تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804750023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمارستان رودان پزشک متخصص سونوگرافی ورادیولوژی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گلایه مردم: بیمارستان رودان پزشک متخصص سونوگرافی ورادیولوژی ندارد رودان- ایرنا- از15 روز پیش که پزشکان متخصص سونوگرافی و رادیولوژی ازپس پایان طرح تنها بیمارستان رودان را ترک کردند، این شهرستان بدون متخصص دراین زمینه شده وگلایه مردم از خدمات نظام سلامت درپی داشته باشد.


از آنجا که این پزشکان علاوه بر بیمارستان علی ابیطالب (ع) درشیفت عصر در مطب هم طبابت می کردند و افراد جدیدی هم جایگزین نشده، نارضایتی مردم ازدست اندارکاران اعزام افراد متخصص بیشتر شده است.
شماری ازشهروندان رودان در گفت و گو با ایرنا با ابراز گلایه و انتقاد از وضعیت کنونی افزودند: بیش از دو هفته است که مطب متخصص سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و تنها مرکز سونوگرافی و رادیولوژی رودان به روی مراجعه کنندگان بسته است و شهروندان برای انجام کارهای درمانی خود به شهرستان های همجوار مراجعه می کنند.
آنان با اشاره به نقش و جایگاه سلامت در رشد و توسعه یافتگی جوامع بشری، اضافه کردند: نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی به یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی شهرستان در عرصه بهداشت و سلامت تبدیل شده است.
یک شهروند رودانی در گفت و گو با ایرناˈ افزود: در حالیکه متولیان بهداشت و سلامت از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی خبر می دهند، مردم شهرستان رودان از ارائه نشدن برخی خدمات درمانی ضروری و نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی به شدت رنج می برند.
مصطفی محمدزاده اظهار کرد: شهرستان مهاجر پذیر رودان در عرصه بهداشت و سلامت با کمبودها، مشکلات و نارسایی های فراوان و متعددی مواجه است که از جمله آنها می توان به نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در تنها بیمارستان این شهر اشاره کرد.
وی اضافه کرد: این امر موجب شده بسیاری از بیماران این شهرستان علاوه بر تحمل رنج بیماری با مشکلات دیگری نظیر هزینه های بالای درمان (هزینه های ایاب و ذهاب به شهرستان های همجوار برای پیگیری درمان و مداوا) دست و پنجه نرم کنند.
محمدزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون بیماران برای انجام کارهای درمانی خود به شهرهای همجوار مراجعه می کنند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد، موجب به خطر افتادن جان آنان نیز می شود.
شهروند دیگری با انتقاد از نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در تنها بیمارستان رودان، بیان کرد: بیش از دو هفته است که بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ندارد و بیماران برای انجام کارهای درمانی، معالجه و درمان خود به شهرستان های همجوار مراجعه می کنند.
مرضیه فرخی با اشاره به لزوم فوریت ارایه خدمات سونوگرافی، افزود: در برخی از موارد مشاهده شده که بیمار مراجعه کننده به بیمارستان برای تشخیص بیماری به سونوگرافی نیاز داشته، اما بعلت نبود پزشک متخصص سونوگرافی، بیمار ناچار و به اجبار، برای انجام سونوگرافی و ادامه درمان به مرکز استان مراجعه کرده است.
این شهروند نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی زن را از دیگر مشکلات فراروی بانوان دانست و اظهار کرد: انجام سونوگرافی توسط پزشک مرد سبب ایجاد نارضایتی بیماران خانم شده، چرا که رویارویی با پزشک مرد برای برخی از بیماران خانم، راحت و آسان نیست.
فرخی بیان کرد: این مساله موجب می شود بانوان بیمار از بازگوکردن تمام حالات و نشانه های بیماری خود صرف نظر کنند که این امر بی شک در روند درمان آنان خلل ایجاد خواهد کرد و این موضوع برای سلامت جسمی و روحی آنان بسیار خطرناک می باشد.
بانوی دیگری ادامه داد: موضوع حل مشکل نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژیست زن باید بصورت جدی در دستور کار مسوولان بهداشت و درمان قرار بگیرد تا بانوان مجبور نباشند بین رعایت موازین شرعی و مراجعه به پزشک، یکی را انتخاب کنند.
زهرا نصیری افزود: بسیاری از بانوان بدلیل گرایش های دینی در خصوص بیماری های زنان، به مراجعه به پزشک و متخصص زن مقید هستند و با توجه به اینکه در شهرستانی مانند رودان که بیشتر متخصصان، مرد و پزشکان طرحی هستند، بانوان از مراجعه به آنان خودداری می کنند و برای پیگیری و ادامه درمان باید به شهرستان های همجوار و مرکز استان مراجعه نمایند که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت و زمان، هزینه های قابل توجهی را بر خانواده ها تحمیل می کند.
شهروند دیگری با اشاره به اهمیت تصویر برداری و سونوگرافی در تشخیص و درمان بیماری ها، اظهار کرد: تصویربرداری بویژه سونوگرافی اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان بیماری ها دارد و در کنار سایر روش های تشخیصی یکی از پایه های اصلی تشخیص بیماری ها به حساب می آید.
امید حاتمی اظهار کرد: گاه برای تشخیص و درمان برخی بیماری ها لازم است که تصویر سونوگرافی به سرعت تهیه و نسبت به معالجه و درمان بیمار اقدام شود، اما به دلیل نبود پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در رودان، این کار به تاخیر می افتد که این تاخیر خود عاملی در کاهش روند تشخیص و درمان بیماری و افزایش آسیب برای بیماران است و چه بسا این تاخیر باعث طولانی و پیچیده ترشدن سیر درمان و به خطر افتادن جان بیماران می شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رودان، موضوع نبود پزشک متخصص سونوگرافی ورادیولوژی در این شهرستان را تایید کرد و افزود: بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رودان متخصص سونوگرافی و رادیولوژی ندارد و 15 روز است که تنها مرکز سونوگرافی این شهرستان نیز بعلت نبود پزشک تعطیل است.
شکراله محسنی اظهار کرد: پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان رودان، پزشک طرحی بوده که دوره طرح وی به اتمام رسیده و با وجود پایان دوره طرح پزشک سابق، تاکنون متخصص سونوگرافی و رادیولوژی برای شهرستان، جذب و جایگزین نشده است.
وی با تاکید بر سرعت بخشی به روند جذب پزشکان متخصص بویژه متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در بیمارستان رودان، ادامه داد: هم اکنون سونوگرافی زنان باردار مراجعه کننده به بیمارستان در بخش زنان و زایمان و توسط متخصص زنان انجام می شود، اما سایر بیماران برای انجام سونوگرافی و تصویر برداری باید به شهرستان های همجوار مراجعه کنند.
محسنی درخصوص تعطیلی مرکز سونوگرافی رودان، اظهار کرد: پزشک متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در این مرکز، همان پزشکی طرحی بیمارستان بوده که صبح در بیمارستان و بعدازظهرها در این مرکز به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه می کرد که با به پایان رسیدن دوره طرح این متخصص، بیمارستان و این مرکز، بدون پزشک مانده و شهروندان با مشکلات متعددی روبرو شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از نبود استقبال پزشکان متخصص از استقرار در رودان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از پزشکان، شهرستان رودان را منطقه ای محروم می دانند و بعلت وجود برخی کمبودها و نارسایی ها، تمایلی به اقامت و سکونت در این شهر ندارند و بیشتر آنان پس از گذراندن دوره طرح خود، این شهرستان را ترک می کنند.
محسنی با اشاره به رویگردانی متخصصین از حضور در رودان بدلیل نبود استقبال مردم، اظهار کرد: برای رفاه حال شهروندان، برطرف نمودن پاره ای از مشکلات آنان و کاهش مراجعات بیماران برای پیگیری و ادامه درمان به شهرستان های همجوار، برخی از پزشکان در رودان استقرار یافتند.
وی خاطر نشان کرد: اما بدلیل نبود استقبال مردم، هم اکنون متخصصین از این شهرستان رویگردان هستند و انگیزه ای برای ماندن در منطقه ندارند.
محسنی در پایان از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان برای جذب پزشکان متخصص و فعالیت آنان در این منطقه خبر داد.
سلامت و سلامتی مقوله ای است که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با پیشرفت و توسعه همه جانبه، از جمله رشد و رونق اقتصادی دارد و از آنجائیکه انسان سالم، محور رشد و توسعه مولد و پایدار محسوب می شود، لازم است نظام سلامت با حساسیت و توجه بیشتری در راستای بهبود و ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در جامعه تلاش کند.
از آنجائیکه موضوع بهداشت و سلامت مردم، مساله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، متولیان بهداشت و سلامت همواره باید با مجاهدت و همت مضاعف در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند و اگر از ظرفیت پزشکان طرحی برای خدمت رسانی به مردم بهره برداری می نمایند، لازم است قبل از به اتمام رسیدن دوره طرح پزشکان، نسبت به جذب و جایگزینی پزشکان دیگر در منطقه اقدام نمایند.
موضوع سلامت مردم شوخی بردار نیست و متولیان بهداشت و سلامت باید با توسعه زیر ساخت های لازم، در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تامین و حفظ رفاه، امنیت و آرامش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد، براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/4
7196/668 از طیبه رحیمی

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن