تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و ساز شبانه روزی بدون پروانه ساخت/ بررسی طرح دومین سوال از شهردار در جلسه غیرعلنی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از بررسی پشت پرده بوستان مادر؛ ساخت و ساز شبانه روزی بدون پروانه ساخت/ بررسی طرح دومین سوال از شهردار در جلسه غیرعلنی خبرگزاری پانا: تذکر شورا در خصوص تغییر کاربری بوستان مادر دو سه ماهی هست که در صحن علنی و غیر علنی شورا در حال بررسی است . شهرداری به استناد طرح تفصیلی تاکید دارد در این زمین تغییر پهنه ای رخ نداده اما شورا به استناد طرح جامع شهر تهران معتقد است این زمین را در پهنه فضای سبز قرار دارد .
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۵ تير ساعت 08:57



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، هیچ سندی در دبیر خانه کمیسیون ماده 5 وجود ندارد که نشان دهد در کدام جلسه این کمیسیون این تغییر پهنه رخ داده است. اما به گفته رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در زمان تبدیل نقشه های یک ده هزارم به دو هزارم این تغییرات به وجود آمده است. طومار مردمی برای توقف ساخت وساز در بوستان مادر
نخستین بار محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورا در یک جلسه غیر علنی این موضوع را تذکر داد . او بر اساس طوماری که مردم محل به شورا ارسال کرده بودند از شهرداری خواست فعالیت های ساختمانی را در این زمین متوقف کند . اما احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران شورا در صحن علنی در خصوص تذکر حقانی گفت: دراین منطقه هیچ درختی قطع نشده است و متراژ زمین نیز 7 و نیم هکتار است.
جواب دنیامالی الگویی برای پاسخ گویی مدیران شهرداری به این تذکر حقانی بود . شهردار منطقه 5 با یاد آوری آن که در سالهای دور درخت های این زمین قطع شده است تاکید کرد از ابتدا اراده ای برای تبدیل این زمین به بوستان مادر نبوده است . 
اما سوال شورا از شهرداری در خصوص تغییر پهنه ای بود که شهرداری زیر بار آن نمی رفت و ساخت و سازهای شبانه روزی در زمینی که هنوز پروانه ساخت نداشت .
این زمین زمانی متعلق به وزارت آموزش و پرورش و بانک ملی بوده و براساس توافق نامه انجام شده قرار بوده زمین های باقیمانده که هفت هکتار است به فضای سبز عمومی بدل شود.
ساخت وسازهای شبانه روزی با پیش پروانه
محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست درباره بوستان مادر به پانا می گوید: من این موضوع را در جلسه غیر علنی و به خواست مردم منطقه مطرح کردم . سوابق این زمین بررسی شده است. زمین بوستان مادر در پهنه G قرار داشته است . در سال 88 شهردار وقت به مدیر کل شهرسازی نامه ای می نویسد که به دلیل بالا بودن سرانه های فضای سبز در منطقه این پهنه از G به M بدل شود که حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای سوم در تذکری خلاف بودن این عمل را اثبات و پروژه متوقف می شود. در پیش پروانه ای که برای زمین صادر شده اعلام شده تجهیز کارگاه اما در حال حاضر می بینید این زمین 18 متر گودبرداری شده است .
هیچ سندی در کمیسیون ماده 5 برای تغییر کاربری وجود ندارد 
مستندات حکایت می کنند این زمین بدون طرح در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری داده است ، هیچ سندی در دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در خصوص تغییر کاربری این زمین وجود ندارد. این پرسش مطرح است که آیا این تغییر کاربری مراحل قانونی خود را سپری کرده است.
نکته ای که داوودپور نماینده شورای عالی شهرسازی به آن اشاره می کند و می گوید: مراحل قانونی تغییر پهنه در این منطقه طی نشده است ،براساس مصوبات طرح جامع تهران کاربری این زمین برای فضای سبز عمومی است و براساس مصوبه طرح جامع تا سال 95 اجازه تغییر کاربری نداشته است .
بررسی پروژه بوستان مادر چندین بار در جلسات کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بررسی شده اما به نتیجه ای نرسید . در جلسه غیر علنی هفته گذشته نیز که شهردار تهران حضور داشت این موضوع از سوی محمد سالاری مطرح شد . او با بیان این که در بازدید های که از این زمین داشتیم دوستان در شهرداری عنوان کردند ریشه این زمین باغ نبوده و امروزه چون سرانه های فضای سبز در این منطقه بیشتر از استاندارد است آن را تغییر پهنه داده می گوید: وقتی بارها در خصوص پهنه این زمین که جز فضای سبز است تذکر داده می شود و آن وقت به جای توقف کار روزانه آن را شبانه روزی می کنند چه انتظاری می توان داشت.
سالاری ابراز کرد: متاسفانه شرکت ها و سازمان های سرمایه گزار هم در این مورد مظلوم واقع می شوند چرا که آنها از شهرداری طلب دارند و شهرداری در ازای طلبشان این زمین ها را به آنها واگزار می کند.
رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا همچنین خاطر نشان کرد: بخش اسفناک قضیه آن جاست که ساخت و ساز در چنین زمین بدون مجوز و پروانه در حال اجرا است حال آنکه یک شهروند بدون داشتن مجوز و پروانه مجاز به ساخت زمین 200 متری خود نیست.
ترک جلسه غیر علنی توسط شهردار 
اما شهردار تهران در این زمینه پاسخی نمی دهد . او ترجیح می دهد به آرامی جلسه شورا را ترک کند تا پاسخی به تذکرات اعضا در خصوص بوستان مادر ندهد .
سالاری در این رابطه به پانا م یگوید: زمانی که من تذکر را مطرح کردم شهردار از جلسه رفته بود و قرار بر این شد گزارشی در اعضای شورا در خصوص تغییر پهنه داده شود .
محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورا قصد دارد این موضوع را به عنوان سوال از شهردار تهران مطرح کند . او به پانا می گوید: مدارک جدیدی در دست است که نشان می دهد زمین بوستان مادر در منطقه 5 از ابتدا در پهنه فضای سبز بوده و به رغم تذکرات پی در پی ساخت و ساز در آن متوقف که نشده هیچ ، فعالیت ها شبانه روزی هم شده است.
او ادامه می دهد : قصد استیضاح یا سوال از شهردار تهران را نداشتم اما در خصوص تغییر کاربری بوستان مادر و ساخت و ساز اداری و مسکونی در آن، پاسخی از شهردار تهران دریافت نکردیم. امروز در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران این طرح این سوال بررسی می شود.
گزارش از شاپور افشار












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن