تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید برای افزایش تراکم استخوانی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روش جدید برای افزایش تراکم استخوانی
کد خبر: ۴۱۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ - 06 July 2014


کاهش تراکم استخوانی در دوران کهنسالی تاحدودی اجتناب‌ناپذیر است اما البته روش‌های موجود برای پیشگیری و کاهش شدت آن ضروری است.

به گزارش ایسنا، آسیب‌پذیرشدن استخوان‌ها فرد را در معرض شکستگی استخوان لگن، مچ و ستون فقرات قرار می‌دهد. عده قابل توجهی از مردم در جوامع مختلف به بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان و «استئوژنز» (استخوان‌سازی ناقص) مبتلا هستند که موجب میزان قابل توجهی کاهش تراکم استخوانی می‌شود.

گروهی از متخصصان دانشگاه لیورپول در یک آزمایش جدید محرک‌های عصبی و عضلانی را داخل پاهای چند موش آزمایشگاهی قرار دادند که برای مدت 28 روز و هر 30 ثانیه به آنها پالس و تکانه‌هایی وارد می‌کنند. بر اثر وارد شدن این ضربه‌ها ماهیچه‌های بیرونی ساق پاهای موش‌ها منقبض می‌شود.

به گفته «پائولا ویکرتون» محقق این مطالعه، این ضربه‌های مکرر نه تنها در قدرت حرکتی این حیوانات خللی ایجاد نکرده بلکه همچنین پس از اتمام بررسی این حیوانات تحت سی تی اسکن قرار گرفته و مشاهده شد که حجم استخوان‌ها در مناطق تحریک شده تا 30 درصد افزایش یافته است.

 به نقل از ساینس ورلد ریپورت، پائولا ویکرتون همچنین افزود: در حالی که مطالعه انجام شده به کاربردهای فعلی پزشکی نزدیک نیست اما می‌تواند فاکتوری امیدوارکننده در جلوگیری از این بیماری باشد که لازم است بررسی‌های جدیدی در این زمینه انجام شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن