن، مایه مباهات او و سند شخصیت انسانی وی است، زن همانند مرواریدی گرانبهاست که باید در صدف حجاب و پوشش، خود را به کامل ترین شکل حفظ کند.
به گفته وی تنوع طلبی بانوان در انتخاب رنگ و مدل لباس نباید موجب دوری از توجه به مساله حجاب و عفاف شود.
مفاخری افزود: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم مبانی اخلاق و بنیان خانواده خواهد شد.
وی با برشمردن اهمیت عفاف و حجاب، نهادینه شدن آن را جوهر اخلاق دانست و گفت: رعایت حجاب و حفظ پوشش ظاهری از شناخت درونی و یقین باطنی افراد حاصل می شود.
مشاور امور بانوان فرماندار قروه افزود: نقش خانواده ها در حفظ و رعایت حجاب فرزندان و همچنین حضور رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی از موثرترین راه های کنترل معضلات اجتماعی بویژه حفظ عفاف و حجاب در سطح جامعه است.
وی اظهار کرد: نگاه فرهنگ دینی به مسأله حجاب و عفاف در جامعه و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه، باعث توسعه و ترویج حجاب در جامعه خواهد شد.
مفاخری گفت: حجاب، مهمترین رکن مورد توجه خدای متعال در مسیر رستگاری انسان است و در دین مبین اسلام نیز همواره بر حفظ عفاف و حجاب توصیه موکد شده است.
به گفته وی از منظر اسلام حجاب در ابعاد فردی و اجتماعی آثار و دستاوردهای فراوانی دارد که مهمترین آنها آرامش و تعمیق پیوندهای خانوادگی است.
مفاخری در پایان افزود:حجاب در اسلام بیانگر آن است که حضور زن را پذیرفته و برای سلامت حضور وی در عرصه های مختلف جامعه، حجاب را مطرح می کند بنابراین از نگاه اسلام، ریشه حجاب؛ حضور مثبت و سازنده زن است.
در 21 تیر 1314 هجری شمسی صدها تن از غیرت مندان معترض به سیاست های استبداد رضاخانی بخصوص قانون ننگین کشف حجاب، در مسجد گوهرشاد و در مجاورت حرم امن رضوی، توسط عمال سفاک رژیم پهلوی، مظلومانه در خون سرخ خود غلتیدند و برگی افتخار آمیز بر کتاب تاریخ ایران زمین افزودند، لذا این روز در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی حجاب نامگذاری شده است.ک/2
7345/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن