تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812877827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی بیمه مسولیت مدنی ناشی از آسیب های غیر مترقبه شهری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جای خالی بیمه مسولیت مدنی ناشی از آسیب های غیر مترقبه شهری تهران بزرگ - ایرنا - جای بیمه حوادث و بیمه مسولیت مدنی ناشی از آسیب ها در مدیریت شهری خالی می داند، موضوعی که نتیجه گزارش کمیسیون نظارت شورای شهر در خصوص توفان 12 خرداد ماه را نیز به این سمت سوق داده است.


همیشه منتظر حادثه هستیم، حادثه که رخ داد؛ تازه صدای همه شهروندان و مسوولان بلند می شود که کمبود ها و نقص ها کجاست و مقصر کیست؟
اما قبل از وقوع حادثه به فکر راه حل جدی مقابله نیستیم.
توفان 12 خرداد ماه گذشته نمونه بارز این به هم ریختگی بود، زمانیکه مردم خسارت دیده نمی دانستند خسارت خود را از چه کجا تامین کنند.
گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون نظارت شورای شهر نیز حاکی از ضرورت بیمه حوادث برای شهروندان بود.
ˈپرویز سروریˈ رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در این گزارش شهروندان تهرانی را در قبال حوادث غیر مترقبه بی پناه و بی دفاع خواند.
وی گفت: ساز و کارهای قانونی برای مقابله با حوادث هنوز کارآمد و اجرایی نشده است.
ˈعلی صابریˈ حقوقدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسولیت مدنی ناشی از مالکیت در دنیا و در فقه اسلامی وجود دارد افزود: در بسیاری از موارد حتی در خصوص آسیبی که حیوان جاندار به شخصی می زند، منوط به تقصیر می شود و اگر در نگهداری آن تقصیری وجود داشته باشد این تقصیر متوجه مالک است.
وی خاطر نشان کرد: گاهی در شهر تهران اتفاقاتی رخ می دهد و به شهروندان آسیبی وارد می شود؛ اما هیچ یک از دستگاه ها خسارت ناشی از این آسیب را بر عهده نمی گیرند.
صابری اظهار کرد: باید قوانین و مصوباتی در شورای شهر تصویب شود که شهروند در صورت آسیب بتواند به مالک ساختمان و یا به نهادهای ذیربط مراجعه کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است مقررات و مصوبه جدیدی نوشته شود و پیوستی نیز به مقررات ساختمان اضافه شود.
وی اظهار کرد: برای نوشتن این پیوست باید آرای حقوقدان ها در زمینه مسوولیت مدنی ناشی از مالکیت را جمع آوری کنیم و مشخص شود که رویه قضایی در این زمینه چه تصمیمی گرفته است.
وی یادآور شد: پرونده هایی نیز در زمینه آسیب های ناشی از مالکیت در معاونت حقوقی شهرداری تشکیل شده که باید بررسی شود تا وظایف ارگان های ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی و شهرداری در نظر گرفته شود.
وی همچنین در خصوص آسیب های وارد شده به شهروندان بر اثر حوادث خاطر نشان کرد: پیشنهاد جدید برای کاهش آسیب ها پیگیری بیمه در شورای شهر است.
صابری یادآور شد: در صورت تصویب لایحه بیمه ناشی از حوادث و بیمه مسوولیت مدنی ناشی از آسیب ها دغدغه شهروندان برای جبران خسارت رفع می شود.
حوادث غیر مترقبه در شهر تهران همواره آسیب های بسیاری را به شهروندان تحمیل کرده است، جا دارد مسوولان زمینه کاهش آسیب های ناشی از حوادث را هر چه زودتر و قبل ار حادثه جدی تر دیگری فراهم آورند.
تهرام/7244/564

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن