تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819460440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابزارهای لازم برای ادای فریضتین در جامعه فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه: ابزارهای لازم برای ادای فریضتین در جامعه فراهم است قم - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ناصحین همه ابزارهای لازم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را در اختیار دارند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ یکشنبه شب در دوازدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: چشم انداز امر به معروف و نهی از منکر طبق فرموده خدا در قرآن بسیار مهم و حایز اهمیت است، لذا اقداماتی که برای رسیدن به این چشم انداز باید انجام شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه خداوند زمینه ادای فریضتین را به صورت فطری و ذاتی در انسان قرار داده است، افزود: از آنجا که انجام عمل خوب و شایسته و همچنین پرهیز از انجام عمل ناشایست مطابق فطرت انسان است، انجام فریضتین در جامعه بسیار تاثیرگذار و آسان می باشد.
سعیدی با بیان اینکه پشتوانه اهل دین و اهل معروف فطرت انسان ها و همچنین پشتوانه اهل منکر و گناه غرایض و شهوات است، اظهار داشت: اگر اهل معروف تلاش نکنند همان کسانی که بر خلاف فطرت انسان ها حرف می زنند برای کشاندن مردم به سمت منکر بیشترین تلاش ها را انجام می دهند.
امام جمعه موقت قم با بیان اینکه ناصحین و فعالان عرصه فریضتین امروز به برکت نظام اسلامی بر خلاف رژیم گذشته تمام قدرت و اختیارات لازم برای ادای این واجب الهی در جامعه را دارند، افزود: طبق قرآن هر قوم و طایفه ای که از ابزارهای در دست خود برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر استفاده های لازم را نکند، دشمن بر او مسلط می شود.
سعیدی با اشاره به ابزارهای موجود در دست دشمن مانند سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای خاطرنشان کرد: ناصحین باید بدانند که با توجه به استقرار نظام اسلامی و فراهم بودن همه زمینه ها و شرایط برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای در دست آنها به مراتب قوی تر و کار ساز تر از ابزارهای دشمن است.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسوولان بی نظیری در دنیا دارد گفت: باید با استفاده از این مسوولان متدین و ارزشی که همگی دغدغه ارتقا و پیشرفت کشور و نظام را دارند برای انجام فریضتین در جامعه تلاش کرد.
تولیت آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به تقدم امر به معروف بر نهی از منکر خاطرنشان کرد: این نشان دهنده این نکته است که باید بیش از همه چیز زمینه امر به معروف را فراهم کرد و با فضاسازی برای معروف، فضای منکر را در جامعه از بین برد.
این همایش به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترتیب یافته بود. ک/3
7403 / 553

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن