تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (3)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (3) تهران - ایرنا - «شهدا» در اندیشه بلند و تابناک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، تا جاییکه حضرت امام خمینی(ره) آنان را شمع محفل بشریت توصیف کردند.


هجوم ارتش بعثی به خاک ایران، عرصه متفاوتی را در قیاس به سایر عرصه های نبرد گشود، عرصه ای که نه با «حمله»، بلکه با دفاع جانانه جوانان کشور، پیروزی جاودانه ای را نصیب ایرانیان کرد.
اما این پیروزی جاودان، ثمره خون شهیدانی است که هر یک با لبیک گویی به ولی فقیه زمان و پیرمراد خود، راهی جبهه ها شدند تا نهال طیبه انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به بلوغ برسانند.
شهدا در صحیفه شریف تاریخ دفاع مقدس، هریک برگ زرینی هستند، از این رو، خوانش گفته ها، اندیشه و نگرش شهدا و نیز انتقال آنها به نسل جدید می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.
نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعه 15 جلدی را با عنوان «گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا» منتشر کرده و گروه اجتماعی ایرنا با رجوع به این کتاب و به تاسی از توصیف امام خمینی(ره) از شهدا مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریتند»، به بازنشر گفته ها و اندیشه های زلال آنان پرداخته است.
باشد که با مطالعه آنها، از باده پر از معرفتی که شهدا سرکشیدند، ذره ای نصیب تشنگان رهپو شود:

** شهید بهروز جعفری
این افتخار بزرگی است که شما هم می توانید با دادن یک شهید خدمتی به اسلام و انقلاب اسلامی نمایید، امیدوارم ضمن بخشیدن من آن چنان روحیه داشته باشید که برای دیگران سرمشق باشد.
درود بر روان پاک شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و جان برکفان سلحشور.

** شهید بمانعلی جعفری ندوشن
من به خاطر رضای خدا و حفظ قرآن و تداوم انقلاب اسلامی برای جهاد حرکت کرده و به عنوان یک شخص حقیر مسوولیتی را که در مقابل ملتم داشتم، ادا کردم.

** شهید بهرام جامه بزرگ
به راستی دین اسلام تنها راه نجات بشریت است، تنها راه آزادی و آزادگی است و خون شهدای این مملکت در تاریخ شاهد حماسه ها و جانبازی ها و شهادت ها بوده ، همچنان که خون امام حسین (ع) انقلاب حسین (ع)را به وجود آورده امیدوارم خون ناقابل من نیز تداوم بخش انقلاب اسلامی ایران باشد.

** شهید بهرام حیدرپور
ملت قهرمان ، با ایمان، شجاع و شهیدپرور ایران تاکنون با قریب 70 هزار شهید، این انقلاب اسلامی را تا اینجا رساندند.

** شهید بهروز جعفری
از خدا بخواهید که این انقلاب را که با خون هزاران هزار شهید به دست آمده، به پیروزی نهایی برساند.

** شهید پاشا جعفری
برادرانم قدر این انقلاب اسلامی را بدانید چون این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده، درخت این انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده است.

** شهید پرویز آبکار اصفهانی
خداوندا، حمد و ثنایم را بپذیر، هدایتم فرما، گناهانم را ببخش، دریچه مغفرت را به رویم باز کن و مرا در جوار رحمت خود به سوی بهشت راه نمای، خداوندا، مرا شهید بمیران، شاید خون من کمک باشد برای تداوم انقلاب اسلامی.

** شهید پرویز بزرگ ابراهیمی
امت حزب اللـه و رزمنده و شهیدپرور ایران بار تنومند نهال انقلاب اسلامی را به دوش می کشند و بی مهابا بر شیاطین غربی و شرقی می تازند.
درود به روان پاک شهیدان اسلام به خصوص شهدای انقلاب اسلامی و این جنگ تحمیلی.

** شهید پرویز پرویزپور
و در این موقعیت زمانی کشور، عازم نبرد با کفر شدم تا این که این درخت جوان انقلاب اسلامی را بارورتر سازم و حالا می فهمم لذت شهید شدن را که چه عشق در ما به وجود می آورد.
مبادا در این مورد بدگویی به انقلاب شود، با جاری شدن خونمان است که حکومتمان تغییر می کند و به حکومت عدل الهی آخر زمان متصل می شود.

** شهید پرویز حاجیوندزاده
و به مادرم می گویم اگر من شهید شدم در سوگ من ننشیند، لباس سیاه نپوشد، به این انقلاب اسلامی دلگرم باشند و ندای خمینی کبیر فریادگر زمان را، لبیک گوید.

** شهید تقی آجرلو
سلام بر خانواده شهدا، آنان که سرمایه خود را فرستادند و دین خود را به انقلاب ادا کردند.

**شهید تقی بهادری
به اللـه سوگند من سعادت خویش را نمی یافتم مگر در پیمودن خط خونین اباعبداللـه الحسین (ع) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.

** شهید توکل احدپور
مادر عزیزم خودت هر روز می بینی که چقدر از هموطنانم شهید می شوند، خون من از خون آن ها رنگین تر که نیست از شما می خواهم بعد از من با نوکران شرق و غرب بجنگی و به حرف هیچ یک از این نوکران گوش ندهی هر هفته به نماز جمعه بروید تا این انقلاب اسلامی ما پیروز شود.

* شهید تاپدوق آذری
سلام به شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و با سلام به حسین شهید که با خون خود ریشه اسلام را آبیاری کرد.

** شهید جعفر آخرجهانی
من خود را به دریای لشکر خداوند زده ام تا بلکه از این طریق دین خود را به اسلام عزیز و به انقلاب حیات بخش ایران که خون بهای هزاران شهید پاک باخته می باشد، ادا نمایم.

** شهید جعفر احمدی حمدگو
هیچ وقت مظلومیت شهدای انقلاب اسلامی همچون شهید مظلوم، چمران، رجایی، با هنر و آیت اللـه محمدباقر صدر و خواهرش و... را از یاد نبرید.

**شهید جعفر انصاری
سلام بر ارواح طیبه و پرفتوح شهدای حق و فضیلت که با ایثار جان خود درخت نو پای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و جان خود را در طبق اخلاص نهاده و عاشقانه به دیدار اللـه رفتند.

**شهید جعفر اویسی
درود بی پایان به رهبر کبیر انقلاب و درود فراوان بر روح شهیدان انقلاب اسلامی که جان بر کف جان شیرین خود را برای انقلاب ایران نثار می کنند.

** شهید جلیل براتوند
شهادت سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود، بعد از شهادتم لباس سیاه مپوشید تا مبادا دشمنان انقلاب شاد شوند و شما برادران و خواهران مهربانم از امام اطاعت کنید و از انقلاب اسلامی دفاع کنید و از اختلاف بپرهیزید و دیگران را به وحدت دعوت کنید.

** شهید جلیل ترکی زاده
به برادر و دوستان من بگویید که راه شهدا را دنبال کنند، نگذارند که خون شهدا پایمال شود و تمام ضربه های ضدانقلاب را خنثی کنند تا ریشه آن ها را از کشور اسلامی ما کنده شود.

** شهید جلیل حامد مقدم خراسانی
من براساس مسوولیتی که در برابر انقلاب اسلامی که خون بهای هزاران شهید و مجروح است به خدمت مقدس سربازی آمدم تا این که با دادن خونم درخت اسلام را که با خون جوانان رشد کرده است، آبیاری نمایم.

** شهید جمشید امدادی
دشمنان انقلاب اسلامی ایران را نابود کن و اجازه مده که کسی در این دنیا به وطن تو چشم طمع بدوزد و از مرگ نترس که شهادت در راه خدا بزرگ ترین افتخار انسانیت است.

** شهید جمشید امیری
من خون سرخ خود را فدای رهبر و انقلاب اسلام خواهم کرد و اگر خداوند بزرگ شهادت را نصیبم کرد به عنوان یک شهید در راه امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) و امام امت و انقلاب قدم برداشته ام.

** شهید جمشید بهرامی فارسانی
شهیدان انقلاب اسلامی و امت اسلامی در آستانه طلوع فجر انقلاب و با کمک و امداد خداوند می روند که پرچم جمهوری اسلامی را که همان پرچم اسلام است بر تمام کاخ های ظلم و ستم به اهتراز درآوردند.

** شهید جمشید حیدری سودجانی
سلام بر پدران و مادران شهیدان که چنین فرزندان برومندی را بزرگ کرده و فدای اسلام نمودند تا پایدار بماند و این ما هستیم که باید قدر این امام عزیز و رهبر بزرگوار را بدانیم که چه انقلابی را به ثمر رساندند و چه کسانی را از زیر سلطه ظلم و ستمکاری درآوردند.

** شهید چراغعلی پرهمت
این انقلاب اسلامی را که خون بهای هزاران شهید در خون تپیده می باشد حفظ و نگهدارید و خیال نکنید که این اسلام و آزادی را ارزان به دست آورده اید که آن را ارزان از دست بدهیم بلکه این انقلاب که تا اینجا رسیده با خون آبیاری شده است.

**شهید حبیب آسوده فیض آباد
درود فراوان بر شهیدان اسلام به ویژه شهیدان کربلایی ایران که با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند.

** شهید حبیب اللـه امیر سرداری
ما درس شهادت، شجاعت، آزادگی و آزادمردی را از سیدالشهدا و سالار شهیدان حسین (ع) آموختیم. همرزمان برای ما افتخار است که در راه اسلام خون بدهیم و نهال انقلاب اسلامی را بارور کنیم.

** شهید حبیب اللـه جان فزا
برای اسلام عزیز قدم برداشته و جان خود را فدای این انقلاب و از خداوند طلب و درخواست می کنم که توفیقی به من بدهد تا به جمع شهدا بپیوندم.

** شهید حجت اللـه اسکندری
کشورهای استکبار برای نابود کردن انقلاب اسلامی از هر حیله و نیرنگ استفاده می کنند اما همان طور که برای ما ثابت شده در قرآن و در روایت از اینچنین انقلاب نام برده شده است پس وظیفه خود دانستم که برای پاسداری از این انقلاب حتی جان خود را در کف اخلاص گذاشته و از آن حفاظت نمایم.

** شهید حجت اللـه باقری
این عزیزان بی هیچ توقعی از انقلاب، تمام هستی خود را مدیون اسلام و انقلاب دانسته و سخاوتمندانه در این راه مقدس سر می بازند و چه مظلومانه در جای جای دشت های داغ خوزستان و کوهستان های سرسخت غرب به شهادت می رسند.

** شهید حسن اسپری
بگذارید آن افرادی گریه کنند که یک فرزند داشتند و در راه انقلاب اسلامی فدا شدند و مادر پیرشان می گوید ای کاش من فرزند دیگری داشتم تا در راه انقلاب هدیه می کردم و شما کاری کنید که مردم از شما عبرت بگیرند.

** شهید حسن اسماعیلی
افسوس روزی می آید که ما از خواب بیدار می شویم و می بینیم از قافله عقب مانده ایم. امیدوارم که شهادت برای رضای خدا و تحقق آرمان انقلاب اسلامی باشد.

** شهید حسینعلی برقبانی
از صدر اسلام تا به حال این خون ها بوده که ریشه اسلام را آبیاری کرده است. از شهیدان انقلاب اسلامی تا کربلای انقلاب امام حسین (ع) و کربلای ایران. چون اسلام از ایران رشد کرده و می خواهد به کشورهای دیگر صادر شود، می خواهند جلوی این انقلاب اسلامی را بگیرند.

** شهید حکمت اللـه بارید
این را باید مایه افتخار برای خودتان بدانید که توانستید فرزند خود را هدیه به این انقلاب بکنید.

** شهید حمزه ایزدیان
خدایا برای رضای تو ، در راه تو ، یاری تو و دینت قدم برداشته ام تا نفس در سینه دارم و تا خون در شریانم جاری است دفاع می نمایم تا دشمن نتواند صدمه یا ضربه ای به انقلاب اسلامی و ناموس و آبرویم وارد کند تا فردا در پیشگاهت سرافراز و آبرومند باشم.

** شهید حمید آتشی
امیدوارم با ریختن خون خویش به پای درخت این انقلاب جبران آن واقعه هایی که به وسیله من و اخلاق ناصحیح من انجام گرفت بکنم تا شاید با رفتن من بتوانید بیش از پیش فعالیت نمایید.

** شهید خسرو پاینده مهر
به سراغ ارزش های معنوی بروید، بدانید که شهدای عظیم انقلاب اسلامی هر لحظه نظاره گر اعمال شما هستند و انتظار دارند که در راه آن ها قدم بردارید.

** شهید داود اشرفی رهقی
سلام و درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی که به شهادت خودشان مکر و حیله دشمنان از خدا بی خبر را به ملت ما شناساندند و درخت انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند و با این آبیاری روح تازه ای به انقلاب اسلامی بخشیدند.

** شهید داود افشاری
همیشه سراپا گوش به فرمان امام و یاران صدیق و مومن امام که حافظ درخت انقلاب و اسلام عزیز بوده اند، باشید.
خدا را سپاس می گویم از این که عمرم را طولانی گردانید تا این که روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری امام خمینی (دام اللـه عمره) را ببینم.
اجتمام (1) **س.ق**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن