تبلیغات
تبلیغات متنی
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852287451
گفتگوی تفصیلی فارس با علی وزیریان نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی اولین نمایشگاه پوسترهای مذهبی در دنیا است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتگوی تفصیلی فارس با علی وزیریان
نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی اولین نمایشگاه پوسترهای مذهبی در دنیا است
بانی برگزاری نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماءالحسنی «علی وزیریان» است که توانسته تاکنون در طول ده سال متوالی این نمایشگاه را با اتکاء به بخش خصوصی برگزار کند.
به گزارش خبرنگار فارس، بانی برگزاری نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماءالحسنی «علی وزیریان» است که توانسته تاکنون در طول ده سال متوالی این نمایشگاه را با اتکاء به بخش خصوصی برگزار کند. اما این نمایشگاه که به گفته وزیریان نخستین نمایشگاه پوسترهای دینی و مذهبی در دنیاست، تاکنون با واکنشهای متفاوتی هم از سوی منتقدین و برخی طراحان گرافیک رو به بوده که شاید دلیل عمده آن همان نخستین بار بودن آن است. در ادامه گفتگوی فارس با علی وزیریان از نظرتان میگذرد *دلیل این همه واکنش به برگزاری نمایشگاه حروف نگاری اسماءالحسنی چیست و چرا در دورههای مختلف نسبت به این نمایشگاه ، واکنشهای فراوانی صورت گرفته یا می گیرد؟ فکر می کنم بیش از هر چیز واکنش و حساسیت به واژۀ تایپوگرافی و حروف نگاری است. وقتی صحبت از حروف نگاری یا تایپوگرافی در پوستر میشود، در واقع طراح با استفاده از حروف و کلمات پوسترش را می سازد؛ در آنها دخل و تصرف میکند و اگر متناسب با معنا باشد عیارش بالا می رود و ارزشش بیشتر می شود ، بنابراین حروف از شکل اصلی اش خارج شده و حتی شاید در جایی فرم تزئینی به خود گیرد . در ساختار پوسترهای تایپوگرافی غربی هم همین اتفاق می افتد. به همین جهت در خصوص این واژه برداشت های گوناگون و متفاوتی وجود دارد! به همین خاطر ما بعد از یکی دو دوره عنوان «حروف نگاری» را به جای واژه «تایپوگرافی» استفاده کردیم و حالا بعد از ده سال برگزاری میبینیم که بتدریج این عنوان در میان طراحان جا افتاد و رواج یافته است. البته جایگزین کردن عنوان حروف نگاری به جای واژۀ تایپوگرافی دلیل دیگری هم داشت. بعد از برگزاری اولین دوره ی نمایشگاه ، متوجه شدم چیزی که در آثار طراحان مهم است و نباید با یک واژه آن را محدود ساخت یا جلوی آن را گرفت، خلاقیت است و البته نوعی از پوستر سازی که تا آن زمان در طراحی گرافیک ما رواج نداشت و با نمایشگاه حروف نگاری اسماءالحسنی آغاز شد. بنابراین با توجه به تنوع آثار ارسالی به نمایشگاه ، سعی کردیم عنوانی را انتخاب کنیم که دایره گسترده تری از آثار را شامل شود. به طور مثال در نمایشگاه پوسترهایی هستند که به شیوۀ هندلترینگ یا کالیگرافی ساخته می شوند که گرچه پایه کار با حروف بود، اما به آثار تجریدی نزدیک می شدند و بسیاری دیگر از این قسم ، به همین دلیل عنوان نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی را از تایپوگرافی به حروف نگاری تغییر دادیم. چون برخی از آثار راه یافته به نمایشگاه نه کالیگرافی مطلق بود و نه خط نقاشی و نه تایپوگرافی به مفهوم کلاسیک و آکادمیک غربی آن. پس عنوان نمایشگاه نیاز به کلمه ای داشت که گستره ی همه ی این نوع آثار را در برگیرد و به نظرم کلمه حروف نگاری این قابلیت را داشت و خوشبختانه این واژه اکنون در میان مخاطبان و طراحان گرافیک جای خودش را باز کرده است. ناگفته نماند که از این منظر نمایشگاه های مشابهی که تاکنون با عنوان تایپوگرافی در ایران برپا شده اند هیچ یک به مفهوم آکادمیک غربی تایپوگرافی نبوده اند. *به نظر خودتان نمایشگاه اسماءالحسنی تاکنون موفق عمل کرده است؟ قطعاً برگزار کننده نباید به این سوال پاسخ دهد . طبیعی است که این نمایشگاه مثل هر رویداد هنری دیگر هم نقاط مثبت و قوی دارد و هم نقص یا ایراد، اما نکته مهم این است که نمایشگاه اسماءالحسنی قبل از این که یک نمایشگاه صرفاً تکنیکی در حوزۀ گرافیک باشد، یک نمایشگاه موضوعی گرافیک است که خیلی ها به این نکته توجه نمی کنند. البته حجم وسیع آثار ارسالی در هر دورۀ نمایشگاه و نظرات غالب شرکت کنندگان، نشان از موفقیت دارد. نکته مهم تر استمرار آن است. اگر نمایشگاهی از نظر حرفه ای، علمی و فنی در خور تأمل نباشد، استمرار نمی یابد و تأثیرگذار نخواهد بود ولی می بینیم که این نمایشگاه سالانه در تقویم طراحان گرافیک کاملاً جا باز کرده و این اتفاق شیرینی است و جای خوشحالی دارد .
*به نظر میرسد نمایشگاه اسماءالحسنی راهی را در مسیر پوسترهای مذهبی گشوده است که اکنون با حجم بسیاری از نمایشگاه های مذهبی به خصوص در ماههای رمضان و محرم روبه رو هستیم ؟ با مرور و جستجو می بینیم که این نمایشگاه، اولین نمایشگاه پوسترهای دینی و مذهبی در دنیاست که بطور منظم و سالانه برگزار می شود؛ به خاطر دارم داور سوئیسی که در پنجمین دوره نمایشگاه ما در هیئت داوران حضور داشت و از کلکسیونرهای جدی پوستر است ، در سخنرانی اش به این موضوع اشاره کرد. او می گفت: من تاکنون پوستر مذهبی در مجموعه خود نداشتم و هیچ وقت هم به آن توجه نکرده بودم. او نیز اعتقاد داشت که نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی نخستین نمایشگاه سالانه پوسترهای دینی و مذهبی در دنیاست. البته باید اشاره کنم که تا چند دوره قبل این نمایشگاه بصورت بین المللی برگزار می شد و به خاطر مشکلاتی که فعلاً به دلیل تحریم ها با آن روبرو هستیم ، ناچاریم آن را در مقیاس ملی برگزار کنیم اما این روال تغییر می کند و دائمی نیست. قبل از برپایی نمایشگاه اسماءالحسنی، این نوع نمایشگاهها که شما اشاره کردید اصلاً وجود نداشتند. چیزی که موجب خرسندی است تاثیر این نمایشگاه است و اینکه توانسته هنرمندان نسل نو و تازه نفس را به کار در این زمینه تشویق کند. به طور مثال متوجه شدم که چندین نمایشگاهی گروهی با عنوان پوستر اسماءالحسنی در شهرهای مختلف برگزار شده که البته هیچ ارتباطی با نمایشگاه سالانه ی ما ندارند؛ این ها نشان می دهد نمایشگاه پوستر اسماءالحسنی توانسته موفق و مؤثر عمل کند و منجر به برگزاری نمایشگاه های کوچک دیگری شود که به صورت خودجوش برگزار می شوند. *پوسترهای اسماءالحسنی برخلاف انواع دیگر پوستر،کارکرد اطلاع رسانی ندارند، پس کارکرد آنها چیست؟ دنیای رسانههای امروز خیلی چیزها عوض کرده؛ گرافیک و مشخصاً پوسترسازی هم از آن مصون نمانده است. چند نمایشگاه دیگر پوستر در دنیا برگزار می شوند که "قالب" همۀ آنها منطبق برهمین قالب نمایشگاه ماست و با همین خصوصیت، که ظاهراً به اعتقاد شما کارکرد ندارند با این تفاوت که موضوع غالب آنها سیاسی و یا با اهداف سیاسی است و موضوع نمایشگاه ما عرفانی و مذهبی ؛ ضمناً فراموش نکنیم اطلاع رسانی مورد نظر شما، تنها یکی از کارکردهای پوستر در دنیای معاصر است. کافی است رجوع کنید به سایت مسابقه های پوستری که آنها هم قالب برگزاری شان مشابه نمایشگاه ماست مثل "پوزتیو پوستر" در استرالیا یا نمایشگاه"پوستر برای فردا" در فرانسه یا پوستر "پنجاه در هفتاد" که دو سه دوره بیشتر برگزار نشد و ایتالیا بانی آن بود. خب همۀ اینها درست مثل ما موضوعی را برای طراحی طراحان تعیین و آنها را دعوت می کنند تا آثارشان را با محور موضوع های سیاسی مشخص شده به نمایشگاه ارسال کنند. هیچکدام از این پوسترها چاپ و تکثیر نمی شوند؛ در کوچه و خیابان و بزرگراه یا روی بیلبردها نصب نمی شوند و اطلاع رسانی به مفهومی که مورد نظر شماست نمی کنند. موضوع آنها تروریسم، جنگ، حقوق بشر، سلاح های کشتار جمعی و هسته ای، حقوق زن، خشونت و امثال این هاست. چه چیزی باعث می شود فکر کنیم اگر این موضوع ها تغییر کند و به جای محتوای سیاسی اجتماعی، مضمون دینی و مذهبی پیدا کنند دیگر پوستر نیستند؟ *آیا قصد چاپ و انتشار این پوسترها را برای استفاده در اماکن و مراسم مذهبی ندارید؟ این رویه نمایشگاه است که در هر دوره چند پوستر برجسته را با در نظر گرفتن اندکی ذائقه و سلیقه مردم، چاپ می کنیم و در دسترس عموم قرار می دهیم؛ با این کار سعی می کنیم پوسترهای اسماء الحسنی در گالری ها محبوس نباشند و اگر حامیان مالی بیشتری هم داشته باشیم می توانیم آن را گسترش دهیم چرا که بسیاری از این پوسترها هم مخاطب مردمی و هم مخاطب خاص دارند مثل طراحان حرفه ای گرافیک. چند سال پیش یک مجموعۀ 40 تایی از این پوسترها را در تیراژ وسیعی چاپ و منتشر کردیم که استقبال فوق العاده ای از آنها شد. این مجموعه برگزیده ای از پوسترهای دوره های گذشته بود.
*انتخاب و داوری آثار چقدر با سلیقه و نظر شما به عنوان برگزارکننده هماهنگی دارد؟ انتخاب آثار و داوری از سلیقه و نگاه شخصی من خارج است. من فقط سعی می کنم در هر دوره برای پرهیز از نگاهی خاص، داوران را با سلیقه های گوناگون انتخاب کنم. بنابراین انتخاب و داوری آثار با سلیقه شخصی ام متفاوت است و حتی گاهی نقطه مقابل نگاه من است تا جائیکه که بعضی اوقات جداً فکر می کنم شاید اگر خود من کاری را به نمایشگاه فرستاده بودم داوران آن را حذف می کردند، به هرحال آثار متناسب با سطح علمی و سلیقه داوران هر دوره انتخاب می شود، و این معمول همۀ مسابقات هنری و نمایشگاه هاست. *در انتخاب پوسترهای اسماءالحسنی، معنای لغوی و محتوایی حروف مد نظر است یا ترکیب و زیبایی آنها به لحاظ بصری؟ در طراحی پوستر هردو نکته مهم است. ایدۀ خوب باید با قواعد زیبایی شناسی پوستر طراحی و اجرا شود، در غیر اینصورت به لحاظ بصری کاری ضعیف می شود و فاقد جذابیت. یا برعکس اگر پوستر زیبایی که خالی از معنا و محتواست باشد طراح از سوی دیگر به بیراهه رفته ، غالباً هیئت انتخاب آثار و داوران نمایشگاه اسماءالحسنی سعی می کنند آثاری را انتخاب کنند که هر دو مورد در پوستر لحاظ شده باشد. البته گاهی هم به دلیل سطح آثار رسیده این اتفاق نمی افتد. *آیا نمی خواهید در نمایشگاه تغییری ایجاد کنید؟ به نکتۀ خوبی اشاره کردید. با توجه به قابلیت های موضوع نمایشگاه نیت ام این است که آن را گسترش دهم و ان شاء الله از دورۀ بعد یعنی دورۀ یازدهم آن را بصورت یک جشنوارۀ سالانه با عنوان اسماء الحسنی برگزار کنیم که علاوه بر پوستر شامل خوشنویسی، خط نقاشی، دیجیتال آرت و حجم سازی نیز خواهد شد. فعلاً مشغول بررسی و رایزنی دربارۀ آن هستم و امیدوارم به نتیجه ی مطلوب برسیم. با زنده یاد دکتر عبدالمجید حسینی راد طرحش را ریختیم، چند جلسه ای دربارۀ آن صحبت کردیم و قرار بود که او دبیر بخش هنر نو این جشنواره باشد که ما را تنها گذاشت، با نبودن او ترجیح می دهم فعلاً به این بخش (هنرنو) فکر نکنم. *چنین تغییری نیاز به بودجۀ بیشتری نسبت به نمایشگاه فعلی تان دارد ؛ آیا برای برگزاری آن مشکلی ندارید؟ مشکل همیشه هست و اگر بخواهیم به آن فکر کنیم و آنرا جدی بگیریم آنوقت باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم. خوشبختانه نمایشگاه مستقل است و البته به کمک جاهایی مثل دولت متکی نیست که یک روز بودجه بدهد و روز دیگر آن را قطع کند. نمایشگاه اسپانسرهای خاص خودش را دارد؛ گاهی کم و گاهی به اندازه. اکنون عمده ترین مشکل ما برای اجرایی شدن و تحقق ایدۀ جشنوارۀ سالانه اسماء الحسنی داشتن مکانی به عنوان دبیرخانه دائمی نمایشگاه است که امیدوارم این موضوع با حمایت مسئولینی که دغدغۀ جدی فرهنگی دارند حل شود، جایی مثل شهرداری تهران می تواند خیلی موثر باشد. برای برگزاری نمایشگاه در شکل فعلی اش، آثار از طریق الکترونیکی ارسال می شوند اما برای دریافت و ثبت آثار حجمی و تابلوهای خط نقاشی و قطعه های خوشنویسی اسماء الحسنی دیگر نمی توانیم به این شیوه عمل کنیم. الزاماً باید مکانی برای انجام امور دبیرخانه دراختیار نمایشگاه باشد. انتهای پیام/ ا
93/04/15 - 00:10
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]
صفحات پیشنهادی
فارس گزارش میدهد تربیت فرزند محور مراجعات به مشاوران نمایشگاه قرآن/ انس با قرآن نسخه همگانی
فارس گزارش میدهدتربیت فرزند محور مراجعات به مشاوران نمایشگاه قرآن انس با قرآن نسخه همگانیمشکلات زناشویی و تربیت فرزند محور مراجعات به مشاوران مستقر در نمایشگاه قرآن را تشکیل میدهد و به گفته یکی از مشاوران این بخش اغلب این مشکلات با انس با قرآن کریم و به کاربستن دستورات آن قابتفسیر مطلعالانوار نوشته دکتر سید عادل نادرعلی در نمایشگاه قرآن ارائه میشود
تفسیر مطلعالانوار نوشته دکتر سید عادل نادرعلی در نمایشگاه قرآن ارائه میشود تفسیر مطلعالانوار تفسیر روایی اهلبیت ع با رویکرد تاویلی نوشته دکتر سید عادل نادرعلی در بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن و در غرفهی انتشارات اسوه عرضه شد به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خکارنامه نشر قرآنی کشور در نمایشگاه قرآن/ 70 ترجمه برتر فارسی قرآن معرفی میشوند
فرهنگ و ادب ادیبات ایران مدیر بخش مکتوب نمایشگاه خبر داد کارنامه نشر قرآنی کشور در نمایشگاه قرآن 70 ترجمه برتر فارسی قرآن معرفی میشوند مدیر کمیته بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن از معرفی کارنامه نشر قرآنی کشور در سال گذشته و نیز معرفی ترجمه فارسی قرآن کریم درفارس گزارش میدهد محوطه نمایشگاه قرآن، زیبا برای مردم و نامناسب برای غرفهداران
فارس گزارش میدهدمحوطه نمایشگاه قرآن زیبا برای مردم و نامناسب برای غرفهدارانبیستودومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزار میشود که چشماندازی زیبا برای مردم دارد اما برخی از غرفهداران را دچار مشکا و خسارت کرده است به گزارش خبرنگار فعالیتهای قمسئول کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن در گفتوگو با فارس خبر داد تولید انیمیشن قرآنی توسط کودکان در نمایشگاه
مسئول کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن در گفتوگو با فارس خبر دادتولید انیمیشن قرآنی توسط کودکان در نمایشگاه قرآن کریممسئول کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن با اشاره به برگزاری 14 کارگاه قرآنی متناسب با ظرفیت کودکان از تولید انیمیشنهای 10 ثانیه تا یک دقیقهای توسط کودکان در نفارس گزارش میدهد آغاز بکار نمایشگاه بینالمللی قرآن/ تلاش برای راهاندازی بخشها تا لحظات آخر
فارس گزارش میدهدآغاز بکار نمایشگاه بینالمللی قرآن تلاش برای راهاندازی بخشها تا لحظات آخرآیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم در حالی شب گذشته برگزار شد که مسئولان بخشهای مختلف تا پاسی از شب مشغول آمادهسازی غرفهها بودند به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس آیین افتفارس گزارش میدهد سورههای سرخ نمایشگاه قرآن/ نمایش نردبان ترقی شهدا
فارس گزارش میدهدسورههای سرخ نمایشگاه قرآن نمایش نردبان ترقی شهداغرفه سورههای سرخ در بیستودومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با تلفیقی از مضامین دفاع مقدس و قرآن آسمانیها را به تصویر کشیده است به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس هر سال نمایشگاه بینالمللی قرآگفتوگوی فارس با کامران شرفشاهی درباره علی معلم اعتراض معلم به نقدهای آتشین شاعران/با زبان محاوره هم میتوان و
گفتوگوی فارس با کامران شرفشاهی درباره علی معلماعتراض معلم به نقدهای آتشین شاعران با زبان محاوره هم میتوان وارد دنیای حماسه شداستاد معلم به هر شاعری از جنبهای تذکر میدادند و یک مرتبه حجم نقدها آوار نمیشد که موجب خجالتزدگی و دلزدگی شاعر بشود در هر شعر به چند نکته اشاره میکردهمین نمایشگاه سالانه اسماءالحسنی درگالری زمستان
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی دهمین نمایشگاه سالانه اسماءالحسنی درگالری زمستان دهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء الحسنی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از 8 تا 20 تیرماه در گالریهای ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر در دهمیبا آثاری از زندهیاد حسینیراد و احمد نادعلیان «هنر جدید» در نمایشگاه بینالمللی قرآن به نمایش درمیآید
با آثاری از زندهیاد حسینیراد و احمد نادعلیان هنر جدید در نمایشگاه بینالمللی قرآن به نمایش درمیآید8 اثر ویدئو آرت و چیدمان در بخش هنر جدید نمایشگاه تجسمی بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم به نمایش گذاشته میشود به گزارش خبرگزاری فارس نخستین بار در نمایشگاه بینپوستر نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی شد
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پوستر نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی شد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون استاندار خراسان رضوی و اعضاء ستاد پوستر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی شد به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقلفاطمه علیزاده: محل برگزاری نمایشگاه قرآن مناسب برای ماه رمضان نیست
فاطمه علیزاده محل برگزاری نمایشگاه قرآن مناسب برای ماه رمضان نیست تهران - ایرنا - مسوول غرفه نهاد مردمی زنان انقلاب اسلامی با اشاره به کمبودها و نواقص باغ موزه دفاع مقدس برای برپایی نمایشگاه گفت محل برگزاری نمایشگاه قرآن مناسب برای ماه رمضان نیست فاطمه علیزاده روز جمعه در گففارس گزارش میدهد اسامی قاریان و مؤذنان بیستودومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم
فارس گزارش میدهداسامی قاریان و مؤذنان بیستودومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریمتلاوت اذانگاهی با صدای قاریان برجسته کشورمان به همت کمیته محافل و مراسم بیستودومین نمایشگاه بینالمللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس طنینانداز میشود به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارسحجتالسلام طاهری در گفتوگو با فارس مطرح کرد مشارکت در برپایی بخش دانشگاهی نمایشگاه بینالمللی قرآن
حجتالسلام طاهری در گفتوگو با فارس مطرح کردمشارکت در برپایی بخش دانشگاهی نمایشگاه بینالمللی قرآنمدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به مشارکت نهاد در برپایی بخش دانشگاهی نمایشگاه بینالمللی قرآن گفت در این بخش نهاد عهدهدار غرفه صحیفه سجادیه نجاحجتالاسلام حشمتی در گفتوگو با فارس: بدهیهای معاونت قرآن و عترت مانع از عرضه تولیدات جدید در نمایشگاه قرآن ش
حجتالاسلام حشمتی در گفتوگو با فارس بدهیهای معاونت قرآن و عترت مانع از عرضه تولیدات جدید در نمایشگاه قرآن شدرئیس نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با اشاره به به اینکه این نمایشگاه باید محل عرضه دستاوردهای یکساله جامعه قرآنی باشد گفت در نمایشگاه جاری محصول تولیدی عرضه نشده است چرمحمودزاده در گفتوگو با فارس: نمایشگاه قرآن فرصتی برای به تصویرکشیدن فرهنگ عفاف و حجاب است
محمودزاده در گفتوگو با فارس نمایشگاه قرآن فرصتی برای به تصویرکشیدن فرهنگ عفاف و حجاب استیک استاد حوزه و دانشگاه ترویج عفاف و حجاب را نیازمند فرهنگسازی و فعالیتهای مستمر دانست و گفت نمایشگاه بینالمللی قرآن فرصت مناسبی برای به تصویر کشیدن فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی اهمیت آن بهنمایشگاه طرح ضیافت به مدت 30 روز آماده بازدید مردم علی آبادکتول است
نمایشگاه طرح ضیافت به مدت 30 روز آماده بازدید مردم علی آبادکتول است علی آبادکتول - گرگان - ایرنا- فرماندار علی آبادکتول گفت نمایشگاه طرح ضیافت شهرستان در راستای تامین اقلام اساسی مورد نیاز شهروندان در ماه مبارک رمضان به مدت 30 روز آماده بازدید و حضور مردم است به گزارش ایرنا ا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها